Gå til innhold

hehe.. venninne av meg trodde..


Anbefalte innlegg

Skrevet

DET TRODDE JEG OGSÅ!!! det hadde jeg glemt nå.. ante ikke at det fantes en annen åpning jeg.

 

Mannen min satt forøvrig å leste i en bok om fødsel, målte og herja og så mer og mer fortvila ut. Tilslutt sier han "jamen, herregud, 10cm?? er de SÅÅÅÅ små?" Han trodde det var omkretsen det var snakk om....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehehe.. må le litt av alle "tabbene" her inne! Da jeg og samboer var på rutine UL, fikk han øye på et par som bar på et bilsete med en nyfødt baby. Toppen 2-3 dager gammel, som skulle sjekkes ut av føden. Samboer blir helt hvit i ansiktet og utbryter: "HVORDAN GÅR DET DER ANN?? Hun har jo akkurat født også er hun høygravid IGJEN? Har hun fått ut kun den ene??" Så jeg måtte jo forkare han at man ikke mistet magen med en gang.. =)

Skrevet

Jeg var faktisk knalle flat rett etter å ha født mine barn. Så jeg også syntes det var helt utrolig når jeg så disse "gravide" damene som vandret rundt inne på barsel når jeg hadde født førstemann.

Skrevet

Min datter var 3 1/2 uke gammel da jeg ble spurt av en dame i 40-årene om jeg hadde en til på vei. Hun visste hvor gammel datteren min var, for vi hadde tilbragt hele helgen sammen! Ja, ja, jeg vet - etter 3 1/2 uke burde magen min vært helt flat igjen.

 

En venninne av meg fortalte meg denne historien om seg selv: Hun hadde sittet og sett ut av vinduet, da hun spurte en venn hva de blåsegreiene var. Hun snakket om de blomstene som man kan blåse på så dunene flyr av gårde.

"Løvetenner?" spurte han. "Nei, de blåsegreiene," sa hun og pekte. "Ja, det er løvetenner", sa han.

Hun hadde ikke, i løpet av sine 27 år, ikke fått med seg hvordan løvetenner forandrer seg når de visner.

 

Det kunne hun le av, og det kunne sannelig jeg også!

Skrevet

Artig tråd, lo godt av den bakte poteten.. :)

 

Må føye til en liten historie her. Vi venter en gutt, gutt nr 2. Jeg regnet med at det ble en gutt ettersom det er bare gutter i mannen sin familie. Når jeg har fortalt folk at det blir en gutt og at jeg ikke var overrasket, pga at det bare er gutter i mannens familie, er det flere, damer og menn over 30, som sier 'ja, men det er jo jenter i din familie'... så må jeg forklare at det er mannen som bestemmer kjønnet og om xx og xy kromosom som vi jo lærte om i biologien på skolen.... :)

 

Så det er ikke alle som har full oversikt over kroppen nei. :)

Skrevet

Nå er vel også det en sanhet med noen modifikasjoner. Dette med at mannen bestemmer kjøtt. Det er f.eks. sånn at noe sekre i kjeden er mere gjennomtrengelig for xx sperm og annet for xy sperm. At noen egg tar i mot en type sperm bedre en andre. Men noe rett har du jo.

Skrevet

Ok, det visste jeg faktisk ikke.

 

Hvordan kan man vite om man har egg som tar bedre i mot en type sperm enn en annen? Det må vel også være arvelig, og min mor fikk både gutter og jenter.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...