Gå til innhold

Slankehjelp. Pliiiz! ;D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siste to månedene har jeg gått opp MYE - over 10 kg!!

Nå sier jeg stopp, og vil ned igjen til der jeg var, og kanskje litt til. Men synes det er vaanskelig. Nå har jeg akkurat sluttet på medisiner som gjorde at jeg la på meg av hver minste lille ting jeg spiste, så nå tror jeg det skal gå fint å gå ned igjen.

Men jeg trenger tips? Jeg trener allerede så ofte jeg kan (2-3 ganger i uken) Tar trappene, går til bussen osv. Også spiser jeg sunt NOK. Og ikke snop. Men hva mat får kroppen til å fungere, men likevel gjør at den går ned i vekt? Vil neeed!

=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bytta ut vanlig grøvbrød med grove knekkebrød...pasta spiser jeg skjeldent og lite av. Spiser mindre poteter ol, og mer salat og kjøtt feks. Jeg spiser en light versjon av lavkarbo på et vis, kutter endel, men ikke helt.

Jeg tror alikvel treninga som gir mest utslag her, gått ned 5kg på 1mnd. Jeg har elipsemaskin og trener nå 45 min på den hver dag, delt i to økter, en på 15min på morran og 30 min på kvelden. Pluss øvelser for mage, rumpe lår, armer osv 3 dager i uka..armhevinger og situps tar jeg hver dag vel og merke, 30 armhevinger og 50 situps hver kveld.

Skrevet

ikke i slanke modus nå i påska men gjett om det er full fart til tirsdag i gjenn .. men mat folk har hatt god erfaring med vill jeg gjerne vite ... vet man bør være litt tilbakeholden med pasta og potet da . spis heller masse grønt og bitte litt ris / kjøtt eller pasta

Skrevet

Shiiit, høres ut som om du er i super form, Ugl@! :P

Men hva med havregryn og sånn, er det fy-fy?

Har du peiling på dette? I så fall, dette spiser jeg i løpet av en dag, ca;

Frokost; En grovbrødskive med syltetøy/En porsjon havregrøt uten sukker. Laget på melk. + ett glass biola.

Lunsj; Kun på skolen da, men ett grovt knekkebrød med HaPå og en kopp te med suketter.

Middag; Liten porsjon. Minst mulig pasta/potet - kun noen biter liksom. Og masse salat. Litt kjøtt/fisk også. Ingen saus.

Utover kvelden blir det kanskje en skive til, eller noen oppkutta grønnsaker/frukt.

Høres det greit ut egentlig?

Poenget her er at jeg ikke kan kutte ned på mengden mat, siden jeg EEEGENTLIG er anorektiker. Men er normalvektig nå altså. Så ingen fare der. Vil bare ned dit jeg var før. For nå er jeg laangt over... Så jeg må bare kutte ut den maten jeg spiser nå med sunnere mat ;)

Skrevet

Har du hørt om lavkarbo, eventuelt ketolyse?

Jeg har gått på ketolyse dietten i 11 uker og er gått ned over 12 kilo.

Du kan gå inn på ketolyse.no eller lavkarbo.no for å lese mer.

Jeg er ihvertfall superfornøyd, har aldri spist så sunt i hele mitt liv.

Skrevet

synes du skal spise sunt og trene normalt - og du har ikke behov for å gå ned i vekt! Nå skal jeg være litt på kanten, men du har akkurat vært innlagt for behandling av spiseforstyrrelser, og hvis du allerede mener du må ned i vekt til der du var før eller enda litt, så er du ikke frisk! Kanskje lurt å ta dette opp med legen, hvis du MÅ ned i vekt, så burde det skje under kontrolerte former

Skrevet

Signerer litakine...

Kjære deg Ina, du skal ikke slanke deg. Vær så snill å ikke spøk med sånt. Hvis du er seriøs, så bør du ta en tlf til legen din istedenfor å be om slankehjelp.

Stor klem.

Skrevet

Var ikke du akkurat innlagt med spiseforstyrrelser? Like forstyrra ennå tydeligvis.

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Mtp dine tidligere innlegg vil jeg tro at du bare har godt av disse ti kiloene. Du var vel ganske undervektig før, og de 10 kiloene har vel gjort deg normalvektig?

Jeg syns virkelig du skal ta dette opp med legen din før du på noen som helst måte prøver å gå ned i vekt.

Du har jo nettopp vært innlagt for anorexia - du er nok på langt nær frisk.

Lykke til, og vær snill med deg selv :-)

Skrevet

Ikke kutt maten, men øk heller aktiviteten litt, og ta det gradvis :-) Rom ble ikke bygget på en dag. Jeg er ikke i knallform enda, hver trim-økt er smertehelvete enda....rein selvdisiplin som skal til å sult etter å komme i form igjen.

Skrevet

Oi..jeg var ikke klar over at du sliter med spiseforstyrrelse, da skal du være meget forsiktig. Tren gjerne, men spis mat i hvertall, det gjør jeg, for det krever næring for å bygge muskler.

Skrevet

Synes du skal ta til deg det de andre skriver her. Snakk med legen din om dette. Lykke til!

Skrevet

Jeg ER mye bedre nå. Har vært ute en mnd nå, og synes faktisk anoreksiaen er mye bedre. Også var jeg ikke direkte innlagt for anoreksi da, det var bare en del av det. Jeg var ikke så undervektig og syk at jeg måtte få sonde f.eks.

Menmen. Jeg klarer å skjønne det at jeg SKAL spise, vil bare ha noe som jeg ikke legger på meg av, men som jeg samtidig får energi til å klare hverdagen. For det hadde jeg ikke for noen uker siden...

Og kanskje jeg trengte å få litt kilo på kroppen, men ikke TI, sykt! Og alt ser ut til å ha lagt seg rundt magen. Så jeg SKAL ha de vekk igjen. Litt hvertfall. Trenger bare råd om hvordan:)

Gjest Mylian&A.V+tre i magen! :-)
Skrevet

Du syns ja. Men du var innlagt for spiseforstyrrelser og bør ikke prøveslanke deg bare fordi du er "ute" nå. Tror nok du er syk enda. Ti trtenger ikke være så mye jfr. hva du har skrevet før at du veier. Vil tro du er litt undervektig enda jeg.

Skrevet

Hei.

Ut i fra det du spiser skal det ikke være nødvendig å gjøre noen endringer om du trener litt på si.

Har du sjekket stoffskiftet ditt?

Var selv hos legen og sjekket det da vekten min absolutt ikke ville ned. Manglet folat og etter å ha begynt å spise det har vekten gått gradvis ned nesten 4 kg på en måned :)

Kanskje det er bare en liten endring som skal til.

Synes du skal gå til legen din å spørre om hjelp. Og det er nok ekstra viktig for deg med din bakgrunn å snakke med fagfolk.

Lykke til :)

Skrevet

Stoffskiftet er sjekket, og jeg går på medisiner som nå gjør at det er helt fint:) Så det er nok ikke det. Har alltid vært tynn, har egentlig ganske god forbrenning, men nå etter jeg fikk på de medisinene gikk det ille...

Skrevet

Hva er det du får ut av det? Hva er pay off 'en din? Kontroll? Oppmerksomhet?.....med det du sier du spiser over her så er det ikke rart du ikke har engergi.... Det er knapt ingenting.....hva med barnet ditt? Har du ork og energi til å følge opp h*n? Husk h*n er det mest dyrebare du har sammen med ditt eget liv. La h*n ha en mamma full av eneri, livslyst, glede og tilstedeværelse slik at h*n får gode minner fra en barndommen. Alt med måte.

Skrevet

Men Ina, les det du selv har skrevet:

"Poenget her er at jeg ikke kan kutte ned på mengden mat, siden jeg EEEGENTLIG er anorektiker. Men er normalvektig nå altså. Så ingen fare der. Vil bare ned dit jeg var før. For nå er jeg laangt over."

1. Du er ikke EGENTLIG anorektiker - du ER anorektiker.

2. Du er normalvektig nå og vil bare ned igjen til dit du var før. Dit du var for 10 kg siden ("og gjerne litt til") da du var innlagt for spiseforstyrrelser?

3. Du har veid langt under 50 kg, det gjør deg vel ikke engang til normalvektig med de 10 kg ekstra.

Jeg har selv hatt diagnosen anorektisk bulimiker og vet nøyaktig hva du snakker om. Men du må forstå at du ikke er frisk når du nå ønsker å gå ned igjen alt du har lagt på deg siden du ble innlagt, og i tillegg litt til.

Du er syk kjære deg, vær så snill å ta en tlf til legen din. Dette har du ikke godt av.

Skrevet

Jeg vil bare bli så slank som jeg var før. Nå kommenterer folk at jeg har lagt på meg og fått bollemage, det er ikke noe særlig=/

Jeg har energi til å ta vare på sønnen min, mer enn på lenge. Derfor søker jeg tips til SUNN MAT, fordi jeg ikke vil kutte ut maten helt. Det VET jeg går dårlig, sååe.

Skrevet

Vel, å gå ned 10 kilo er for de fleste normalvektige for mye. Og siden du har vært innlagt for anorexia (selv om det bare var en del av problemet) vil jeg si at du nok ikke er stor nok til at det er lurt å gå ned 10 kilo. Jeg husker du skrev om at folk kommenterte at du var sykelig tynn rett før du ble innlagt - og dette vil du nå tilbake til?

Har du sjekket BMI'en din nå, f.eks? Og hvordan blir den om du trekker fra 10 kilo?

Sorry at jeg er krass, men jeg tviler på at dette er noe god ide', uansett hvordan du gjør det. Selv om du slanker deg ved å spise sunn mat er det ikke noe sunt å være undervektig.

Snakk med legen din før du begir deg ut på noe slankeprosjekt. Det kan være virkelig farlig, både mtp å bli undervektig og mtp den store sansynligheten for å virkelig bli dårlig av anoreksiaen.

Skrevet

Skjønner at dere er skeptiske da. Og egentlig føler jeg ikke at jeg må fjerne alle ti kiloene, men jeg vil ha vekk magen og lårene. Før, både før i år og før jeg ble syk, så var jeg jo egentlig fornøyd med kroppen min. Og hadde ingen plager som kom av at jeg var undervektig. Er ikke lut i ryggen eller noe sånn.. Ikke tegn til beinskjørhet.

Eneste er MASSE hår på armene, men det er jo der allerede...

Rart dette. jeg vil bare ned LITT! Men greit at dere sier jeg er syk fortsatt og sånn. Jeg skal snakke med legen. Sette opp kostplan der heller. Med SUNN mat :)

Skrevet

Ja, det bør du gjøre. Det kan være livsfarlig å holde på sånn! Vær forsiktig, for barnet ditt sin skyld i det minste.

Skrevet

dessverre synes jeg du kommer med unnskyldninger og bortforklaringer her - du har sagt at du vil ned dit du var før, og da var du sykelig tynn, så hvertfall utifra de innleggene du skriver her, så virker du enda syk. Det det virker som for meg, er at du har et fordreid bilde av hvordan du ser deg selv. At folk kommenterer at du har bollemage skjønner jeg ikke noe av, det virker barnslig og umodent - det er noe man ikke gjør, selv ikke til folk som faktisk har bollemage

Skrevet

Hvordan da? =/

Jeg sier jeg vil ha vekk bollemagen. har EGENTLIG lyst å gå ned dit jeg var før. Men på en sunn måte. Selvfølgelig. Og jeg vil fortsette å ha den energien jeg har nå. Hatet å gå rundt og besvime av ingenting - fordi jeg IKKE hadde spist. Derfor vil jeg ned, men likevel fortsette å spise. Skjønner? Jeg trenger altså tips til hvordan bli kvitt ekstra kropp, ved å spise!! ;)

Greit. Jeg har et forvrengt bilde av kroppen min. Men jeg tar selvfølgelig til meg det folk sier , når de sier sånn. Da VET jeg jo at jeg er hva jeg ser=/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...