Gjest Skrevet 24. mars 2009 #1 Skrevet 24. mars 2009 Da Smith gikk opp på talerstolen, ga Herren ham skriftstedet fra Jesaja 61, 1-3. Han forkynte med stor kraft og overbevisning mens kona Polly vred seg i benken og sa til seg selv: "Dette er ikke min Smith, Herre. Dette er ikke min Smith!" På slutten av møtet stod en arbeider og sa han ville oppleve det samme som Smith. Da han satte seg ned bommet han på stolen og falt i gulvet. Kort etter lå 11 mennesker på gulvet og lo i Ånden. Hele forsamlingen ble grepet av hellig latter, da Gud utøste sin Ånd over dem. Dette var begynnelsen til den store utgytelsen i Bradford, der flere hundre fikk dåpen i Den Hellige Ånd og talte med andre tunger. Kort etter at Polly ble døpt i Den Hellige Ånd, reiste paret over hele landet, og besvarte kallet til tjeneste. Hvor de enn reiste virket det som om folk ble overbevist om synd. En gang da Smith kom inn i en kolonialbutikk, falt tre personer på kne og omvendte seg. En annen gang jobbet to damer på en åker, og da Smith gikk forbi, ropte han ut til dem: "Er dere frelst?" Rett etter at han hadde sagt det, satte de ned bøttene sine og ropte ut til Gud." Jajamensan.
Gjest Skrevet 24. mars 2009 #2 Skrevet 24. mars 2009 "Vil du havne inn i åndelige okkulte bindinger, så er det bare å prøve å opprette private "pakter" og spesialiteter "med Herren". " Dette blir bedre og bedre. Nå trenger jeg bare noen til å holde bøtta mens jeg spyr av Kanan-språk. Nådens tidshusholdning meg midt i rompa.
Gjest Skrevet 24. mars 2009 #3 Skrevet 24. mars 2009 "Ikke tale om at Gud hopper over en million mennesker, bare for først å få "den ære" å betjene deg og dine verdslige nytelsesbehov! Du kan bare tro så det knaker i hjernen, men den uvitende alminnelige kristne husmoren, som i sitt hjerte ber til Gud om han kunne hjelpe henne og barna med mat også denne uken, uten å ha noen fremstormende erobrende tro, får antagelig sitt bønnesvar. Men den frekke og misforståtte maktkristne blir sittende med en pinlig stillhet. " Njæ, jeg ville nå absolutt hevde at noen millioner her og der hoppes glatt over mens predikantene kjører SUV.
fru tekopp Skrevet 24. mars 2009 #4 Skrevet 24. mars 2009 Ropte de Jajamensan? Godt de fikk satt fra seg bøttene først, ellers kunne de landet på tærne deres når de bare slapp dem ned. Og å få en bøtte på tåa er ingen spøk! Virkelig i slaget i dag, du! :-)
Gjest Skrevet 24. mars 2009 #5 Skrevet 24. mars 2009 Jajamensan er en selvsagt del av enhver vekkelse. Men tenk deg om en av dem hadde fått bøtta på tåa, tenk deg den Åndens Latter de andre da antakelig hadde fått!
fru tekopp Skrevet 24. mars 2009 #6 Skrevet 24. mars 2009 Kanskje det hadde blitt noe nytt også? Åndenes tå®er? Og hva hadde skjedd med innholdet? Var det rismarker de hadde vært på? I så fall hadde kanskje ikke bøtte på tåa vært så ille, i og med at vannet hadde tatt av for mye av fallet til bøtta. (de vasser jo bare i vann og gjørme på rismarker, gjør de ikke?) Flaks i så fall at de ikke var kommet til veien ennå. Men dersom det hadde vært på barmark eller flatmark hadde det nok vært ille. Synd å miste en dags innsats på markene uansett. Bare for at Smith kjørte forbi... (Eller plukket de mark for å dra ut og fiske?)
Gjest Skrevet 24. mars 2009 #7 Skrevet 24. mars 2009 Åndens tårer som vanner rismarkene ville jo blitt et nydelig bilde. Lurer på hvordan jeg ville reagert om Smith kjørte forbi? Og hva om man bare TRODDE det var Smith, og så var det Jones, eller Alias? Ville det vært djevelens verk om man da mistet den okkulte bøtta? Langt baki hodet har jeg en lignelse om såkornet. Men jeg husker ikke hva den gikk ut på. Bare at jeg har tegnet den.
fru tekopp Skrevet 24. mars 2009 #8 Skrevet 24. mars 2009 Det måtte vært mange tårer for å vanne en rismark. Kanskje ikke så mange for å vanne en mark i risen... For DET er definitivt djevelens verk! Trenger ikke så mange bøtter heller da. Flott av deg å klare å tegne et såkorn. Hvordan klarte du det? Tegnet en prikk med gul fargeblyant på et A4 ark? Imponert!
