Mom2Two Skrevet 6. april 2009 #26 Skrevet 6. april 2009 Hjelpes så hårsår da;o) Det er bare så utrolig mange som måler verdien av utdannelse i penger. Det er veldig synd. En utdannelse tilfører langt mer enn høyere lønn. Det har ikke noe med å se ned på. Synes tvert imot Pandabjørn virket forholdsvis nedrakkende på det å ta utdannelse "Hva skal man med det liksom".. Har da ikke sagt at man ikke trenger kassadamer og rengjøringspersonale. Nå må du ta deg sammen.
Swana Skrevet 6. april 2009 #27 Skrevet 6. april 2009 Nei, du har ikke sagt at man ikke trenger det, men virker uansett som du ser ned på folk som ikke vil/kan/orker/gidder osv. å ta høyere utdannelse enn vgs... "........mange som måler verdien av utdannelse i penger" - akkurat her og nå, i dette innlegget, var det jo snakk om tilbakebetaling av PENGER da... Hvis pandabjørn ikke ser vitsen i å ta utdannelse, så er vel det opp til henne - er vel heller du som er hårsår fordi hun ikke ser ut til å ha akkurat samme mening som deg... Ta meg sammen? Fordi jeg ikke skriver "er bare såååå enig med Mom2Two altså"...??? Hahaha, er det jeg mener... Husk; Har du ikke noe pent å si, så la være å si noe i det hele tatt... :-D
Sylteflesk Skrevet 6. april 2009 #28 Skrevet 6. april 2009 Vi har studielån begge to, men den ene har mye mer og betaler mye mer i måneden. Det betaler vi av egne penger, vi har vel en slags halvfelles økonomi. Setter inn mesteparten av begges lønn hver måned inn på felles konto som vi begge har kort til, fra den betales alt av regninger som boliglån, husleie, forsikringer osv, samt mat og andre fellesinnkjøp. Men studielån, telefon, egne klær mm. går av den enkeltes egne penger, det som er igjen etter at vi har betalt inn på felleskonto.
Mom2Two Skrevet 6. april 2009 #29 Skrevet 6. april 2009 Hihi, den siste der slo raskt tilbake gitt;o) Ser ikke ned på folk som ikke har utdannelse, men jeg synes det var trist at hun ikke så verdien av mannens utdannelse. Det var vel egentlig det som var mitt poeng. Jeg har mine meninger om ting, og tåler utmerket godt at andre har en helt annen:-) Jeg synes det er veldig viktig med utdannelse, det er noe jeg setter høyt. Jeg er dørgende lei av at en del mennesker tror man tar utdannelse for å tjene mer penger. Har du komplekser eller noe siden du virker så bitter og sinna?
Tante Gustava Skrevet 6. april 2009 #30 Skrevet 6. april 2009 Felles gjeld og felles utgifter går av fellespotten. Personlig gjeld (som studielån) og andre personlige utgifter går fra personlig konto.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 6. april 2009 #31 Skrevet 6. april 2009 Her er det bare jeg som har studielån. Jeg betaler det selv. Har billån også som jeg betaler selv. Vi tjener ca like mye. Har hver vår konto og en felles regningskonto som vi setter inn like mye på hver mnd. (fast trekk) Han har ett barn fra tidligere forhold. Han betaler barnebidrag av sin konto.
Swana Skrevet 6. april 2009 #32 Skrevet 6. april 2009 Hvis jeg virker bitter og sinna, er det ganske feil, er heller mer oppgitt over folk som bare mååå kommentere negativt, selv om det ikke egentlig har noe med innlegget å gjøre. Slo tilbake ja, men jeg skrev negative ting, om det du skrev, fordi du gjorde det mot pandabjørn først. Jeg synes også utdannelse er viktig, det er faktisk veldig viktig for meg, men er helt ok om andre velger å ikke ta høyere utdannelse. Blir jo deres tap. Og er jo faktisk en god del mennesker som tar utdannelse nettopp pga. pengene...de fleste jobber jo for å leve, de lever ikke for å jobbe.
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 6. april 2009 #33 Skrevet 6. april 2009 Her i huset er det bare jeg som har studielån, men jeg har ikke begynt å betale på det enda;) Når den tid kommer regner jeg det går ut av vår felles pott akkurat som alle andre utgifter:)
Mom2Two Skrevet 6. april 2009 #34 Skrevet 6. april 2009 Hehe, hun pissa i buksa først, så da må du også gjøre det;o) Min venn, pandabjørnen:-) Du er nå morsom, du. Om du skal kommentere alle som kommenterer noe i en retning du ikke liker her inne, da tror jeg du virkelig må quit your day job, og jobbe er fulltid:-D Selvsagt er det ok at andre velger ikke å ta utdannelse. Aldri sagt noe annet. Det som er synd er at mange tror at utdannelse er en pengegreie.
Swana Skrevet 6. april 2009 #35 Skrevet 6. april 2009 Eh.......................er vel du som må gjøre det, var jo det jeg skrev lenger opp her, at jeg syns DU ofte kommenterer de som ikke mener det samme som deg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå