Gå til innhold

Tilstandsrapport for april-damer


Mama,sunshine-kid og lillesøs

Anbefalte innlegg

- termin 7. -11. april (UL)

- nyter permisjon & 20 mnd gammel sønn før 2 barnsmortilværelsen setter inn.

- vekt: + 8kg

- mye kynnere men alt føles stabilt, blir nok en påskekylling....

- magen er sunket med uvisst hvordan barnet ligger, sjekk imorgen hos JM

- formen er generelt bra, lett mett, mye halsbrann, passelig med liv i magen. Nettene er variable med våkenhet & vannlatning.

- stort sett alt er klart av forberedelser, litt igjen av bruksting til fødebaggen

- gleder meg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

 

Er 35+2, termin 29. april.

- formen ganske ok egentlig, går fortsatt turer med hunden

- noe bekkenplager, men jobber bare 60% for tiden, så er 5 arbeidsdager igjen til permisjonen starter 8. april

- gått opp ca 9 kg bare, nesten ingenting de siste 3 ukene

- vet ikke leiet nå, men lå med hodet ned for 3 uker siden (kontroll da)

- masse halsbrann... Blæh.... :(

- finner ingen gode liggestillinger om natta lenger

- sover dårlig fordi hoftene blir vonde. Har puter overalt; er helt pakket inn om natta ;)

- Har noe stikkinger i underlivet, og en del ligamentsmerter igjen. Virker som om lillegutt presser seg nedover... Modning kanskje??

- Ellers er alt i hus, og det meste er vasket. Mangler å re sengen da, og fødebaggen er ikke pakket enda. Men lista er skrevet.

- jm-kontroll om en uke, blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

- Jeg er 37+5 i dag, termin 12.april (skal ikke gå overtid pga størrelsen til førstemann)

- Jobbet fullt til 25.februar, prøvde 50%sm men endte kjapt opp på sjukehuset med premature rier, nå er permisjonstida her da!

- Vekta viser +8kg, ganske likt som 1.gang

- Magen sank ca uke 32, hodet var festet v/kontroll uke 34, livmorhalsen var kort men lukket forrige uke

- Babyen i magen var ca. 3,3kg (+20%) ved uke 36+4

- Er utslitt av sjuk halvannetåring, vonde kynnere og tette luftveier i snart 2mnd, Mangler overskudd til fødsel, men skal bli godt å få det overstått

- Magen er ekstremt lav og ligger utenpå. Får faktisk ikke plass til å kjøre bil lenger...

- Har ikke ordnet istand alt, selvom vi har ventet i mange uker, jaja alt finnes i huset en plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- er i uke 38 nå, termin 10. april

- sliter med bekkenet og ryggen

- har hatt lav blodprosent, men den har gått veldig opp etter at jeg byttet merke på jern tablettene (bruker nå Amino Jern)! Utrolig deilig! Er ikke SÅ trøtt og sliten hele tiden nå.

- har mye halsbrann og sure oppstøt

- magen har sunket veldig og prinsen har festet hodet :)

- sover dårlig om nettene, vondt å snu seg, må opp og tisse flere ganger og bruker lang tid på å sovne igjen

- Skal bare vaske ull ammeinnlegga og legge de i "sykehusbagen" + kjøpe XL1 pulver så er bagen klar

- Har gjort så og si alt klart til babyen her i huset, vasket og brettet tøy, lagt det i skuffer og skap, redd opp vogna, kjøpt inn bleier etc. Må hente vugga som står hos mamma bare.

- Barnerommet er ikke klart enda...men regner ikke med at det blir brukt i begynnelsen uansett ;)

- Jeg har mye kynnere om dagen, i går kveld ble de litt vonde og gikk bak i ryggen...og kom sånn passe regelmessig...men var bare lureri gitt, for gav seg etter noen timer :(

- Han presser mye nedover også...men det er jo bare et bra tegn:)

- Jeg er kjempe klar for fødsel nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kul tråd:

- er i uke 36+1, termin 25 april

- har sinnsykt vondt i bekkenet og ryggen denne gang

- babyen ligger enda i tverrleie, vet aldri hvor hun spenner neste gang ;o)

- har masse kynnere, nedpress og stikkinger i underlivet. Står eller går litt så begynner det med en gang.

- sover elendig da jeg aldri finner noen god stilling og må tisse hyppig!!!

- gått opp 20 kg (noe helt vanvittig!!!), men ikke økt siste mnd.

- fulle kroppen i vann siden uke 18-20. Gått masse til kontroll for å sjekke urin og evt blodpropp. Bl.a tatt ul av foten for å se at blodet strømmet fint. Ringer har jeg ikke hatt på på mnd vis!! Gleder meg masse til å ikke se ut som en blubbe mer pga alt vannet!!

- lav blodprosent så jeg er TRØTT!! Skal visst ikke ta noe særlig jern for å hindre blodpropp under fødsel har jeg fått beskjed om.

- sykemeldt siden uke 1. Så er klar for å bli i fin form igjen og komme meg mer ut!!

- mangler strømpebukser til prinsessa, ellers er alt klart her.

- bagen er pakket med babyklær, mine får ligge i skapet til siste dag da jeg trenger det jeg har og får på meg nå. Bor 3 min fra sykehuset så har ingen hast føler jeg.

-masse halsbrann

- magen har ikke seget noe særlig.

- venter i spenning og er veldig klar for fødsel psykisk nå!! Håper på en påskebaby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...