Thea Skrevet 23. mars 2009 #1 Skrevet 23. mars 2009 Hadde lyst til å bruke det sist men ble nedstemt. Hva syns du om navnet? Hvor reell er faren for å evt bli mobbet for navnet sitt? (mener ikke dette er et mobbe-navn men generellt sett)
MintCondition Skrevet 23. mars 2009 #2 Skrevet 23. mars 2009 Er man av spansk avstamning er det litt mer ok enn om man er heilnorsk, syns jeg Det blir litt måne og/eller lunatic for min del.
Silja FullFres McQueen Skrevet 23. mars 2009 #3 Skrevet 23. mars 2009 For meg er det et hundenavn... Meeeeen, nå er det jo mange navn der ute som brukes på hunder oxo da.. Høhø..
mamarama og lille banan Skrevet 23. mars 2009 #4 Skrevet 23. mars 2009 jeg synes det var pent jeg! men vil du uttale det lUna, eller lunA, hvis du skjønner? begge er jo fine da
mayaya Skrevet 23. mars 2009 #5 Skrevet 23. mars 2009 Tenker umiddelbart på Lasso rundt fru Luna, men det er vel bare en vanesak :-p Et pent navn, mer og mer populært. Tror ikke det blir noe mobbenavn fremover, er iallefall ganske vanlig i byer
tomat15 Skrevet 23. mars 2009 #7 Skrevet 23. mars 2009 Kjenner en søt jente som heter det. Synes det er kjempe fint. Liker navn som er litt spesielle. Begge mine barn har navn som sikkert hadde blitt sett på som "teite" her. Heldigvis er det foreldrene som bestemmer;-)
Thea Skrevet 23. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 23. mars 2009 Har aldri hørt om "Lasso rundt fru Luna". Hunder og katter har jo ofte "vanlige" navn også. Synes det er utrolig fint...men vil jo ikke at det skal bli negativt for den lille:) Kunne jo bruke et mer vanlig navn som mellomnavn men kommer ikke på noe som passer.....
erteposen + 4 Skrevet 23. mars 2009 #9 Skrevet 23. mars 2009 Synes det er helt greit, og tenker ikke på det som et mobbenavn i grunnen.
mayaya Skrevet 23. mars 2009 #10 Skrevet 23. mars 2009 Hehe, det er en roman av Agnar Mykle som det ble heftig debatt om når den kom, fordi en del mente den var veldig erotisk/pornografisk... Men i dag lese den som enhver vanlig bok lissom :-p
Gjest Skrevet 23. mars 2009 #12 Skrevet 23. mars 2009 Synes det fint, liker litt spesielle navn, kom selv over navnet "Melua" her en dag, og falt helt for det
cherry coke Skrevet 23. mars 2009 #13 Skrevet 23. mars 2009 Var ikke det "sangen om den røde rubin" da?=)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 23. mars 2009 #14 Skrevet 23. mars 2009 Nydelig navn:) Luna betyr jo måne og månen er syklisk, akkurat som oss jenter:-)
Gjest ->>- Skrevet 23. mars 2009 #17 Skrevet 23. mars 2009 Relativt pent på spansk, da uttalt med o. Funker dårlig på norsk, imho, og selvsagt mange assosiasjoner til alt fra lunatic til Mykle. Mobbenavn tror jeg knapt finnes. Det er klart det kan være litt belastende å hete Osama eller Vidkun, men sånn jevnt over tror jeg ikke mobbere velger ut sine ofre ut fra navn.
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 23. mars 2009 #18 Skrevet 23. mars 2009 overhodet ikke pent. tror det er et såkalt mobbenavn. jeg tenker automatisk på en litt skrullete/gal eller tilbakestående person
*ønsker nr 2* Skrevet 23. mars 2009 #19 Skrevet 23. mars 2009 Sysn Luna er fint jeg men ville kanskje ikke brukt det på ungen min, ettersom katten min heter Luna
Den heldige eier av ett barn Skrevet 23. mars 2009 #20 Skrevet 23. mars 2009 Mobbenavn? Er du gammel eller? Luna er vel pent nok, men her assosierer jeg det bare med naboens hund.
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 23. mars 2009 #21 Skrevet 23. mars 2009 om jeg er gammel? ehh, nei det er jeg ikke. er i begynnelsen av tyveårene. personlig ville jeg aldri kalt ungen min det, man vet jo hva små barn kan finne på og luna er etter min mening mer utsatt for mobbing en f eks sara.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 23. mars 2009 #22 Skrevet 23. mars 2009 Små barn tenker lite på det, så lenge de har normale oppegående foreldre.
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 23. mars 2009 #23 Skrevet 23. mars 2009 ok så du mener det. jeg mener noe annet, når f eks naboens hund heter luna, katten borti gaten heter luna så er det lett at unger finner det morsomt.
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 23. mars 2009 #24 Skrevet 23. mars 2009 og det har fint lite med oppegående foreldre å gjøre.
Gjest Skrevet 23. mars 2009 #25 Skrevet 23. mars 2009 Syns det er fint, jeg. Hadde det på lista mi da jeg var gravid sist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå