Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #26 Skrevet 23. mars 2009 Du er alltid den første til å forsvare muslimer her inne. Men du ser det kanskje ikke selv?
Gjest Skrevet 23. mars 2009 #27 Skrevet 23. mars 2009 Personlig ser jeg ingen grunn til a doepe et barn hvis man ikke akter eller er i stand til a oppdra barnet i kristen tro, slik man jo tross alt lover naar man staar der i kirken. For meg blir det ikke bare hyklersk, det blir ren loegn. Greit at jeg ikke er kristen men jeg har for stor respekt for mine medmennesker som tror til a lyve foran presten og menigheten. Og til den anonyme som frykter muslimenes frammarsj dersom de ikke-troende slutter a bruke kirken som festlokale, jeg tviler pa at islam er en farlig konkurrent saann sett. Det er ikke spesielt mye glamor over muslimske markeringer av ekteskap, foedsel og doed.
Gjest ->>- Skrevet 23. mars 2009 #28 Skrevet 23. mars 2009 Jeg forsvarer tros-, menings- og ytringsfrihet. Utover det er jeg ekstremsekularist. At du ikke skjønner forskjellen på å mene at muslimer skal ha akkurat samme rettigheter i det norske samfunnet som enhver annen borger og det å være en forkjemper for islam, er knappest mitt problem.
prebs Skrevet 23. mars 2009 #30 Skrevet 23. mars 2009 Jeg har for lengst detti av denne debatten - med mitt enkle sinn. Vil bare tilføye at det er en smal sak å finne egnede lokaler til å holde ikke-religiøse begravelser, iallfall i litt større byer. Vi hadde Human-Etisk bisettelse i Vestre gravlund krematorium - krematorium er livssynsnøytrale.Human-Etisk forbund godtar å holde gravferd på alle steder som ikke er vigslet, type samfunnshus, gymsal o.l Det er vel heller ikke tillatt å bisettes i kirken hvis man ikke er medlem der, men jeg skal ikke banne på at det er sant. (Det ville dessuten være upassende i dette tilfellet.)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #31 Skrevet 23. mars 2009 pila, du er nå søt når du bruker alle de store ordene dine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå