Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 19. mars 2009 #1 Skrevet 19. mars 2009 Samboeren vil at vi skal gjøre en ting med pengene som jeg fikk igjen - jeg vil noe helt annet. (Det er ikke noen konflikt her altså, er bare nysgjerrig hva andre mener )) Foreløpig er det kun jeg som har fått selvangivelsen. Hvis samboeren skulle måtte betale tilbake - bruker vi jo da mine skattepenger på å betale tilbake samboerens restskatt. Men, håper det ikke skjer.. =)
Ksenia & Anjem Skrevet 19. mars 2009 #3 Skrevet 19. mars 2009 vi deler alt, blir enig hvis vi skal kjøpe noe
★minijente★ Skrevet 19. mars 2009 #4 Skrevet 19. mars 2009 her deler vi likt;) men har sagt ja til at han kna få kjøpe seg ny pc når skattepengene kommer.
Gjest Sekretøsa Skrevet 19. mars 2009 #5 Skrevet 19. mars 2009 jeg har betalt en sydentur for oss til høsten, så di er mine! (om jeg får noe igjen da) Vi har nok av andre ting vi skulle betalt, så det går vel i et stort sluk
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 19. mars 2009 #6 Skrevet 19. mars 2009 Vi legger alt sammen, så de pengene som sambo får igjen blir lagt sammen med mine .... det er en felles feriepott =)) I tillegg kommer begges feriepenger.... Så det blir en veldig fin sum til slutt =)))
Gjest Skrevet 19. mars 2009 #7 Skrevet 19. mars 2009 Vi er gift og har felles økonomi så det er på et vis begges penger. Om den ene går i pluss og den andre i minus bruker vi den enes for å veie opp så vi går i null. Går vi mye i pluss så går det til å betale ned felles lån. Går vi bare litt i pluss så brukes det nok på noe vi bare "har lyst på". Men ... vi hadde ikke brukt mannens skattepenger på noe jeg hadde lyst på eller omvendt. Enten bruker vi egne skattepenger på egne ønsker eller så brukes de til noe vi begge vil. Steike, enkle saker kan jammen gjøres omstendig ;-)
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 19. mars 2009 #8 Skrevet 19. mars 2009 alt som kommer inn er vårt, uansett hvordan det kommer inn ) (ikke penger til bursdag og jul, da...) Sambo mener vi (han) kommer til å få igjen en del, så da blir det ny bil )
Alessi med 2 fine gutter Skrevet 19. mars 2009 #9 Skrevet 19. mars 2009 Her er det ikke "mine" og "dine" penger, så skattepengene er våre ) nå er det stort sett jeg som får igjen mest på skatten, da... I fjor fikk mannen min igjen 10 kr (får ikke utbetalt når det er under 100 (?) kr) og jeg fikk 18 000 ...hehe
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 19. mars 2009 #10 Skrevet 19. mars 2009 Begges penger.. Blir enige om hva de skal brukes på..
meg & to små vampyrer Skrevet 19. mars 2009 #11 Skrevet 19. mars 2009 De blir våre. Om det er noe. Evt restskatt blir også vår.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 19. mars 2009 #12 Skrevet 19. mars 2009 Det jeg får igjen er mitt og det han får igjen er sitt. Samme om en må betale. Ikke sann at hvis jeg går 5000 i minus og han i pluss så betaler han mitt, ikke den typen økonomi vi har.
Mammapudding Skrevet 19. mars 2009 #13 Skrevet 19. mars 2009 Jeg betaler ikke skatt da jeg er student og kun har stipent og studielån..så pengene samboern har fått igjen på skatten er hans, de gjør han med som han vil. Flaks for meg at han vil bruke de på å reise til syden med meg og Leah:D
EnLitenPrins Skrevet 19. mars 2009 #14 Skrevet 19. mars 2009 Her er det er det begges penger på det meste av penger som kommer på konto ! )
Ronja&Odin Skrevet 19. mars 2009 #15 Skrevet 19. mars 2009 alt som er hans er mitt, og det som er mitt kan ha gi faen i... hihi neida, er nok våres
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 19. mars 2009 Forfatter #16 Skrevet 19. mars 2009 Hehe, jeg er nemlig av den meningen at skattepengene kan vi bruke ferien på. For.. Med lønna vi får og det som skal ut i husleie og div gjør at vi ikke vil få noe ferie. Men, med skattepengene mine så vil vi få en ferie i Namsos med foreldrene mine og sammen med samboerens familie på deres hyttested. Men, han vil bruke pengene til sparing. Jeg skjønner jo han også - kjekt med sparing - men vi hadde ingen ferie ifjor (jeg var hjemme alene hos foreldrene mine en mnd - ellers ikke no ferie..). I jula var jeg også hjemme alene hos mine foreldre. I påsken skal vi opp sammen til mine foreldre, men FERIE. FEEEEERIIIE! Dra i dyreparker og det som er. Istedenfor ikke å ha råd og sitte KUN hjemme i Åfjord, i mamma og pappas hus i to uker i sommerferien.. FERIE! Vi ble vel halvveis enige da, hvis han får igjen på skatten så går det til sparing. Går han i minus.. Ja, da går skattepenga mine Såklart vil jeg ha litt penger på BSU-konton og det som er.. Men like viktig å pleie et forhold som har fått en trøkk de siste månedene.. hehe Jaja! Det ordner seg alltids
Gjest Skrevet 19. mars 2009 #17 Skrevet 19. mars 2009 Her er det heldigvis våre penger, siden jeg hadde inntekt på den FETE sum av 1944,- i fjor:p Jeg har derimot masse fradrag og siden vi er gift nyter han godt av det, og vips, våre penger likevel! Han har jo også skatteklasse to, siden jeg har hatt så lav inntekt.
Gjest Skrevet 19. mars 2009 #18 Skrevet 19. mars 2009 Våre penger, feks hvis den ene får noe igjen og den andre baksmell så går deler eller alt den ene har fått igjen til å dekke baksmellen til den andre. Synes det er greit, med tanke på at en av oss for fradrag pga barnehage, og den andre pga boliglån og en tjener med enn den andre.
Gjest Mylian&A.V+tre i magen! :-) Skrevet 19. mars 2009 #19 Skrevet 19. mars 2009 Alt her er mitt. Neida. Alt går i samme pott.
Libido- Skrevet 19. mars 2009 #20 Skrevet 19. mars 2009 Vi har felles økonomi og felles konto. Og ganske like meninger når det kommer til bruk =)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 19. mars 2009 #21 Skrevet 19. mars 2009 Ja her er alt som kommer inn felles. Enten det er skattepenger,lønn, feriepenger eller en lottogevinst for den sak skyld:-)
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 19. mars 2009 Forfatter #22 Skrevet 19. mars 2009 Hehe, Libido ;o) Skulle ønske jeg og samboeren var enige:p Jeg er mer "bruk pengene" - han er "sparegrisen".. ;o) Og jeg syns begge deler er like gode formål. Iallefall i ÅR! hehe
piano♫ Skrevet 19. mars 2009 #23 Skrevet 19. mars 2009 Det er våre penger - og hadde vi fått restskatt til sammen, hadde det vært begges gjeld. Ble et lite overskudd, og det går med til å betale bilreparasjon ;-) - neida, men vi måtte ha bilen på verksted nå, og det ble noen kroner...
Masaili <3 Skrevet 19. mars 2009 #24 Skrevet 19. mars 2009 Regner med at vi får igjen ca 50 000 tilsammen, og alt går rett på sparekonto! Her er det ingen mine/dine penger:) Godt å ha penger på sparing til vi faktisk trenger noe. Dessuten får mannen ca 30 000 i feriepenger og de går også til sparing.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå