Gå til innhold

Hvordan ville dere rangert disse leietakerne??

Anbefalte innlegg

Skrevet

3. Det at hun er ung betyr ikke at det blir mye festing og bråk, kan like gjerne være at hun drar ofte ut på kafe, besøk hos venner osv. Avhenger litt av om dere bor nærme byen eller ikke også.

5.

6.

4.

1. Hva mener du med "han har vært litt på kanten"?

2. Fire uker på og fire uker AV. Deilig å ha huset 'for seg selv' når han jobber, men ellers kommer han til å være mye hjemme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nr 2. Siden han har hus et annet sted og bare vil ha et sted der slik at han får bedre anledning til å treffe datteren sin.

Ellers så blir det nr 3,4,1 og 5/6

Skrevet

Jeg ville tatt nummer 4. Fordi hun tydeligvis hadde fått flest avslag hos andre, fordi damer på 50 år er stabile, og jeg liker hunder.

Slank bakfra: Jeg reagerer kraftig på den sleivete uttalelsen om "Ny Tromsø-kandidat?" Eller er det slik i din verden at uføretrygdet er et synonym for "Tung psykiatrisk pasient som klikker når som helst"? I så fall er Norge verdens mest farlige land å bo i.

Men jeg ble litt formildet da jeg så at du var født i 1920. Det ville vært ille om en småbarnsforelder hadde slike holdninger.

Det samme gjelder for kandidat nummer 1 på grunn av fortid. Gi alle en sjanse, a, folkens! Ellers er det ikke rart det går åt skogen med mange.

Skrevet

Det er faktisk ikke vårt ansvar om det går åt skogen med dem. Jeg ville aldri hatt en mann med en mørk fortid som leieboer. ALDRI for mitt bareste liv. Det er ok å være skeptisk når du skal dra dem inn under samme tak, da leier man ikke ut for å være grei. Synes nå jeg da.

Skrevet

2. Hoeres ut som en potensielt rolig leietager, men klart, rusmisbruk blant offshore folk er jo mer utbredt enn ellers i samfunnet

4. Langsiktig utleie. Hvis hunden virker som en ok type og damen har grei referanse fra forrige utleier hoeres det greit ut.

1. Greit med folk man kjenner

5. Kan vaere ok hvis hun virkelig har orden paa okonomien og ungene

6. Flytter vel snart ... men greit nok

3. Faar seg snart kjaereste, vovvov, barn og flytter, men kan ogsaa vaere en grei leietager.

Ikke lett!

Skrevet

Som samfunnsborgere har vi et kollektivt ansvar for hverandre. Oki, hvis dette blir for svevende, så: Du har iallfall et ansvar for hva dine holdninger og atferd gjør med andre!

Poenget mitt er at med den negative innstillingen til folk "med fortid", BIDRAR man til å skape flere tikkende bomber i samfunnet. Alle må ha et sted å bo. Det er ganske essensielt for å fungere i et moderne samfunn.

Skrevet

Eller forresten, naar jeg tenker mer etter hva slags folk jeg har moett paa som jobber offshore i turnus saa tror jeg han nr 2 rykker et par hakk nedover. Hvis dama med vofsen (og vofsen) virker ok hadde jeg gaatt for henne.

Skrevet

Jeg hadde garantert leid ut til alenemoren med 3 barn nettopp fordi hun har 3 barn. Det er utrolig vanskelig å få leie da, og får hun ikke leiligheten så kan det gå månedsvis til neste gang hun har sjanse på en. Og med sjanse så mener jeg å komme på en liste som denne. For normalt så blir vi bare strøket ut med en gang. Fordi vi har barn, eller fordi vi har mer enn ett barn. Utrolig urettferdig og totalt fortvilende situasjon. I mine øyne er dette en dame som hadde blitt overlykkelig og veldig veldig takknemlig for å få den. Og dette igjen vil i mine øyne gi et veldig godt naboforhold.

Skrevet

Helt greit så lenge de ikke bor under samme tak som nevøen min. Og hvis søster har tenkt til at jeg skal ligge søvnløs, muligens flytte inn så tar hun et annet alternativ.

Jeg synes fremdeles ikke det er allment å skulle huse mennesker med en mørk fortid. Eller at det ligger et ansvar for oss som sympatiske samfunnsborgere. Først og fremst har man et ansvar for seg selv.

Skrevet

Vi har hatt mange leieboere og både gode og grusomme erfaringer. Hvis jeg var deg ville jeg tenkt over følgende

1. At du kjenner han fra før ville jeg ikke tenkt på, om han ikke har noen sted å bo er ikke ditt problem. Dersom du har barn fra før som jeg regner med vil det bli veldig vanskelig for deg om han havner på kanten igjen. Alle kan havne på kanten men sannsynligheten er størst om de har vært ute å kjøre før. At han er rolig og du vet han er rolig er jo ett pluss da.

2. Hvis han jobber offshore tjener han da ikke så mye at det vil lønne seg å kjøpe? Finn litt ut hvorfor han vil leie og at opplysningene er korrekte. Har brent meg på dette selv.

3. Jente 23 er jo en typisk person som ønsker å leie en periode før hun bestemmer seg for hva hun skal gjøre med livet og hvor hun etablerer seg. Det du bør tenke på her er om det er lytt ned fra dere. Hun har nok lyst til å ha voerspill av og til og komme hjem sent. Du må også si ifra om at barna dine er oppe tidlig så hun ikke flytter med en gang dersom det blir henne.

4. Hund er et stort minus. På hoteller og andre utleiesteder betaler man ofte ekstra for hund fordi folk har ulike meninger om hva som er ok med en hund. Finn ut litt om hundetypen og om hennes forhold til denne hunden (renslighet, er den i sofaen osv).

5 og 6. Dersom du skulle få problemer med disse leieboerene så må DU finne en ny plass til dem. Du har nemlig ikke lov å kaste barn på gata selv om mor ikke betaler husleie ol. Fungerer det bra med disse har du noen gode leietakere og du har kanskje barn på omtrent samme aldrer noe som også er et stort pluss.

Ikke meningen å være negativ her, men ville bare gi noen tips til hva du kan tnke over i hvert tilfelle. Lykke til!

Skrevet

Du prebs, så langt som det er mulig lønner det seg å finne seg mest mulig stabile leietakere, og enkelte lønner det seg å holde seg unna.

Ellers så trenger du briller; Jeg skrev tydelig HVORFOR.

Jeg stilte spørsmål om uføretrygdet f eks pga skade ELLER osv.

Det tyder vel på at jeg vet at ikke alle som er uføretrygdet er farlige??

Jeg dømmer ingen som går på uføretrygd. Men, vet jeg at det er pga de er mer innelåste enn frittgående ute, så foretrekker jeg at de ikke bor i samme hus som ungen min.....

Og når det gjelder 1920, så er ikke alle på dib så pr-kåte at de står frem med nummer, navn og blogg, og det er noe du bare må respektere ;)

Skrevet

2. Mann 38; -Solid økonomi, mye borte.

3. Jente 23, full jobb, uten barn; -Med noen "regler" ang. festing skulle det gå fint.

Resten er uaktuelle pga:

- Vil ikke ha hund i huset.

- Vil helst ikke ha leietakere med barn siden vi har barn selv. Da må barna våre konstant måtte avse sine lekeaparater ute (huske, trampoline, sandkasse, lekestue osv.) og dele dem med andre. Det kan de gjøre i bhg. Det ville også vært slitsomt for oss å hele tiden ta hensyn til at våre barn skal ta hensyn til andre barn. Våre barn vil få nok med å dele lekene seg i mellom, ihvertfall siden vi kanskje vil ha et barn til etterhvert. Hjemme bør de få leke fritt med sine egne leker. Høres kanskje egoistisk ut, men for all del er vi opptatt av at barna våre skal dele med andre, men det er ikke normalt å pålegge barna sine dette hver dag året rundt med egne leker i eget hjem.

I tillegg synes jeg det er godt å slippe å ta hensyn til andres barn hvis vi selv har fått barnepike for å ha en fest her hjemme (selv om dette skjer maks 2-4 ganger i året).

- Du sier han på 29 år er "litt på kanten". Det kan jo være så mye, men har han drevet med noe kriminelt er han helt utelukket.

Nå har vi en jente som blir 25 til sommeren, ingen barn, full jobb. Hun har bodd her i 1,5 år og det har aldri vært et problem. Vi har en avtale om at hun kan ha vorspiel med noen venner en gang i blandt uten å måtte gi beskjed, men hvis hun skal ha mange gjester eller en skikkelig fest må hun si ifra slik at vi vet om det. Hun har kanskje hatt 2 slike fester mens hun har bodd her, og det har ikke vært noe problem. Hun respekterer at vi har barn og drar heller bort for å feste.

Skrevet

SELVFØLGELIG vil vi alle ha mest mulig stabile leietakere! Jeg satte kun spørsmålstegn ved ditt vurderingsgrunnlag for stabilitet i de tilfellene HI (husker ikke nicket, sorry) nevnte.

Den informasjonen hun gir, er for lite til å vurdere om den ene er mer eller mindre stabil enn den andre. Selv kunne jeg glatt leid ut til alle, men valgt nummer 4 fordi hun tydeligvis ble mest avvist her.

For øvrig har du rett i at jeg snart nok trenger briller (sukk).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...