Gå til innhold

Bergen


maipiken

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

  • 3 uker senere...

Jeg er også fra Bergen. Har ikke helt presis termin ennå, min er 5.november. Håper på time hos gynekolog snart så jeg kan få ordentlig svar på dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Da er d ikke langt mellomrom mellom oss da:-) Er du inne og chatter av og til eller? Hvor gammel er du? Er d førstemann? Min første:-)Spennende. Jeg er 28år og gift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heisann. dette blir 2. jeg har en jente på 2 år, og både gleder meg til hun skal bli storesøster selv om det kan blir tøtf i begynnelsen. Jeg blir snart 28 og har samboer. (samme far.. )

 

Disse ukene har gått utrolig sent.. Nå er jeg begynt på min siste uke i 1 trimester.. Ingen vet at jeg er gravid bortsett fra sambo og legen ;) Vi velger å vente til 2.trimester.. Det er litt deilig at ingen vet og, men nå gleder jeg meg til å fortelle til venner og kolleger av en eller annen grunn er jeg ikke så begeistret for å fortelle familen, vet ikke hvorfor, ingen grunn til det,men jeg føler det bare slik.. Det kommer vel ikke som noen bombe heller når man har en fra før... men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner veldig godt hvordan du har det maipiken! samme her. Og det viste seg å stemme. Familien ble ikke spesielt begeistret, nesten litt overrasket. Følte det som om de var litt sånn "jaja, hvordan skal nå dette gå".

Men alle venner som vet det har blitt veldig glade. Og det er jo hyggelig. OG familien blir nok mere med etterhvert.... Får man tro. De er veldig begeistret for min nr. 1. som er 3 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, de skal vel kommentere at jeg skal føde i november da jeg har så mange nieser og kusiner som har bursdag;) og så sent på året? neida, det går sikkert fint, det, men blir jo litt grugleding til å fortelle.. men gleder meg til å fortelle venner.. de har no hintet og spurt lenge ;) Jeg har jo null energi og sover hvis jeg får muligheten, jeg ser jo ikke så pigg ut heller. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. dumt spørsmål kanskje, men hva gjør dere fra bergen i forhold til fødeplass? jeg bor i roma for tiden, og har ikke snakket med noen om dette.. er det sånn at alle føder på haukeland, eller? må man bestille sånt?? (tenkte at det hadde vært veldig kjipt om man plutselig måtte føde og dro opp på haukeland bare for å høre at: nei, her er det ikke plass! særlig når man ikke har bil, sånn som oss..) skal føde i november jeg også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem. Man bestiller ikke plass- så de dytter deg ikke ut om det er trangt om plassen:) - det er jo relativt langt til neste sykehus (Voss), så det hadde ikke vært så hyggelig.

Om det er mange som kommer inn samtidig som deg får man kanskje ikke velge mellom føden og Storken. Men blir man lagt på storken og får problemer så ligger føden rett ved siden av, så da blir man trillet inn der.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greit nok.. å føde var fint på føden. og på observasjon før fødsel, der stod de i kø for å spørre hvordan det gikk, gikk inn og ut hele tiden.men kaotisk og lite avslappende etter fødsel. Blir der ikke lenger enn nødvendig.. ;) bemanningen er hyggelige de,men det var litt rot med forskjellige tig og ikke noe samarbeid, de var stressa og travle.. En sa en ting, en annen sa noe helt ant. Men de var hyggelige og tok vare på deg selv om det var travelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper det er plass til meg på storken... skal klare det hvis fødselen ikke blir altfor lang... Jordmødrene visste sist gang at jeg helst ville på storken, men jeg fikk ikke lov da jeg ble lagt inn 2 døgn etter vannavgang (fare for infeksjon) uten tegn til fødsel.. De spurte ikke om jeg ville ha smertestillende, det var ikke en lege å se, så det var nok ikke så stor forskjell.. Bortsett fra tiden etterpå.. ville så gjerne ha slik fin familierom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde også en fin fødsel på Haukeland- fødte på føden. Flinke og hyggelige folk.

Hadde også en fin tid etterpå på barselloftet - der er det sparsomt med bemanning (en jordmor på vakt), men hun kom når vi trengte hun og jeg likte de fleste jordmødrene som hadde vakt der mens jeg lå der. Noen flinkere enn andre. På barselloftet har det jo også vært meningen å skulle klare seg selv mest mulig fordi de fleste hadde pappaen boende på rommet.

Men barselloftet er nå stengt - og for deg maipiken som ønsket å føde på storken for å få familierom: disse er nå i stor grad gjort om til to og tremannsrom, pappaen får ikke bo der. Det er kun i få tilfeller (sikkert ved sykdom hos mor eller barn) at far vil kunne bo der. Dermed vil det i barseltiden kun være 2 og 3.mannsrom, noe jeg synes er svært svært dumt. Er et prøveprosjekt hvor man kan få jordmor hjem på besøk ved tidlig hjemreise (etter 1 døgn)- om jeg kan tror jeg at jeg har lyst til det. Da kan mannen min hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med familierom var vel jeg mest opptatt av førstegang da jeg var livredd for det nye. Men nå må jo egentlig far hjem til minsten etter fødsel uansett.. Greiere for jenta mi og være hjemme med far enn på et sykhus.. tror jeg da, og jeg håper på at alt går som det skal, så jeg får reiser hjem dagen derpå.. Men det er ikke kjekt å dele rom med fremmede. Det har jeg ikke lyst til, da reiser jeg helle hjem til familien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ganske kjipt egentlig at det ikke er tilbud om noe familierom.. stakkars kjæresten min.. må han sette seg på buss hjem igjen, da..?? (vi har ikke bil) jeg er førstegangs, og følgelig veldig usikker på det med fødsel.. hva gjorde mennene deres når dere skulle føde, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var på barsel etter fødsel i 2007. først sa de at det ikke var seng til sambo. men jeg spilte teater og grein meg til en seng til han.. Jeg sa at da låg vi oppå hverandre i ei enkel seng.. Vi ble plassert på et dobbeltrom. heldigvis ledig seng.. ikke så mange som fødte disse dagene heldigvis.. så lenge han reiset hvis det kom en nybakt mamma inn, så var det greit... Hadde aldri klart meg uten han!!!!!! mammafølelsen kom ikke skikkelig før dagen etterpå. jeg var helt utslitt og bare lå i senga... han gjorde nesten alt. han var så flink.. men dagen etterpå gikk alt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...