Gå til innhold

Epidural - "spørreundersøkelse"

Anbefalte innlegg

Gjest Orkideen
Skrevet

Jeg fikk epidural da jeg skulle føde.

Jeg synes ikke den var noe vond sammenlignet med riene jeg hadde. Opplevde den som et lite stikk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har fått det og kjente det ikke i det hele tatt. Var bare himmelen etterpå :)

Skrevet

Jeg fikk epidural etter sterke anbefalinger av jm begge gangene.

Med nr, 1 så satt de den hele 3 ganger før de traff, jeg kjente det, men vil ikke si det var vondt. Hadde vært masse verre å komme gjennom resten av fødselen uten epidural.

De satt den i en rie og 3 jordmødre holdt meg krøllet ned over magen og jeg hadde vel nok med å prøve å puste i den stillingen he he =)

Kan ikke huske at det var direkte vondt med nr. heller.

Skrevet

Har fått epidural, ja. Gjorde ikke vondt overhodet!

Skrevet

gjorde ikke vondt..lokal bedøvelsen kjente j bedre men ikke vond den heller.. riene toppa lixom alt.. om j hadde vært smertefri så hadde kanskje epiduralen bare vært litt ubehagelig!absolutt ikkeno å grue seg til!!:)

Skrevet

Ja, jeg har hatt det. Kjente ikke stikket i det hele tatt og hadde god effekt av smertelindringen :)

Skrevet

Fikk epidural på 9,5 cm så den hadde ingen virkning...jeg kjente ikke en dritt og brydde meg katta om hva de gjorde..Samboeren min holdt på og spy pga knaskelydene da de satt den inn......

Skrevet

Syns ikke det gjorde vondt i det hele tatt.

Men etter 5 timer med konstante rier uten pauser, er det vell lite som kan være værre.

Jeg fikk lokalbedøvelse før han satte selve epiduralen, lå på siden mens han satte den. Plutselig sa han at han var ferdig uten at jeg hadde merket noe.

Det værste var etter fødselen. Nålen måtte sitte i ryggen i 6 timer etterpå, det var veldig ubehagelig for jeg kunne ikke bevege meg skikkelig uten at det gjorde vondt i ryggen.

Skrevet

Jeg fikk epidural første gang pga. begynnende svangerskapsforgitning. Episural var ikke noe jeg ønsket å få selv, og ja det gjorde vondt. Neste gang ville jeg ikke ha det og slapp fordi det ikke var noen komplikasjoner. Hadde ikke noen effekt når babyen skulle ut uansett.

Skrevet

Ja, to ganger.

Var ikke vondt å få, nei. Man får jo bedøvelse før epidural-sprøyten settes så den skal man ikke kjenne noe til.

Skrevet

Ja, en gang.

Nei ikke vondt.. Ikke i forhold til riene man har der og da ;)

Skrevet

Kan ikke huske at jeg fikk noen bedøvelse før epiduralen.

Skrevet

Ja jeg fikk epedural da jeg fikk keiserinna mi, og helt ærlig,- det gjorde vondt som bare F..! Sorry men det er min efraring.

Dessverre ble nok ikke erfaringa mi bedre av at legen stakk mange ganger, ødela "nåla" og dro vitser mens jeg skrek mine tapre tårer.

Men skal være enig med en lengre opp at etter mye vondt ble det utrolig godt når den kikka inn.

Gjest Nydelige Christina&Nathalie
Skrevet

Jeg fikk epidural med førstemann.

Det gjorde JÆVLIG vondt å få sprøyta i ryggen!!!

Skrevet

Ja, jeg fikk epidural begge gangene.

Første gangen var det helt forjævlig vondt.

Andre gangen merket jeg det knapt.

Skrevet

2 ganger, aldri vondt, fikk lokalbedøvelse først tror jeg?

Skrevet

Ikke fått epidural. Var så heldig at jeg klarte meg uten noen ting:)

Skrevet

Nei, det gjorde ikke vondt. Og jeg fikk dessverre ikke en 'himmelsk' opplevelse av det heller - gjorde bare at fødselen varte lenger.

Skrevet

Ja, jeg har fått epidural

Nei, det gjorde IKKE vondt. Hadde nok med riene, så jeg kjente ingenting. Ble himmelsk etterpå.

Skrevet

Ja, fikk det under fødsel og tar gjerne i mot neste fødsel. Merket ikke noe særlig til stikket, gjorde ihvertfall ikke vondt. Kanskje litt ubehagelig, husker ikke...

Epidural er guds gave til kvinnen! :D

Skrevet

Litt ubehagelig, men fikk en rie i det han skulle stikke, så tunga rett i munn. He he!

Det var ikke vondt. Hadde keisersnitt med epiduralen senere, full effekt.

Himmel og helvete har aldri vært close, ever;-)

Skrevet

Ja.

Nei, fikk en rie fra helvette mens de holdt på å stikke, så jeg merket ikke noe til at de stakk meg i ryggen.

Skrevet

Ja, har fått epidura både til keisersnitt og vaginal fødsel.

Syntes egentlig ikke det gjorde noe vondt noen av gangene. Kjente det selfølgelig til keisersnittet, men ikke vondt. Og ved vaginal fødsel merket jeg det knapt.

Det eneste kjipe ved det, var at den dritten gjorde at riene stoppet opp, og babyen var så kjapp at hun allerede var forbi det området epiduralen virker på. Så er litt usikker på om jeg vil ha det igjen ved en eventuelt neste fødsel. Det sprengte godt ja, når babyen lå med hodet en halvt fingerledd ute. UTEN rier..... Men jeg ble satt på drypp og da gikk det 15 min og hun var ute. Gikk veldig fint. :)

Men epiduralen gjorde IKKE vondt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...