Gå til innhold

hehe.. venninne av meg trodde..

Anbefalte innlegg

Skrevet

At morkaka ble laget første gang man ble gravid og at den bare ble inni der.. slik at eventuell nr 2 , 3, 4 osv brukte samme morkaka som den første.. :)

Hehe nå har nå ikke hu her barn, men jeg måtte le høyt! :) Hu tar seg ikke så høytidelig så hun lo like godt hun, når jeg fortalte henne at morkaka "fødes" ut etter at babyen er kommet ut, og at neste baby får ny morkake :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke helt humoren i dette. Det er da mange mennesker som ikke har mye kunskap om menneskekroppen, uten at de er dumme av den grunn. Jeg har ei venninne som akkurat har begynt å studere medisin, hun vet virkelig ingen ting om kropp og svangerskap. Men hun er oppegående og vil sikkert lære fort. Kunne ikke fallt meg inn å le av henne.

Skrevet

Ser ikke helt humoren jeg heller. Jobber som sykepleier på gynekologisk avdeling, og det er faktisk svært få kvinner som er helt oppdatert om sin anatomi der ute... Og når dama aldri har fått barn eller vært gravid, så er det vel ikke så unaturlig at hun ikke har satt seg inn i hvordan dette fungerer?

Skrevet

Sikkert sær jeg, da, men jeg lo nå litt av denne :-) Har trodd mange rare ting selv, og har heldigvis alltid kunne le av meg selv etterpå når jeg fikk vite at jeg var helt på villspor. Må da ha litt humor da :-)

Skrevet

Ja til masse humor, men ikke noen form for humor for å drite ut folk og få dem til å føle at de er mindre verdt en deg fordi de vet mindre en deg.

Skrevet

Det var jo ikke å drite ut da, venninnen lo jo godt hun også:)

Skrevet

Ja, var det jeg også tenkte, alle har jo ting de ikke vet, må da tåle å le av seg selv innimellom. Synes jeg da :-) Vis ikke er man en smule selvhøytydlig etter min mening.

Skrevet

Man skal le med men ikke av vet du. I dette tilfellet lo hun som ikke hadde forstått dette og da er det jo greit. Men alle er ikke like. Noen har dårlig selvtillit og det må vi også respektere. Det er jo ofte å lese i denne spaltet at voksene damer ikke forstår hvordan en mens syklus fungerer eller lignende ting. Det var flere ting jeg ikke lærte før jeg ble gravid, og måtte tilegne meg kunnskap via noen gode kilder og andre litt mere tvilsome kilder.

Skrevet

Har hørt om ei som syntes det hørtes forferdelig ut med seteleie... Greit nok, det synes jeg også, men av andre grunner enn henne;)

Hun trodde barnet da kom ut av det bakerste hullet på mor, du trenger ikke være noen einstein for å forstå at det ikke er tilfelle...

Skrevet

Herregud, så mange gravalvorlige drittkjerringer det er her inne! Godt at Alva og noen få andre sjeler ikke sitter og rister på hodet over alle som våger å le litt i hverdagen.

Er det mulig.

(ikke HI, om noen trodde det)

Skrevet

Kan ikke dy meg!

Da jeg var på barsel for første gang, som jordmor student, så kunne jeg ikke skjønne hva alle de gravide damene gjorde der.....De var selvfølgelig ikke gravide, men jeg hadde ikke helt koplet at det faktisk tar en ukes tid eller mer før magen ikke er så slapp lenger.....

Jeg syns det er viktig å ha litt humor jeg:-)

Vennlig hilsen

Skrevet

Morsomt!

Man lærer hele livet (hvis man gidder og ikke er for selvhøytidelig).

Skrevet

Hehe... Husker jeg tenkte akkurat det samme da jeg besøkte mamma på barsel da da lillebroren min ble født jeg var 18 år, lurte på hvorfor det gikk gravide rundt og trillet på babyer ;-) I ettertid har jeg jo lært litt mer om dette da, og selv opplevd fenomenet å se smågravid ut rett etter en fødsel ja :-)

Jeg trodde faktisk også at små babyer neste bare sov og slett ikke trengte mat om natten, dette trodde jeg helt til jeg var godt over halveis i svangerskapet med min første, var da 21 år. Kan vel si at jeg fort ble loset ut av den desillusjonen. Eller at 2 åringen som lå og hylte i butikkene var et resultat av dårlig oppdragelse...hehe... Mange ting man lærer underveis, og mange kameler å svelge også, men det er enklere når man ler av det. Er i hvertfall glad for at jeg kan le av meg selv, men prøver jo å ikke le (for mye eller tydelig i hvertfall) av andre som er helt på villspor dersom jeg ikke kjenner dem og humoren deres.

Skrevet

Og for all del ikke på anonymsiden for her må alt tas superseriøst hvis ingen skal bli fornærmet.

Skrevet

Ei venninne av ei venninne trudde at det sto folk under gatelysene og skifta det når dei så at folk trykte for å få grønn mann.

Den synest eg var litt søt da.

Skrevet

Vil bare si at jeg hadde aldri reagert på samme måte hvis jeg ikke kjente personen veldig godt. Jeg vet hva hun tåler/ikke tåler.. Og det har absolutt ingenting med om jeg synes hun er smart eller ikke ( så det var en av de første som forsvarte med en venninne som var veldig smart og ikke visste sånn..) Har aldri sagt min venninne er dum.

Men men, bra noen ser humoren i det :) For det var en ganske morsom episode :)

Skrevet

Jeg synes det var ganske morsomt jeg og.. Det er bedre å kunne le av dumme oppfatninger folk har , enn å føle de er mindre smarte i det stille!

Å le av seg selv er en av de beste egenskapene man kan ha!

Skrevet

Synes den var litt søt jeg :) Satt forrige dagen og snakket med ei veninne og ingen av oss hadde noen gang tenkt over hva som skjedde med morkaken før vi fikk vårt første barn. Så det er ikke akurat uvanlig ;)

Skrevet

En bekjent av meg hadde hørt ei dame si at ja nå har hodet endelig festa seg, min bekjent tenkte da at det var jo kjempebra siden det var så nærme fødsel og skjønte ikke at det var festa til bekkenet, men trodde det hadde festa seg skikkelig til resten av kroppen :)

Det er ikke lett å få med seg alt om graviditet når man ikke er eller har vært gravid selv.

Skrevet

mens jeg gikk gravid med første mann, trodde jeg at disse berømte "10 cm åpning" osv man snakket om, var i skjedeåpningen. Ante ikke at det var "et hull til" lenger inne (mormunnen) var min mor som sprakk boblen for meg kan du si:) husker hun humret lattermildt da hun hadde en slags oppdattering på bien og blomsten praten med meg, da jeg var 21 år gammel (og høygravid)

Skrevet

Hehe artig.

Er jo en viktig egenskap å kunne le litt av sine egene "dummheter/uvitenheter".

Vi tar i alle feil om et eller annet, man er jo ikke dum eller uvitene fordi man ikke vet alt om alt. Får være grenser for hvor seriøst man skal ta seg selv.

En god latter forlenger livet.

Skrevet

hehe, priceless!

Eg har ein kamerat som skulle lage bakt potet til ein date. Han ringer meg for å spørre korleis dei blir laga, og kva han treng.

Eg seier at han treng potet, mais, rømme og bacon for det er best.

Så blir det litt stillheit, før han seier eeeeeh... eg skal lage bakte potetar. Ja, seier eg, det er det du treng.

"jammen, kva med gjær og mel og sukker og sånn"

"haha, det treng du jo ikkje!" seier eg.

"men hallo?! B-A-K-T-E potetar"

Og då forstår eg heile greia og berre begynn å le, fordi det var så ultrakomisk. Han skal ha for forsøket, eg hadde blitt superglad om ein mann hadde ringt rundt for å få tips til å lage mat til meg.

Skrevet

Jeg liker ikke holdninger som at det får den eller de jamen meg tåle. Vi er forskjellig og vi reagerer forskjellig. Kan man le sammen så er ingen ting bedre en det, men oppfatter man at sin neste tar det tilseg og blir lei seg bør man legge om strategi.

Skrevet

Jeg synes ikke det er noe rart at folk som ikke har født før, tenker og tror helt annerledes enn oss som har fått barn, og lest side opp og side ned, og vært borti "alt" og vet "det meste" om alt dette her.

Jeg kan sladre litt om eksen jeg, da ;o)

Da han hentet meg og nummer 2 (!!) på barsel, beklaget han seg over at han ikke hadde handlet inn noe babymat til jeg skulle komme hjem...slå den!

Ikke vet jeg hvor tankene hans var.

Skrevet

Det er jo ikke den rareste tingen å ta feil av..

Utrolig mye jeg ikke visst før jeg ble gravid og kom inn på BIM.

Foreksempel at det er noe som heter SLIMPROPP. Husker jeg leste en tråd om slimproppen, og satt og humret for meg selv fordi jeg naturligvis trodde det var en tulletråd. Men så kom jeg over noe om slimproppen i en artikkel, tenkte "ehhh?? er det noe som faktisk heter slimpropp?" Tok mot til meg og googla...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...