Anonym bruker Skrevet 26. mars 2009 #1 Skrevet 26. mars 2009 Gjerne begrunnelse! =) Meg 21år, han 27år,1 barn på snart 1år. Jeg er i full jobb, og han har yrkesrettet attføring. Er stille og rolige, lite festing.
Gjest Skrevet 26. mars 2009 #3 Skrevet 26. mars 2009 Jeg ville, hvis dere ikke røykte.... Hvordan det, har dere problem med å få noe?
Gjest Skrevet 26. mars 2009 #6 Skrevet 26. mars 2009 Vi ville kanskje, men har egnetlig litt lyst til å leie ut til noen uten barn når vi skal leie ut en dag, er liksom nok lyd i de 3, snart 4, vi alt har, så om utleier har et bråkete barn som f.eks sover dårlig så tror jeg ikke jeg hadde orket, hehe... Og slikt vet man jo sjeldent på forhånd.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2009 #7 Skrevet 26. mars 2009 Jeg ville leid ut til: IKKERØYKERE, SOM IKKE FESTET. STILLE OG ROLIGE FOLK, MED ANDRE ORD. BARN INGEN HINDRING, MEN IKKE HUNDER ELLER KATTER!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2009 #8 Skrevet 26. mars 2009 Jeg ville valgt noen andre, hvis jeg kunne. 1. Du er ung, sjansen for at forholdet ryker er relativt stor og dere flytter, eller du blir boende alene med barnet og blir usikker som betaler muligens. 2. Dere har barn. Det betyr bråk (har barn selv) og i tillegg ville dere sikkert da gjerne bruke hagen, og den vil jeg ha alene til min familie. dessuten ville det sikkert bety mye ting utenfor hybelen (siden den er liten). Jeg tenker da på vogn, utstyr, klestørk om sommeren osv. 3. Yrkesrettet attføring? Hmm, kan lite om dette, men ville være redd for om dere kunne betale. 4. Hybelen er såpass liten at jeg regner med dere hadde flyttet ganske raskt. Vet jeg høres slem ut. Dere hadde fått leiet hos meg, men når jeg leide ut vår hybel nå var det mange i lignende situasjon som dere som kom på visning hos oss. Vi valgte en enslig mann mellom 50-60 år som skulle bruke hybelen som pendlerleilighet og der firmaet sto ansvarlig for husleien. Vi valgte da bort unge, gamle, barn og dyr. Trist men sant
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2009 #9 Skrevet 26. mars 2009 Det med røyking er en big deal for mange. Dessverre leide vi ut engang til noen som løy. De skaffet seg både hun og katt mens de bodde i sokkelen vår, uten å spørre. Betalte ikke strømmen, og lå etter til stadighet med leia. Veldig irritabelt!
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2009 #10 Skrevet 26. mars 2009 Ja har det, å kan ikke helt se hvorfor.. Mange som er mye mindre sikkre betalere enn oss, med fyll og fest. Ja vi røyker, men vi røyker ikke inne, da vi har ei lita frøken, og om det er slik at det ikke tilates å røyke inne, er jo ikke det noe problem. Vi har ingen dyr heller. Det er ett evighetsprosjekt og finne en leilighet.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2009 #11 Skrevet 26. mars 2009 Vi var i ca samme situasjon som dere da vi skulle leie bolig (par i midten av 20-årene,1 barn som da var 10 mnd, 1 fast inntekt), hadde ingen problem med å finne plass å leie..hadde flere alternativer. Endte opp med å leie sokkelleiligheten hos et par med 3 barn, var ingen problemer med å bo der. Men det var veldig godt isolert så vi hørte ikke de som bodde oppe og motsatt. De ville heller ha oss fremfor et ungt par uten barn eller en ung mannlig student, da de tenkte at vi festet minimalt og sikkert ville bli boende til vi fant noe eget, dessuten så vi skikkelige ut.. (vi hadde også en felles bekjent som kunne kunne gå god for oss).