Gjest Skrevet 24. mars 2009 #9 Skrevet 24. mars 2009 Ja, verden har gått glipp av både en stor predikant og en kunstner i meg. Mark i risen høres like ille ut som melbiller. Hvor blir det av lignelsen om melbillene? Det ville jo vært en oppdatert løsning for moderne kristne. Eller lignelsen om feriekakerlakkene til naboen? Djevelen bor i kakerlakkene, garantert, og muligens også i naboen.
fru tekopp Skrevet 24. mars 2009 #10 Skrevet 24. mars 2009 Melbiller er noe dritt! Og har de først kommet er det helvetes vanskelig å få dem bort også! De kommer garantert fra helvete, altså en djevelens gjerning... Og i mitt tilfelle må djevelen bo i naboen. Han plager vettet av meg både natt og dag! Kanskje han er en kakkerlakk? Ser han aldri, men hører han hver dag og kveld og natt!!!!! Men du som skulle vært predikant, kan ikke du lage melbillelignelsen? Også kan du jo tegne litt mel i samme slengen! Finn for guds skyld et A3 ark denne gangen! Hvitt..... Tror det gjør seg selv, egentlig.
Gjest Skrevet 24. mars 2009 #11 Skrevet 24. mars 2009 Og Gud så på sin tjener Smith, og han sa, til deg, du min minste, har jeg utsett en prøvelse som vil avføde en hel verden av dårlige bilder. For se, deg er sjenket denne melbille, en av mine skapninger, og se, den skal bli mangfoldig og den skal legge kjøkkenskapet under seg, og du skal vanne den med Åndens tårer. Og det sier jeg deg, hver den som skader en melbille skal for alltid hjemsøkes av predikanter. Og den fortapte melbille kom hjem til sin lune melpose og se, det var godt.
Gjest Skrevet 24. mars 2009 #12 Skrevet 24. mars 2009 Forøvrig, at naboen din er en kakerlakk er slett ingen dårlig teori. Forsøk å sende Anticimex på ham og se ham vri seg i krampe, evt dyng ham ned i melbiller og rop "Gladiatorkamp!"
fru tekopp Skrevet 24. mars 2009 #13 Skrevet 24. mars 2009 Du er helt utrolig!!!!! Ler så tårene triller! Lenge siden sist jeg hadde en like seriøs samtale med noen. Men jeg sitter på jobben, og sjefen kom akkurat tilbake fra et møte. Kanskje late som om jeg gjør noe jeg skulle ha gjordt..... Tar opp tråden i morgen?
Gjest Skrevet 24. mars 2009 #14 Skrevet 24. mars 2009 Gjerne, sitter også på jobb - noe skal man gjøre for lønna si, og dette er mer givende enn resten...
fru tekopp Skrevet 24. mars 2009 #15 Skrevet 24. mars 2009 Hahahaha! Nytt møte! Og jeg slutter om ikke lenge, men kan jo ha det litt gøy så lenge? Kontorrotte du også?
fru tekopp Skrevet 24. mars 2009 #16 Skrevet 24. mars 2009 Gidder du forresten å sjekke skatten, så du blir normal? Og lag gjerne dreads med perler og glitter for å passe inn i gjengen. Ta et par graviditetstester og eggløsningstester når du er i farta. Og for all del... Krepp håret på musa! Og en ting til.... Hvorfor har du ikke satan i to'ern lenger?
Gjest Skrevet 24. mars 2009 #17 Skrevet 24. mars 2009 Jeg blir heller predikantbille på heltid enn å innrømme at jeg befatter meg med skatten. Forøvrig, og kun for deg:
fru tekopp Skrevet 25. mars 2009 #18 Skrevet 25. mars 2009 Ser for meg noen med satan i toern stå or predikere om melmidd! Og bøtter som ramler på sure tær i rismarkene, mens du står og suger lut!
Gjest Skrevet 25. mars 2009 #19 Skrevet 25. mars 2009 Kom og knel for min bille, mitt villfarne barn, og du skal bli lutret i Det Hellige Enfolds Ånd og motta billens nådegaver.
fru tekopp Skrevet 25. mars 2009 #20 Skrevet 25. mars 2009 Greit om vi tar det etter lunch? Er litt sulten akkurat nå.....
Gjest Skrevet 25. mars 2009 #21 Skrevet 25. mars 2009 Mine biller er overalt, mitt barn, har du sett med nådetidens blikk på lunsjen din så vet du at mine ord er sannhetens ord.
fru tekopp Skrevet 25. mars 2009 #22 Skrevet 25. mars 2009 O, store du! Jeg spiste noen biller. Hørte at det er så bra med proteiner i dem, så heiv innpå noen. Var det galt av meg? Føler meg frelst nå etter å ha fått dem i kropp og sjel!!!!!
Gjest Skrevet 25. mars 2009 #23 Skrevet 25. mars 2009 Kribler det av Åndens Glede i mage og tarm vet du i alle fall om det har virka.
fru tekopp Skrevet 25. mars 2009 #24 Skrevet 25. mars 2009 Lite kribling... Men ble veldig mett! Får se om det begynner å krible litt mer i kveld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå