Gå til innhold

Tilstandsrapport for april-damer


Mama,sunshine-kid og lillesøs

Anbefalte innlegg

Kjekt å høre hvordan dere andre har det for tida!

 

-Jeg er 36+6, termin 12.april.

-Siste arbeidsdag er imorgen, har siden starten av februar jobbet 80 % (både kontor og trening) pga litt skranglete bekken, som forøvrig ikke er verken bedre eller verre.

-Vektoppgang + 13 kg, stått stille de siste 2 ukene:-)

-Magen har ikke sunket , hodet er ifølge jm nesten festet (kjent idag)

-Formen er ikke verst, men er jo tung og merker det er dårlig plass til mat, blir fort mett. Litt vanskelig å finne en god stilling.

-Det murrer litt av og til uten at magen trekker seg sammen, har også kynnere fra tid til annen.

-Kjenner at jeg er svært klar for litt rugetid, ordne i stand hjemme osv. Har en haug med uvaskede klær og en vogn i boden, ellers mangler det meste. Har pakket litt i sykehusbaggen.

 

Få høre hvordan det står til med dere andre!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- 15 dager til termin

- nedpress som ikke er sæli behagelige

- tak i ryggen, ( som alle sitter å definerer for meg)

- telefonen ringer mer enn aldri før, alle lurer på om det er framgang

- alt er klart, sitter å venter

- moden er jeg også, 3cm åpning, blod i utflod ( jippi for alt det, hehe)

- vektøking på 10kg

- bekkenet skrangler noe sinnsykt, så er kjipt med sol å fint vårvær nå

- vil ut å gå jeg

 

var litt mye syt der, men det var min oppdatering....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- 35 + 4 i dag

- har en bekkenløsning som suger energien ut av meg..

- Hyppige kynnere

- Magen har sunket og hodet er festet

- Vektøkning på 12 kg

 

Begynner å bli litt lei av å være så ubevegelig, men det er snart over nå :) Håper jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-uke 35+4,termin 22april

-sykemldt siden uke 9 pga risiko sv.skap

-har veldig bekkenløsning,svak sv.skap forgiftning,går på medisiner for høyt blodtrykk itilegg til blod fortynnende.. så må måle blodtrykk 2 ganger i uke,pluss vært på ultralyd hver 14dag siden uke 28..blei innlagt forrige mandag,da fant di vekstavvik på -20% så morkaka har blitt dårligere.. skulle egentlig vært satt igang i går men hadde lagt på seg 70gr,så skal tilbake på sjekk mandag og torsdag...

-har hatt masse kynnere hele tia men ahr gått litt mer over på modningsrier og masse murringer ;)

-hodet godt nedi bekkenet,moden og forkorta livmorhals

-baggen er ferdig pakket for en stund siden og klær og og andre forbredelser er også ferdig ;)

-håper jg klarer å holde igjen til uke 37,men da kan han godt komme ;)

 

blei nesten bare klaging her ;P men sånn har jg d da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Uke 35 + 3

- vektøkning 8 kg

- Har en del kynnere

- 20% sykemeldt

- magen har vokst utrolig mye siste uka

- Gleder meg til å se den lille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Jeg har også termin 12. april.

- Har jobbet fullt fram til for 2 uker siden, sykemeldt siste 2 ukene (permisjonen starter i morgen)

- Vektoppgang ca 12 kg.

- Magen har sunket.

- Hodet er festet og ligger godt nede i bekkenet.

- Har ganske hyppige kynnere, men de er ikke vonde.

- Har akkurat begynt å ruge nå, vaske og kjøpe inn klær og utstyr (men vet ikke kjønnet, så har ikke kjøpt inn mye klær ennå)

- Har ikke pakket sykehusbagen, men har kjøpt inn litt å ha oppi den!

- Søvnen er sånn passe, får snart liggesår på sidene!!

- Formen er grei, men litt sliten (har en aktiv 2-åring som krever sitt)

- Begynner å bli klar for å få babyen ut, men ikke helt klar ennå...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gøy tråd!

 

- jeg er 36+3

- 20 dager igjen til planlagt ks 8. april

- baby i en rar blanding av sete/tverrleie

- s50 % sykemeldt siden 1. januar, pga diverse pusteproblemer (astma, høy hvilepuls og i tillegg lav blodprosent)

- siste arbeidsdag neste tirsdag

- vektoppgang 11 kg (ingenting de siste 2 ukene!)

- mye kynnere

- sover utrolig dårlig om nettene, drømmer mye, verker i ryggen, og teller ned dagene

- vet ikke kjønn, har derfor ikke handlet særlig mye

- pakker nok ikke bagen før dagen før jeg skal inn

- har planer om en MASSE husarbeid de siste to ukene, spørs bare om ryggen og bekkenet vil samarbeide :S

 

Lykke til alle sammen!

-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Er i uke 37, 21 dager til termin 9. april (påskebarn kanskje??)

- Første permisjonsdag i dag, men har vært sykemldt siden januar mer eller mindre.

- Vektnedgang på 5-6 kg pga oppkast siden september, takk og pris ikke kastet opp siden midten av februar.

- Hodet ikke festet, er ganske høyt så jordmor i går.

- Kan være i aktivitet annenhverdag, men blir sliten av litt skranglete bekken, samt sliten i rygg.

- Har det meste i hus, men mangler vogga.

- Har ikke kynnere eller nedpress (har aldri hatt det før pga førstemann, men kan ikke si at jeg kjenner noe til det).

- Er veldig klar for å være alene i kroppen min nå, men tror jeg kommer til å gå over termin.

- Pakket sykehusbagen, nesten ferdig.

- Har kjøpt 500 biters puslespill, lånt bøker på biblioteket og har nettet mm til tidsfordriv.

 

Lykke til alle sammen...... nå er det snart APRIL!!!!!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy tråd :o)

Er 37+5,18 dager igjenn til termin 6.April!Og begynnt i permisjon fra skole denne uken etter overstått eksamen,som jeg håper har gått bra ;o) Fra jobb har jeg vært sykemld ca 4 uker pga kraglete bekken. Er førstegangs så vandrer nå rundt i skrekkblandet fryd uten å helt vite hva jeg går til hehe

- vekt +11

-Magen ikke sunket :-s sukk,vanskelig å puste

-Hodet ikke festet,men det holder vist på å feste seg i følge legen på mandag.

-Magen er sprengt,og veldig øm siden musklene til en hver tid står i høyspenn!

-Kynnere og rikelig med nedpress

-Sterke mens smerter nederst i magen og i ryggen,så skal bli deilig å få kroppen for meg selv igjenn!!

-Har ikke pakket sykehus bagen,tenkte å begynne på den i morgen ;o)

-Har hentet vognen min idag,litt stilig at den samme kveld vant barnevogns testen på tv2 hjelper deg ;o) Tror vi ska bli fornøyde med den!

-Nå skal jeg bare kose meg,strikke,dra på besøk og gjøre akkurat det jeg føler for og har lyst til ;o)

-Det er snart April ja,så jeg prøver å nyte tiden fremover til å slappe av å gjøre det jeg vil så blir forhåpentligvis ikke vente tiden så lang ;o)

 

Masse lykke til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 37+6 idag, termin 5.april. Vært sykmeldt stort sett siden slutten av oktober pga risikosv.skap. Er lei av å være hjemme!!!!!

- har bekkenløsning fra h...., men har blitt noe bedre med jevnlig fysioterapi.

- Lagt på meg 8 kg, skulle ønske det var litt mer da jeg er tynn i utg.punktet. Spiser som en helt!

- Magen har sunket og hodet er festet. Ligger langt nede, men har fortsatt 3 cm mormunn:(

- Masse ekle kynnere med murringer og nedpress.

- Har tenkt på å pakke bagen i flere uker, men har liksom ikke fått somlet meg til det...

- Alt er i hus og klart til lillemor skal komme. Jeg forsøker å forberede meg selv mentalt på å bli 2 barnsmor - klarer ikke helt å forstå det enda. Er så glad for at det er vår og fint vær, prøver å ikke telle dager men nyte hver dag jeg får sove om nettene. Gjør masse sammen med knotten, er jo ikke så lenge til han må dele mammaen sin:)

 

Lykke til jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 36+6 i dag, termin 13.april. Vært sykemeldt hele svangerskapet, av andre grunner. Og litt lei av å være hjemme, men hadde ikke orket noe annet uansett, så like greit !

-Har bekkenløsning, men det kom seg veldig når lillejenten flyttet seg lenger ned i bekkenet.

-Hodet er ikke helt festet ennå iflg. jordmor. Mange synes at magen synker, jeg er usikker, men den har ihvertfall sunket litt, for jeg kan puste.

- Lagt på meg 16 kilo, bare 1 kilo siden uke 28, men magen vokser helt fint, og er litt over streken. Er veldig fornøyd med magen min :)

-Har endel kynnere og nedpress og stikninger, spesielt siste uken. Kan være litt ubehagelig ja...

-Tenkte å begynne å pakke bagen snarest.

-Det meste er klart, men er noe stresset og hormonell, og skulle gjerne hatt all oppussing og huset støvfritt innen et par dager (veldig rasjonelt, ja... :) )

- Deilig med vår og lysere tider, prøver å ikke bli for utålmodig den siste tiden.

 

Lykke til alle sammen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, ikke så verst. 13 dager til termin, men er forberedt på å gå over, gikk ei uke over sist.

- gått opp 10 kilo, føler meg ikke stor og tung, så er fornøyd med det:)

- Vært sykmeldt lenge pga bekkenløsning, blitt mye bedre etter fysio behandlinger, Og etter at bebisen la seg godt ned i bekkenet er det meste av smertene borte, det er utrolig godt, så får jeg noen gode dager nå på slutten:)

- Har vært to ganger til modningsakup. merker det godt etter behandlingene, mye kynnere og litt mensmurringer. har stor tro på at det virker.

-Ellers gruer jeg for fødselen, holdt på med rier i to døgn før det ble hastesnitt forrige gang, håper på bedre opplevelse denne gang:)

- Sist men ikke minst, jeg gleder meg sånn til å hilse på lillesøster i magen, og se hvordan storesøster takler det hele:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen eller ettermiddag:)

*Jeg er 38+2 i dag og har 14 dager igjen til Ul-termin

* Har allerede hatt en uke permisjon, og føler det meste er klart, eller funnet frem:)

*Vektoppgang: Har gått opp ca 14 Kg til nå, og er egentlig fornøyd med det. Har "bare" mage ifølge andre, og føler meg fin, men det begynner å bli tungt!!

*Formen er helt ok, bedre nå enn på lenge.. Har begynt å få ganske mye vann i kroppen, så visner en del i venstre hånd og leggene står på spreng når kvelden kommer. Har 1/2 i ødem. Gleder meg til det forsvinner!

 

Ellers så skrangler jeg i vei:)

*JM sjekket med nedentil i går og var ikke helt moden ennå. Har hatt rosa på papiret etterpå, men det har dabbet av. Hatt en del mensmurringenr og kynnere i natt og på morgenen(håper de fører til noe etterhvert)

* Magen har sunket betraktelig i det siste, sleper den etter meg...

* Ellers så er jeg i "babyboblen" min, gleder meg enormt til alt er over og lillegutt er kommet til verden:) Nå har jeg snart 3 gutter som kommer til å få håret til mor og far til å stå rett ut til tider, men mest av alt en enorm lykke:)

 

Psykisk er jeg vel litt ustabil: fra å være i strålende humør, kan jeg lett ta til tårene eller bli forbanna...Har ett hormontroll i magen :)

Ett godt eksempel på det er at det nettopp ringte en selger fra Stine-Sofie-stiftelsen(som er ett flott tiltak). Da jeg sa jeg ikke var interessert, spurte han meg om han hadde forstått riktig at jeg var likegyldig til at barn ble utsatt for vold og seksuelle overgrep? Eg ble mildest talt steik forbanna på han, og kjenner pulsen er over gjennomsnittet ennå!!! Fy faen så frekke de kan være sier bare eg!! Trenger vel ikke hormoner for å reagere på slikt!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- 36+1, termin 16. april, 27 dager igjen

- Siste arbeidsdag torsdag om seks dager. Har jobbet 100 % hele tiden og vært i god form. Bare litt sliten rygg

- Vektoppgang: 12 kilo, Stort sett på magen, heldigvis. En skikkelig tut av en guttemage :-)

Magen har ikke sunket. Presser veldig på ribbeina, men merker ikke så veldig problemer med å puste (litt tungt å gå i trapper bare)

- Formen er god. Merker tyngden, og litt vond rygg og vond symfyse hvis jeg går langt, men ellers veldig god form (rund er også en form...)

- Kynnere noen ganger om dagen, litt menssmerter og stikninger.

- Har det meste på plass, men å pakke bagen føles som en veldig høy terskel å gå over... Da blir det reelt liksom - det samme gjelder å kjøpe bleier. Men ellers er alt klart, og jeg gleder meg til permisjon om seks dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Rundet 35 uker i dag, termin er 26. april

- Sykemeldt fram til til termin, med bekkenløsning og ryggsmerter.

- Vekt: + 17 kg, det forklarer vel ryggen. Var etter egen mening for tynn fra før, så jeg stortrives. Eneste ulempe er at tyngden er uvant for kroppen.