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2009 #12 Skrevet 26. mars 2009 Jeg ville ikke leid ut til røykere, selv om dere bare røyker utendørs. De færreste røykere beveger seg særlig langt utenfor døren for å ta en røyk, det vil si at det vil sive røyk opp i f.eks vinduer etc.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2009 #13 Skrevet 26. mars 2009 HI, jeg skal garantere dere at hadde dere vært ikkerøykere, hadde dere hatt en leilighet nå.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2009 #14 Skrevet 26. mars 2009 Vi leier ut til svenske sesongarbeidere som bor hjemmefra for første gang, så dere høres ut som drømmeparet i forhold Men røykinga ville jeg vært skeptisk til. Ikke fint med sneiper overalt ute.. (det har vi nå...)
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2009 #15 Skrevet 26. mars 2009 Blir litt oppgitt jeg. Hvorfor gidder folk å leie ut visst de ikke kan akseptere; barn, dyr, røyk (da mener jeg utendørs - innendørs har jeg full respekt for), unge mennesker (de betaler sikkert ikke og forholdet ryker nok), ikke får disponere noe av en evnt hage? Jeg leier ut kjelleren, bor et ungt flott par der. Synes ikke man skal dømme folk nedenom og hjem bare pga utseendet eller at de er sånn eller slik. Man må også tenke litt på at med de prisene som er i dag, så er det ikke lett for mange. Det er deres hjem når de leier der. De skal ikke føle at de tråkker på nåler fordi dette er MITT hus:) Velger man å leie ut, synes nå jeg man må være litt fleksibel.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2009 #16 Skrevet 26. mars 2009 røyk er noe griseri, da. Herlighet, skjønner dere ikke såpass?? Det setter seg i tak og vegger! Det stinker. Pluss er brannfarlig!
Gjest Skrevet 26. mars 2009 #17 Skrevet 26. mars 2009 Jeg hater royklukt og ville dessverre ikke stolt paa at folk lar vaere aa royke inne for jeg har selv daarlig erfaring med roykeres respekt for at andre ikke liker royk. Men ellers hadde jeg ikke hatt betenkligheter med aa leie ut til dere :-)
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2009 #19 Skrevet 26. mars 2009 Helt enig med kaklehøna - ser dessverre altfor mange røykere som har utrolig liten forståelse for at andre ikke tåler eller sterkt misliker røyking. Så jeg ville definitivt ikke leid ut til røykere. Ellers er det ingenting ved det du ellers har fortalt om dere som gjør at jeg ikke vil latt dere leie :-)
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2009 #20 Skrevet 26. mars 2009 Liker å stole på folk jeg - men ofte går det skeis:)
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2009 #21 Skrevet 26. mars 2009 Mer egosentriske enn røykere skal man lete lenge etter. Det har jeg funnet ut etter at jeg sluttet å røyke for fem mnd siden, da jeg ble gravid.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2009 #22 Skrevet 26. mars 2009 Den ble jeg litt nysgjerrig over ;-) Kan du utdype hva du mener med det, anonym 16:02? Interessant å høre fra en tidligere røyker hvordan du opplever røykere nå
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2009 #23 Skrevet 26. mars 2009 Ja! Veldig irritabelt ;op Å ikke få leia og at folk skaffer seg husdyr når det ikke er lov. Kanskje det mest irritable her er at vi ikke kasta dem på dør, men huseiere har jo ikke engang retten på sin side lengre.
Gjest Skrevet 26. mars 2009 #24 Skrevet 26. mars 2009 Absolutt. Dere har jobb/får jobb (antakelig), har barn - altså mindre festing. Har dere derimot hund eller røyker ville jeg sagt nei.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2009 #25 Skrevet 26. mars 2009 Det der har jeg hørt før. Det er faktisk de verste til å klage over røyk, de som har vært røykere selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå