Den heldige eier av ett barn Skrevet 23. mars 2009 #26 Skrevet 23. mars 2009 Tror det har en stor del med oppegående foreldre å gjøre. Hva med å se seg litt rundt i verden, så oppdagen er fort at ikke all heter Maria og Eirik. Så Luna er mobbenavn for katten i gata heter det. Da regner jeg med det blir det samme med Storm, Sol, Vår, Stein, Bjørn, Ulv, Lycke, Kajsa, Lerke. Blir en hel del unger som er potensielle mobbeofre i dine øyne da;)
Sånn kan det gå Skrevet 23. mars 2009 #27 Skrevet 23. mars 2009 Luna er for meg verktøy og da spesielt snekkerverktøy...
Mayken Skrevet 23. mars 2009 #29 Skrevet 23. mars 2009 Synes navnet er kjempefint jeg. Vi skulle kalt lille nurk på 10 dager Luna hvis det ble jente. Men det ble en Isak i stedet.
£adybird Skrevet 23. mars 2009 #31 Skrevet 23. mars 2009 Fint navn på en vin:) Jeg hadde nok ikke valgt det selv, men jeg er litt tradisjonell. Vi er to norske som ikke har noen utenlandsk slekt så for oss hadde det ikke vært aktuellt. Men hvis man har avstamning eller familie fra spania eller hvor navnet kommer fra så hadde kanskje saken vært annderledes..
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 23. mars 2009 #32 Skrevet 23. mars 2009 Synes det er litt for mye "kjæledyr-navn" Det kan på en måte gå om mannen din er spansk eller noe sann, men er dere norske så synes jeg det blir feil. Og hvertfall viss søsken heter Adrian og Lisa.
lillespirenmin Skrevet 23. mars 2009 #33 Skrevet 23. mars 2009 Fint navn, men søsteren til hunden min heter det, så ville ikke valgt det selv...
Yo&La+spire Skrevet 23. mars 2009 #35 Skrevet 23. mars 2009 Synes det er kjempefint, og kunne brukt det selv, men så heter hunden til onkelen og tanta mi det, så da blir det litt rart...Men vurderer det likevel;) Er ikke noe uvanlig navn egentlig, kjempemange som heter det. Sambo er fra sør-amerika da, så eg vil gjerne at barna mine skal ha navn som betyr noe på spansk. Leon, Luna, Linda osv...
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 23. mars 2009 #37 Skrevet 23. mars 2009 Jeg synes navnet er alldeles nydelig. Et av de fineste jeg vet om! Jenta mi heter det!!!!!!!!!!!!!!;-) Jeg elsker "uvanlige" navn jeg da, å liker IKKE navn som Linnea, Elias, Emma, Sara, Tobias osv osv. Jeg synes navnene er FINE, ja alle sammen. Men gud så kjedelig med sånne poppis navn, når ongen begynner på skolen er det sikkert 5 andre som heter det samme. Jeg liker navn med særpreg, ikke at navn som 7000 andre har. Men smaken er som baken, helidgvis for det. Dette med navn har bare med vanen og assosiasjoner å gjøre. Første gang jeg kom over navnet Luna kan jeg ikke si jeg likte det, men etterhver som jeg fikk smake på det bare elsket jeg det!!! Dessuten tror jeg ikke barn blir mobbet for navnet sitt lenger, det har blitt vanlig med "uvanlige" navn, så det er nesten ingenting som er rart lenger. Men slike navn tar ofte litt tid å venne på seg. Om de blir mobbet for navnet så tror jeg man blir det uansett hvilket navn det er. Kan ikke si jeg ble dirkekte mobbet for navnet mitt men jeg heter Lisa, og hvor ofte fikk jeg ikke høre LisaFisa liksom!!!!!:-p Nei, takk gud for at det kommer stadig nye navn sier bare jeg!!! Men jeg er litt redd for at Luna f.eks kan bli et poppis navn!!! Det håper jeg ikke.
Gjest Skrevet 23. mars 2009 #38 Skrevet 23. mars 2009 Ei i barnehagen til 3 åringen min heter det og hun er jo aldeles bedårende sånn som navnet:)
Gjest Skrevet 23. mars 2009 #39 Skrevet 23. mars 2009 Synes det er superfint. tror jeg ville hatt et mer normalt mellomnavn, men absokutt ikke et must da...hva med Luna Victoria?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå