Gå til innhold

Tror vesla ender opp som klesløs jeg, hehe...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid synes det er så masse jenteklær og så lite gutteklær, men nå vet jeg ikke helt. Stemmer nok til litt større babyer og barn, men til små babyer er det jammen ikke mye å velge mellom til jente! Med mindre man er helt frelst på rooooooosa og striper da, og det er ikke jeg. Greit nok med bitte litt rosa, men setter mer pis på lilla, brunt med rosa motiver på, rødt osv. Det lille jeg finner som jeg faktisk liker begynner stort sett på str 68, er skrapt i str 56 og 62 :-/ Så nå har jeg kommet fram til at enten blir det veldig lite jenteklær på vesla, eller så må jeg bli mindre kresen, hehe... Andre som har opplevd det samme?

Fant forøverig kjempemye etter min smak på en butikk som heter noe sånt som Obiabi elelr noe sånt, men der var det jo svindyrt. Betaler ikke 300-400 kr for en bukse eller kjole i str 56 liksom...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, jeg og venninna mi fant ut det samme.. Hun skal ha jente og jeg gutt. Begge har gutter fra før. I jenteavdelingene er det veldig rooosa, altså. Og fx HM da, de har jo Hello Kitty på nesten alt :-s Når hun endelig fant noen strømpiser som var lilla, var det HK på dem lissom. Makan.

Skrevet

Vært innom 3 ulike Lindex butikker...nada! Dvs, ente opp med en body som jeg likte litt, ellers var det så utrolig sterke farger synes jeg, sjokkrosa og mørkerosa sammen, ble nesten litt dårlig av det jeg, hehe... Som sagt, rosa er greit, men ikke i overdrevne mengder. Fant noen plagg til som jeg likte, men igjen, finnes ikke i de minste størrelsene og kjøper bare str 56-62 nå i starten.

Og jeg som hadde gledet meg til å kjøpe litt jentetøy til en forandring ;-)

Skrevet

Se litt på de store kjedene som Cubus ( der har de endel ok til babyer som feks gode basisklær som er myke og deilige), H&M, Lindex, Kappahl, Benneton osv..

Til nyfødt så har det vært mest praktisk som har telt her og så har pyntinga vært hovesaklig med hjemmestikka nyfødt sett :-)

Bodyer, luer, sokker, strømpebukser, sparkebukser ol...det det går mest i første 3mnd.

Skrevet

Er de butikkene jeg har sett mest i, i tre ulike kjøpesentere, så føler jeg virkelig har sett ordentlig nå. Skulle liksom ha shoppedag i går, men det ble det jo lite av. Etter noen timer med trasking har jeg endt opp med utrolig 4 klesplagg liksom, hehe...

Skrevet

ta en titt på FINN.no også, se om noen i nærheten av deg (så kan du se på plaggene når dere møtes, før du kjøper de)

Kan finne masse fine så godt som ubrukte nyfødt klær der. Jeg kjøpte meg et lite lass (ca 3 handlenett) med nyfødt klær til gutt, for 600 kr. Klærne var kjempe fine, uten flekker eller andre slitasjeskader. Babyen til damen jeg kjøptre det av var bare tre mnd eller noe da jeg kjøpte klærne, så de var jo ganske nye!

Har kjøpt nytt også da:) måtte jo løpe på shopping rett etter at ultralyden avslørte gutten i magen :))))

Men av alle de store kleskjedene, synes jeg cubus har et veldig godt og variert utvalg av jente klær, også oppover i størrelsene.

Skrevet

Ja, det kan jeg :-)

Ellers så har jeg jo god tid på meg enda da. Synes også det er greit å ikke ta helt av enda. Skal på 3D UL om en månde, og vil gjerne se en gang til om det virkelig er jente før jeg kjøper altfor mye. Sånn sett er det greiere med gutt da, føles mer sikkert når man helt tydelig har sett tissefant og pung, men de tre strekene skal vel egentlig være sikkert det også?

Skrevet

Polarn & Pyret har masse fint til begge kjønn, i sterke, klare farger. Og sinnsykt god kvalitet (men det teller jo ikke så mye de flrste størrelsene)

Litt dyrere, men verdt det.

Skrevet

joda:) de tre strekene er ganske sikre tegn det og! ;)

hehe, men skjønner deg godt, jeg fikk det plutselig for meg her for noen uker siden, at tenk om det ikke er gutt likevel da? tenk om det mot formodning skulle vise seg å være en jente til????

(hadde nok taklet det fint også, men når man har mentalt innstillt seg på det, og særlig når man har flere barn av motsatt kjønn fra før liksom?? hehe) så fikk et snev usikkerhet over meg.

Men så måtte jeg inn på ny ul på sykehuset i uke 28, og sa da til legen, at hun måtte bare fortelle meg det, om hun nå skulle se en tissefant, siden jeg hadde begynt å lure litt.... hun gliste bredt, frøys et bilde for meg og pekte: er du i tvil nå da???? og der var det DEN tissefanten og pungen:)) hehehehe:))) er akkurat som om man må se det flere gangwr for å være sikker....

men skjønner det kan være andeledes når man så tydelig ser en utover tiss, men tenk på det sånn da., i og med at det er TYDELIG om det er en gutt, er det jo dermed like tydelig at det er en jente siden den "store" utovertissen ikke er der... :) for den hadde dere jo sett om det var en gutt!!

Men uansett, de tre strekene er det bare jentene som har, så er nok like sikkert tegn det, som tisselur og pung er hos gutt:))

Skrevet

huff!!!!

leste innlegget mitt nå, og fikk sinnsykt DÅRLIG SAMVITTIGHET!!!!!!!!!!

hadde blitt uendelig, og akkurat LIKE glad i babyen om det hadde vert jente!!!

huffameg... men det er sant!!!! er bare så moro at jeg skal få oppleve å være både jente-og-guttemamma, men bare det å skulle få lov å være trebarnsmor er jo det beste:) hadde vert like kry om det var tre jenter jeg hadde. Trodde jo det i begynnelsen (reknet aldri med at det var en gutt, kunne ikke se for meg det liksom)

(åkei, inrømmer det- hormonell)

Skrevet

Tusen takk :-)

Du skjønner, her har nemlig mange så utrolig stor glede av å fortelle meg som alle de har hørt om hvor de har tatt feil, så da blir jeg jo kjempeusikker (som om jeg ikke synes det er vanskelig nok å tro på det fra før av!) enda JM var veldig klar på at det var jente, hun sjekket jo massevis av ganger for oss. UL-bildet av de tre strekene har jeg vist til noen i familien og venner og alle sier at det er lett å se at det må være jente, men klarer liksom ikke helt å tro på det likevel. Har jo tre gutter og så _tydelig_ at det var gutter ja, og nå så vi ikke noe som minnet om gutt nei, ingen tissefant osv. Gleder meg til UL'en i uek 27, håper jeg kan føle meg mer sikker etter den. Må innrømme at siden vi først skal ha ny vogn og det er (regner jeg med da) jente, så har jeg litt lyst på en vogn med litt rosa detaljer på, og det er jo veldig jentete da...Greit å være sikker før man bestiller noe sånt.

Skrevet

Har du sett på name it/exit? Der synes jeg de har masse fint nå. Kjøpt masse fint til minsta der :-)

Skrevet

Kjøpt brukt på finn... masse søte jenteklær der og billig

Skrevet

Name it er veeldig rosa og lyseblå, da :-p

Skrevet

Sliter selv med å finne jenteklær som jeg liker og har råd til. Jeg virkelig misliker rosa sterkt og nekter å kle ungen i en så stygg farge.

Hmm. Vært på Lindex, men det var lite rødt f.eks. eller gult der nå. Kanskej folk bare kjøper det veldig kjapt...

Skrevet

Jess, det er jo mye av problemet.. Jeg ser selv etter litt brunt, grønt ol. til den neste gutten, men finner veldig mye lyseblått ja.. Ellers er det velig MYE farger på ting, og jeg vil ha litt duse ting i spedbarnstiden :-p

Skrevet

Lyseblått er ikke akkurat verdens lekreste farge det heller.

Vi fikk gaver i lyseblått sist og det ble ikke brukt.

Får vi gaver i rosa denne gangen blir nok ikke det brukt heller. Alle rundt oss vet at vi misliker disse fargene (og spesielt rosa) sterkt da.

Brunt finner jeg en del i forresten. Og grønt også. Lysegrønt til og med. :)

Skrevet

Jeg simpelthen elsker klærne fra Polarn o'Pyret. Masse rødt og ikke så mye dallrosa. Kjempebra kvalitet, riktignok en del dyrere enn HM og lignende butikker, men man trenger ikke så masse klær har jeg erfart. Ikke når de er så små iallefall.

Skrevet

Jeg elsker også PoP og har brukt veldig mye derfra til poden, men i vår synes jeg bare ikke kolleksjonen er noe fin.. Har kjøpt et par nye plagg til babyen der, men veeldig lite i grunnen. De hvite er jo bankers, da :)

Skrevet

Fant brunt på min lokale lindex. Og noe grønt og brunt sammen på kappahl faktisk.

Skrevet

Kappahl har jeg ikke sett på, men Lindex sine ting i brunt på butikkene her er veldig MYE brunt, liksom... Heheheh

Skrevet

Babyshop hadde iallefall en del jenteklær som ikke var altfor sjokkrosa da jeg gikk med jenta mi.

Skrevet

Haha, jeg har alltid tenkt motsatt...!! Har vært så oppsatt på at det er så lite klær til gutter, og det lille som er er det bare dødningehoder og sjørøvere på... Jeg har bestandig elsket alt det rosa på H&M og med Hello Kitty på da..

Men ser du den annonsen over Skravlesiden her....? Den om Me&i..? Syns det så ut som om de hadde litt mindre H&M-klær der..

Nettshopping må jo være ideelt for deg som bor så langt unna sivilisasjonen... Hehehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...