Gå til innhold

Hvorfor døpe barnet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du er alltid den første til å forsvare muslimer her inne. Men du ser det kanskje ikke selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig ser jeg ingen grunn til a doepe et barn hvis man ikke akter eller er i stand til a oppdra barnet i kristen tro, slik man jo tross alt lover naar man staar der i kirken. For meg blir det ikke bare hyklersk, det blir ren loegn. Greit at jeg ikke er kristen men jeg har for stor respekt for mine medmennesker som tror til a lyve foran presten og menigheten.

Og til den anonyme som frykter muslimenes frammarsj dersom de ikke-troende slutter a bruke kirken som festlokale, jeg tviler pa at islam er en farlig konkurrent saann sett. Det er ikke spesielt mye glamor over muslimske markeringer av ekteskap, foedsel og doed.

Skrevet

Jeg forsvarer tros-, menings- og ytringsfrihet. Utover det er jeg ekstremsekularist. At du ikke skjønner forskjellen på å mene at muslimer skal ha akkurat samme rettigheter i det norske samfunnet som enhver annen borger og det å være en forkjemper for islam, er knappest mitt problem.

Skrevet

du om det din sure fitte

Skrevet

Jeg har for lengst detti av denne debatten - med mitt enkle sinn. Vil bare tilføye at det er en smal sak å finne egnede lokaler til å holde ikke-religiøse begravelser, iallfall i litt større byer. Vi hadde Human-Etisk bisettelse i Vestre gravlund krematorium - krematorium er livssynsnøytrale.Human-Etisk forbund godtar å holde gravferd på alle steder som ikke er vigslet, type samfunnshus, gymsal o.l

Det er vel heller ikke tillatt å bisettes i kirken hvis man ikke er medlem der, men jeg skal ikke banne på at det er sant. (Det ville dessuten være upassende i dette tilfellet.)

Skrevet

pila, du er nå søt når du bruker alle de store ordene dine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...