KarLuc +1? Skrevet 1. april 2009 #26 Skrevet 1. april 2009 Jeg for min del klarte meg veldig fint alene sist, og klarer det nok like bra denne gangen Kunne ikke gå uten hjelp de 2 første dagene, men fikk den hjelpen jeg trengte på barsel, og jenta sov no for det meste av tiden også.. Så var helt greit for min del å være den første tiden mest alene med jenta,.. låg i 6 dager også, uten problem så er vel litt hva du legger i det selv.. men som sagt, det går nok fint for alle sammen.. så får man jo reise tidlig hjem hvis man absolut vil være med mannen...
Småtorsk Skrevet 1. april 2009 #27 Skrevet 1. april 2009 Heisann, jeg er østlending men har bodd i Bergen i ca. 8 år nå. Er 28, venter første barn. Tror jeg er i 8.uke. Ang. Bergens rævdårlige fødetilbud: Mannen min, som gleder seg enormt til tassen kommer ut, har høylydt erklært at de kan bare prøve å kaste ut ham! Han kommer jo ikke til å kreve egen seng eller noe, men om jeg havner på rom med noen av dere jenter håper jeg dere bærer over med en hyperegasjert pappa som lenker seg fast til senga mi for å stirre ømt på det lille nurket i timesvis....;-)
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 1. april 2009 #28 Skrevet 1. april 2009 Hehehehe,syns jeg ser det Nå er jeg 11+0 i dag,så vi er der gjerne ikke samtidig...Men OM vi er det så beholder vi pappene der begge to tenker jeg. Skal ta med hengelås og lenke så sitter de fast i sengen ;P Jeg lurer også veldig på hvordan det blir... Forrige gang gikk jeg på krykker grunnet bekkenløsning i to mnd før fødsel og en-to uker etter... Jeg kunne ikke gå og bære datteren min samtidig. Hvordan blir det å gjøre alt helt alene?...Vi hadde familierom på Storken forrige gang. Det var jo vidunderlig! Så trist at dette kuttet traff her.....
Småtorsk Skrevet 2. april 2009 #29 Skrevet 2. april 2009 Wooohooo, pappaopprør på føden! Fastlenkede pappaer overalt! Seriøst, jeg støtter ham 100% om han nekter å gå fra knøttet sitt. (Han har lovet å ikke lage bråk, men protestere stille og rolig.) Det er ikke for min skyld, men for hans og knøttets skyld. Jeg kan ikke fatte og begripe at ikke pappaen skal ha like god grunn til å gi ungen konstant omsorg og bli kjent med knøttet som det jeg har. Og jeg er sikker på at tassen har behov for å bli kjent med ham og , ikke bare meg! Han skal tross alt ta seg like mye av ungen i tida framover. Upsda, halvveis politisk tirade fra meg. Jeg får skylde på hormonene! Uansett dårlige budsjetter og teite avgjørelser, det går nok bra med oss bergensere og innflyttere også.
Soleie m/3 gull :) Skrevet 2. april 2009 #30 Skrevet 2. april 2009 Reagerte litt på det du skriver , at du synes det var helt greit å få være mest alene med jenten din den første tiden. Hva med pappaen da?? synes han det var helt greit å nesten ikke få være med babyen sin den første tiden da eller?? Er vel det det går mest på her. For min del har det ikke noe å si om jeg må dele rom med noen andre. Men synes far bør få lov å være der hele dagen, ikke bare fra 17-20, som er vanlig besøkelses tid. Far har like mye rett til å få være med den nye babyen som mor har! Jeg er 2 gangs gravid, og ommer nok til å gjøre som deg H E L. Dra hjem innen 1 døgn. ommer til å få slappe mere av hjemme enn på sykehuset. Men synes det er kjempe dumt for de som er 1 gangs.
akon- 09baby Skrevet 2. april 2009 #31 Skrevet 2. april 2009 altså, jeg tenker som så: er det noe lurt at pappaen sliter seg helt ut ved å være på en avdeling som ikke tilbyr han verken mat eller seng?? er det ikke bedre at han da reiser hjem og får seg en god natts søvn, og så kommer igjen om dagen og passer barnet så mor får hvile seg? ellers risikerer man jo å komme hjem som to utslitte vaskefiller begge to.. man er på sykehuset i 2-3 dager, og så har man resten av livet sammen hjemme med den lille... det er vel i hjemmet man blir best kjent, ikke på et sykehus med andre rutiner og fremmede rundt seg. jaja - jeg er også fra bergen, skal ha nr 2 i oktober.
KarLuc +1? Skrevet 3. april 2009 #32 Skrevet 3. april 2009 nei, pappaen hadde ikke så lyst å overnatte uanset og i å me at jeg fikk 2 mans rom så hadde han ikke noe valg heller.. og han syntes d var greit å få litt tid til å gjøre absolut alt i stand hjemme mens han var alene, og kom rett på sykehuset etter jobb. Kan jo bruke fellesrommet om man vil ha besøk utenom besøkstiden, og d benyttet vi oss av i helgen da han ikke jobbet.... reager så mye dere vil, men for oss funket dette helt supert... Blei faktisk letter irritert av hu jeg delte rom med første 3 dagene, for der var HELE familien der kl 4-8 på beøk innpå d lille rommet. (jeg hadde hatt en laaang fødsel så var rimelig ute) og barnefaren møtte opp til lunsj og var der hele dagen, noe jeg faktisk syntes var ganske upassende da vissit tid er vissit tid, og man vil faktisk ha litt "privatliv" og litt stillhet i løpet av de første dagene. Men det er no sånn jeg opplevde det, hehe.... alle er forskjellig, er ikke noe gale med meg bare fordi jeg ikke trenger barnefar der 24 timer i døgnet, og at han ikke hadde behov for å være så mye der heller... Ble litt langt dette,men blei litt satt ut av at en reagerte på det... som sagt, alle er heldigvis forskjellig
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 3. april 2009 #33 Skrevet 3. april 2009 Jeg skjønner poenget ditt godt,jeg. Også at du ble irritert på for mye besøk hos romkameraten din... Jeg husker jeg blødde voldsomt de første dagene,slik at man rakk såvidt å komme seg fra seng til bad før det fløt utforbi...Og det er jo litt pinlig om man har tatt seg en lur og så våkner man til en fremmed familie man må passere for å komme seg på badet og slikt... Jeg er skuffet over at ikke vi får familierom igjen...Men på den annen side, nå har vi jo en fra før. Og pappaen måtte vel igrunnen ha reist hjem til henne rimelig raskt uansett. -Sånn når jeg tenker meg om. Må nok droppe hengelåsen ja. Men han kunne fårr vært der første natten, så reist hjem. Med bekkenløsning,- som sikkert ikke (selv om jeg kan håpe) blir bedre denne gang, så blir det vanskelig med lite nurk i tillegg. Og spesielt hvis jeg sliter like mye med ammingen denne gangen... Vi fikk ikke sove første uken etter at datteren min kom,for hun sultet jo...De nektet å gi henne mat før min melk var kommet og det tiok en hel uke. Ergo hylte hun desperat hele døgnet. Å takle det ganske alene vil bli tøft. Da drar jeg heller hjem tidlig tror jeg. En ting naive meg ikke skjønner...Kunne de ikke fortsatt ha familierom mot at pappaen betalt en "Leie" evt? At man betalt 5-600 for å få være der i to døgn? Da ville jo kostnaden av å ha en pappa der gått kraftig ned og det hadde vært valget til hver enkelt familie om man vil gjøre det slik..... Skjønner ikke at ikke det kunne vært prøvd først...
KarLuc +1? Skrevet 3. april 2009 #34 Skrevet 3. april 2009 ja, forstår deg godt der.... Var derfor jeg lå 6 dager, for det tok så lang tid før melken kom. Måtte også lære inn en spesiel ammeteknikk da jenta lå med freikaspute fra 2.dagen etter fødsel.. så var ikke bare bare.. blei nesten litt deprimert for at ting ikke gikk som planlagt.. hehe.. Men syntes virkelig det var trasig at de har tatt vekk barselloftet... etter min søster var der når hun fikk så var det planen min også... men den gang ei,....
Småtorsk Skrevet 3. april 2009 #35 Skrevet 3. april 2009 Her ble det engasjement, ja! Jeg synes det er provoserende at et sykehus kan prioritere ned far så drøyt at de sender ham hjem. Det er som å si rett ut at han ikke er viktig nok! Jeg blir frustrert over at så mange nivåer av samfunnet, (fra reklame til sykehus), så fullstendig nedvurderer og overser pappaenes betydning, spesielt i spedbarnsida. Da er det liksom bare "mor og baby" som gjelder. Når de så først prioritere på denne måten, så har jeg forståelse for argumentet om "kvinneproblemer" og privatliv og sånt. Men jeg synes argumentet om fars soleklare rett til å bli kjent med ungen sin, og ungens rett til å bli kjent med og knytte seg til ham, veier tyngre. Er ikke ute etter å fordømme noen som velger anderledes. Men mannen min, som i tillegg til å være superengasjert i den kommende ungen også er svært flink til å stå på krava, kommer helt seriøst til å gå for sivil ulydighet og nekte å forlate ungen. Det beste er nok om vi Bergenskvinner kan enes om å være litt romslige. Bær over med sivilt ulydige pappaer, så skal vi vise hensyn til deres behov også! Fikser vi oss noen skjermbrett også, så bør dette gå bra. Nei, vent, det beste er nok om vi kommende mammaer og pappaer tropper opp hos de ansvarlige, tar ut alle de hormonelle humørsvingingene våre, skumper dem med magene våre og synger plagsomme barnesanger for dem til de gir seg. Men akkurat nå er jeg alt for trøtt og gravid, så jeg orker ikke. Lykke til med graviditeten, alle sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå