*MariDuBedårer* Skrevet 28. mars 2009 #26 Skrevet 28. mars 2009 Det som WF og jentene ...sier stemmer. Logisk at klokken skal være på venstrehånda. Helt klart!!!!!!
Raych Skrevet 28. mars 2009 #27 Skrevet 28. mars 2009 Klokka skal vel være på venstrehånd uansett:) Vet noen venstrehendte har den på høyre. Jeg er høyrehendt.
Libido- Skrevet 28. mars 2009 #28 Skrevet 28. mars 2009 Her fant jeg en teori. Armbåndsuret er bare litt over 200 år gammelt. Men det ble ikke vanlig å bruke det før for 100 år siden Den mest sansynlige årsaken til at høyrehendte bruker den på venstre hånd, stammer fra første verdenskrig. På den tiden var det ikke vanlig å bruke armbåndsur. Det ble ansett å være feminint å bruke. Menn i england sa at de heller ville gå i skjørt en å bruke armbåndsur. Menn skulle bruke lommeur. I krigen ble det en endring på dette. Engelskmennene så nytten i å ha klokken tilgjengelig når de skulle synkronisere angrep. Mange krigshistorikere mener at denne detaljen var en av de viktigste årsakene til at de allierte seiret i mange av kampene, på tross av at de var mye færre soldater. Dette fordi de klarte i større grad å synkronisere og koordinere angrep fra flankene. For å få en klokke på armen lagde de lærremmer til lommeurene sine, som de knøyt godt rundt armen. Det naturlige ville da være å feste den på venstre arm da finmotorikken er bedre i den høyre armen. En annen fordel med å ha den på venstre arm var at de slapp å ta hånden bort fra pistolen og pistolgrepet når de skulle se hva klokken var. På denne måten hadde de alltid fingeren på avtrekkeren.
millie+2klumper Skrevet 28. mars 2009 #29 Skrevet 28. mars 2009 Mannen din har rett. Klokken skal være på venstre side. men trives du bedre med den på høyre side så har du den på høyre side:)
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 28. mars 2009 #30 Skrevet 28. mars 2009 Er enig med mannen din
Mom2Two Skrevet 28. mars 2009 #32 Skrevet 28. mars 2009 Hehe, er man høyrehendt har man klokken på venstrehånden, men jeg som deg har alltid gått med klokken på høyrehånden...:-p Men, nå bruker jeg ikke klokke lenger, bruker bare klokken på mobilen i stedet for.
BettyBoob Skrevet 28. mars 2009 #33 Skrevet 28. mars 2009 helt enig med mannen din og det er det som er det naturlige og mest vanlige hos folk flest!!
Joikaboll@ Skrevet 28. mars 2009 #34 Skrevet 28. mars 2009 Jeg er høyrehendt og har selvfølgelig klokka på høyre arm. Å stille klokka eller ta den av og på er ikke noe problem.
Scorpiogi Skrevet 29. mars 2009 #35 Skrevet 29. mars 2009 Har klokken på høyrehånden og er venstrehendt...
Ella78 m/ A&M Skrevet 29. mars 2009 #36 Skrevet 29. mars 2009 nå tror jeg aldri jeg har forsøkt å stille klokken mens den sitter på armen, da tar jeg den alltid av, og det er nå vel ett fett hvilken arm du har klokka på. Når jeg gidder å gå med klokke varierer det hvilken hånd det blir på, ofte velger jeg høyre. Jeg er høyrehendt.
Gjest Skrevet 29. mars 2009 #37 Skrevet 29. mars 2009 WF og jentene; Jo, det går helt fint å stille den med venstre hånd! ;-) Så om diskusjonen er død for deg basert på noe så enkelt, så bør du trene opp venstre hånden din. KLOKKEN SITTER DER MAN VIL HA DEN! Så det, såh! =)
Musemor med tre søte små Skrevet 29. mars 2009 #38 Skrevet 29. mars 2009 Har klokken på høyrehånd, men nå er jeg også venstrehendt. Så enig med mannen
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 29. mars 2009 #39 Skrevet 29. mars 2009 Er høyrehendt, men bruker ikke klokke.... Haha..... Men om jeg gjør det, og gjorde det før- da var den på venstre hånd. Er det som er "rett". Se og Hør slo opp for noen år tilbake om kronprinsen som hadde klokken på venstre og at det var "feil"
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 29. mars 2009 #40 Skrevet 29. mars 2009 Klokken "skal" være på venstre hånd:0) Men om noen foretrekker å ha den på høyre, kan jeg ikke se noe problem i det, liksom??
gerd Skrevet 29. mars 2009 #41 Skrevet 29. mars 2009 Man har klokka på den hånda man IKKE skriver med. Klokka er jo bare i veien når man skal skrive. Jeg har den på venstre og er høyrehendt.
Koala *g07* Skrevet 29. mars 2009 #42 Skrevet 29. mars 2009 Har klokka på høyre hånd, er venstrehendt.
Ranveig R Skrevet 29. mars 2009 #43 Skrevet 29. mars 2009 Høgrehendt og har ikkje klokke. Mannen er venstrehendt og har heller ikkje klokke. Ikkje til mykje hjelp i diskusjonen, eller kva?
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 29. mars 2009 #44 Skrevet 29. mars 2009 Det riktige er faktisk som mannen din sier... Høyrehendte bruker å ha klokka på venstre hånd (det er det jeg ble lært til som liten) Men pga mye nikkelallergi på undersiden av underarmene av klokka (som liten) måtte jeg ha klokka på høyre hånda, der tålte jeg nikkel litt bedre og klarte å holde eksemen under kontroll. Det tok nemlig veldig lang tid før jeg fikk nikkelfri klokke og ble helt kvitt eksemen på venstrearmen. Derfor er det blitt en gammel vane jeg ikke klarer å snu, å ha klokka på høyre hånd. Det er mange som spør om jeg er venstrehendt fordi jeg har klokka på høyre hånd... Så det er nok ikke så vanlig... jeg kjenner ingen andre som har den på høyre...
Fire småtroll Skrevet 29. mars 2009 #45 Skrevet 29. mars 2009 Mannen din har rett, det er mest vanlig å ha klokka på venstre hånd. Jeg har også det, og er høyrehendt, det samme har mannen min og begge sønnene mine... Men ingen regel uten unntak, er et lite unntak du da veit
....mammatilto... :))) Skrevet 29. mars 2009 #46 Skrevet 29. mars 2009 du er på jordet - enig med mannen din !
olla Skrevet 29. mars 2009 #47 Skrevet 29. mars 2009 Jeg vil si du tar feil, høyrehendt, har klokka på venstre hånd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå