Gå til innhold

Epidural - "spørreundersøkelse"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du fått epidural noen gang?

Gjorde det vondt å få det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei til det første :o) Har vært fristet, men så ble det ikke tid likevel (brukte altfor lang tid til å prøve å svelge bildet av å måtte sitte stille mens man får en monstruøs (i fantasien) nål inn i ryggen, haha).

Skrevet

Ja jeg fikk det da jeg fødte førstemann. Hadde jeg vært ved mine "fulle fem" kan det godt være det hadde vært dritvondt, men etter en del timer med rier merka jeg det nesten ikke. Og så HIMMELSK det ble etterpå!!!!

Skrevet

født 2 ganger, ikke brukt epidural

Skrevet

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg fikk epidural da jenten min måtte ut, 7 uker for tidlig. Og jeg syns det var ekstremt vondt få epidural :-(

De stakk og stakk der bak...

Lurte egentlig på om jeg har vært uheldig....

At hun som stakk kanskje ikke var dreven....

Skrevet

Har fått epidural. Kan ikke huske at den var vond å sette, men lokalbedøvelsen først sved litt. Ellers var de andre smertene jeg hadde mer påtrengende ;)

Epiduralen hjalp noe helt fantastisk :)

Skrevet

Den ene gangen jeg har født (foreløpig) fikk jeg epidural. De tok vannet, og de grusomme uutholdelige smertene som kom over meg da unner jeg virkelig ingen :S Mistet fullstendig kontrollen, riene kom i ett og jeg ble helt gal... Hehe

Kjente ikke en dritt av stikkinga, og da den var satt sovna jeg på flekken og sov fra 6 - 10 cm åpning.

Tror nok bare du har hatt veldig uflaks ja :)

Skrevet

Jeg fikk epidural

Jeg merket ingen ting, ser at noen sier de fikk bedøvelse først... Merket tydligvis ikke det heller jeg, for det visste jeg ikke at man fikk... ;o)

Det jeg syntes var fælt var å måtte sitte muse stille under en kraftig rie så de fikk satt denne sprøyta... Jeg ville jo opp og stå!!!

Skrevet

Epidural = guds gave til den fødende kvinne ;-)

Skrevet

ja, fikk under forrige fødsel.

var ikke vondt å sette den nei om det var det du lurte på...

Skrevet

ja fikk på første fødsel

nei kan ikke si at jeg kjente noe til å ha fått epiduraln...nok med riene jeg=)

Skrevet

Ja, det var ikke vondt i det hele tatt. Fikk lokalbedøvelse først. Men om det hjalp er jo en annen sak... Fødselen gikk så fort på slutten at jeg rakk ikke å kjenne noen effekt av epiduralen før pressriene kom.. Da slår de av sånn at du skal kjenne når du skal presse..

Skrevet

Ja, 2 ganger. Første gang i forbindelse med en kneoperasjon og fikk det før operajsonen. Merket ingenting da de satt den selv om jeg ikke var noe "føderus". :-)

Fikk også epidural ved første fødsel, og merket nesten ingenting da de satt den. Det er ialleflal ikke vondt!

Skrevet

Ja en gang.

Gjorde ikke vondt.

Hadde nok med riene så epiduralstikket ble liksom borte i den smerten.

Skrevet

Etter 3 dager med veer og 22 timer fødsel fikk jeg det og jeg angret bitter att jeg ikke gjorde det før. FANTASTISK =0) med tulle 2 var det første jeg spurte etter. Endte da hastekeisersnitt så det var praktis hadde da ett mål når de satte inn spinalen =0)

Så epidural = det beste som finnes sitter igjen med fantastiske minner haha =0)

Skrevet

Men lystgass DET ER DOP DET =0(. GRUUUSOMT =0(

Skrevet

Prøvde med nr. 2. Ble stukket MANGE ganger, men han klarte ikke å sette den på meg. Jeg var visst for smal?? Men det gjorde ikke vondt.

Var veldig sår i ryggen dagen etter.

Skrevet

Nei, men har tatt spinalbedøvelse 3 ganger. 2 ganger ved KS, og en gang under en stor operasjon. Kjente ingenting av at de satte den:)

Skrevet

Epidural x 2 her, kjente ikke stikket engang. Men, jeg ble rimelig sjokkert da jeg så nålen de stakk med på en fødsel på tv.

Hadde nok ikke klart å presse ut førstemann uten pausen epiduralen ga, likte lystgassen godt også, he-he;)

Skrevet

Ja, 2 ganger.

Det var vanvittig vondt! Jeg fikk det etter eget ønske med nr.1 og det var så vondt å få satt at jeg sverget på at jeg aldri, aldri skulle gjøre det igjen. men så måtte jeg ha det med nr.2, pga høyt blodtrykk, og det var like forb.... vondt den gangen. Vet ikke om det er noe galt med ryggen min eller no', men det var vondere enn riene. Helt jævlig, rett og slett.

Jeg har fått spinal en gang også,men det var bare barnematen, for der er nåla mye tynnere.

Skrevet

Jeg fikk to epidural, da det ene ikke satt som det skulle. Deretter måtte det to forsøk til få å få satt spinal, da det hele endte i keisersnitt. Jeg syns det verste var å sitte stille, siden jeg var godt i gang med riarbeidet. Det gjorde vondt, ja, men jeg var nokså utenfor meg selv, så det er ikke det jeg husker best. Har dårligere minner fra trekking av visdomstenner faktisk. = )

Skrevet

Ja, jeg hadde det.

Det gjorde ikke mye vondt- hadde gjort det igjen- selv om han ikke traff og måtte stikke 3 ganger. Veene er mye verre. I valget mellom epidural og vonde veer, så syns jeg epidural var som et kyss fra himmelen. Og i de påfølgende timer: Da VAR jeg i himmelen!!! ( Til de måtte begynne med drypp!)

Skrevet

Fikk epidural ja, og det var helt himmelsk! Fikk et par kraftige støt (kjentes ut som strøm), men det gjorde ikke vondt. De stakk nok litt for langt inn for jeg fikk såkalt spinal-hodepine etterpå. Den varte i nesten 2 uker og det unner jeg ingen! Hodepine døgnet rundt og ingenting av det jeg fikk av smertestillende hjalp..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...