- Har hatt lav mage hele veien, så aner ikke om den har sunket eller ikke. Skal ikke til jordmor før uke 37, så aner ikke om hodet har festet seg. Kjenner at han ligger i hodeleie pga sparkene, men det er det.

- Har mensmurringer og mye kynnere hver dag.

- Tror jeg har alt anskaffet og klart, unntatt seng, som må hentes hos familie et stykke unna.

- Har pakket det jeg kan pakke i baggen. Bruker så mye av det jeg har tenkt til å ha med. Bor uansett ikke langt unnå sykehuset, så ingen krise om noe blir glemt.

- Gleder meg utrolig mye til å møte den lille gutten min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å lese hvordan dere andre har det!

 

- Jeg er 37+ 0

-Permisjon har nå startet.

-Vektoppgang: + 7,7 kg. De siste 3,5 kg har kommet den siste mnd.

-Har begynt å få vann i kroppen.

- Babyen ligger i hodeleie, men hodet er ikke festet.

-Tungt å puste, og ingen sovestillinger er gode lenger.

-Sykehusebagen er ferdigpakka, og vi har vært på omvisning på føden.

-Har fått skikkelig "bygge rede" instinkt, og vasker/rydder/organiserer alt som er i huset av skuffer og skap.Nå har jeg snart ikke mer å vaske..

- Ingen kynnere, men noe nedpress når jeg er ute å går.

-Ellers fin form, prøver å nyte den siste tiden med magen! Gå litt turer i vårsola og slappe av på sofaen når jeg endelig klarer å sette fra meg vaskebøtta :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

-Jeg er 38+1, termin 4.april

-Har gått ut i permisjon, jobbet 70% de siste 2mnd

-Vektoppgang 10kg, ingenting den siste uka

-Magen er sunket, hodet er festet og har utrolig nedpress!! Har også hatt sterke kynnere i 5 dager, samt smerter og murringer i livmora og masse nedpress så jordmor regner med at han kommer til å melde sin ankomst før termin.

-Har litt bekkenløsning, kjenner masse smerter oppe på toppen av lårene

-Har hatt fullstendig nedvask av huset den siste uka, så energien var på topp mens det stod på! Nå er jeg litt mer avslappet og er klar for at han endelig kommer!

-Rommet hans, vogn og klær står klar til å brukes, og når jeg bare nå får pysekatten min tilbake fra dyrlegen er alt topp!! :) Sykehusbagen er også pakket nesten helt ferdig. Lista over hva som mangler ligger i bagen, så tar ikke lang tid å få den pakka ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

-Har termin 19. April så rundet en måned igjen igår.

-Har ikke gått opp mer enn 9,5 kg, så legen mente jeg burde spise mer;) ellers alt bra.

-Har ikke hatt kynnere som jeg vet om, men har av og til litt stikkende smerter i bekkenet.

-Legen trodde hodet hadde festet seg, så da kommer den antageligvis riktig vei ihvertfall!:)

- Kan være litt kvalm tidlig om morgenen eller sent om kvelden, enda jeg ikke har vært noe kvalm ellers i svangerskapet. Har vært syyykt heldig!

- Tungt å puste! Og jeg blir oversliten av å gå opp trapper:)

- Ellers er jeg klar som et egg til å bli mamma for et lite nurk! Gleder meg masse!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en fin tråd! Spennende å høre hvordan dere andre har det.

- Er 36+5 i dag. Termin 15.april

- Jenta i magen ligger i tverrleie (har gjort det lenge) så skal inn på UL førstkommende onsdag. Veldig spent på den, men hun har ikke snudd seg ennå. Fire dager igjen.

- Formen er ganske så bra. Har ikke noe vann i kroppen og har mye overskudd fortsatt, men merker jo at jeg er tyngre. Merker ikke noe til kynnere og nedpress (kanskje ikke så rart siden hun ligger på tvers og koser seg, hehe).

- Lagt på meg ca 13 kg og synes det er helt greit. Ser gjerne at det ikke blir altfor mange kg til da..

- Vi har det meste i hus nå, men barnerommet mangler litt "finish" også er det igjen litt nedvask i huset (rart det der hvordan alt MÅ være på stell før baby kommer).

- Går ut i permisjon på mandag! Gleder meg til å få mer tid til å bare fokusere på jenta i magen og KOSE meg med de siste forberedelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å lese om alle andre her:) Ønsker alle april-mamma'r lykke til!

 

- Har 22 dager igjen til planlagt keisersnitt 15.april (19 dg før UL termin).

- Vært sykemeldt 50% siste mnd og 40% de 3 mnd før det pga aldern min (40 år) og forkortet livmorhals. Siste dag på jobb i morgen - skal vel bare spise kake :)

- Skal på UL og vekstmåling i morgen. Gleder meg til å se vesla på UL igjen.

- Sover bedre igjen nå men får ofte vondt på hoftene når jeg ligger forlenge på samme side - hjelper litt med div puter under magen og mellom bena fra knærne og ned:)

- Hodet var ikke festet på kontroll i forrige uke.

- Lagt på meg ca 10 kg.

- Ikke hatt spesielle plager med bekkenet eller andre ting. Hadde en dag med kynnere i forrige uke men det var nok fordi jeg stressa litt den dagen.

- Gleder meg masse til å treffe vesla 15.april. Er mitt tredje barn men sambo's første. Blir kjempespennende, og de to storebrødrene gleder seg også masse (14 og 11,5 år).

- Har ellers laget liste over alt jeg håper å rekke før vesla kommer og da kan flere i heimen kikke og se hva som er et ønske at skal være ferdig :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- 35+5 i dag (35+3 i flg. jordmor da), termin 24.april

- vekt: +12 kg. Har gått veldig jevnt fram til nå, men syns det har økt litt voldsomt den siste uka

- litt vann i kroppen -- bare sånn at jeg måtte flytte ringene over til den andre hånda

- er 164 cm høy og kort i ryggen, så det er nok litt vanskelig for lillegutt å finne plass. MYE dytting oppi ribbeina mine.

- han ligger med hodet ned, og har gjort det en stund, men aner ikke om han har festet seg (skal til jordmor 30.mars, så da får jeg vel beskjed)

- var på Ullevål i helgen pga. stikninger i skjeden. Alt så greit ut -- de mente det kanskje var hodet som presset på noen nerver

- magen har ikke falt ned, så vidt jeg kan skjønne

- kjenner bare til kynnere og båndsmerter når jeg går, ellers merker jeg dem ikke

- moderat bekkenløsning på høyre bakside. Har vært til fysioterapi noen ganger, og sist så følte jeg at det begynte å ha en effekt. Har ingen grunn til å klage. Jeg klarer fint å gå, så lenge jeg tar det VELDIG med ro. Ikke så godt å ligge, men har sovet bedre de siste 2 ukene.

- har jobbet 50% siden januar, fordi jeg ikke fikk tilbud om noe mer (er frilanser) og har siste arbeidsdag 2.april -- altså bare 6 arbeidsdager igjen. Hurra! Begynner å bli klar for det.

- Trodde jeg skulle grue meg skikkelig til fødselen, men gleder meg faktisk litt. Er førstegangsfødende og lurer veldig på hva slags smerte det er snakk om.

- Skjønner ikke hvordan lillegutt skal klare å holde seg inne der i 4,5 uke til. Det er jo rett og slett ikke plass. Har holdt en knapp på 25.april fra første stund (1 dag etter termin), men begynner å mistenke at det omtrent er umulig. Tror kanskje han graver seg ut før den tid.

 

Lykke til alle april-mammaer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

 

- er 35+6 i dag, har termin 24 april

- vekt + 15 kg :( lå på meg 28 kg sist!

- fått latt vann i fingrer og tær, ser ellers veldig gravid ut i fjeset!!

- hun har ligget med hodet ned siden uke28 eller noe.. va hos jordmor i dag, hun ligger langt nede og er festet:)

- har noen kynnere fra tid til en annen.. men ikke så veldig mye :D

- bekkenet derimot krangler noe veldig...:(

- har vært sykemeldt siden begynnelsen av desember pga bekkenet.

- ellers er alt klart! sengen er redd opp, og har begynt såvidt og ligge litt oppi sykehusbagen! vi er klar til å møte deg nå snart lille venn;)

 

 

Lykke til videre jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei..

er 35+1 i dag. har termin 29 april.

vekt + 18 kg.. :-P

har vann i legger og armer. har rødsprukne kinn.

bejbi har ligget mede hode nede siden uke 32. bejbin ligger langt nede, men har ikke festa seg.

har sterke kynnere ganske ofte.

vært sykmeldt siden uke 28 pga høyt blodtrykk. bekkenet er veldi mykt og får vondt i d viss jeg ligger for lenge på en side.

alt er klart og senga er reidd opp her å. sykehusbagen er åxo ferdi pakket.

vi er helt klare.. bejbin kan komme akuurat når han vil nå :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god kveld ;)

-er i uke 37+3-termin 13 april

-siste dagene vært ekstra trøtt, mye oppe om natta for å tisse.

-sliter med bekken og ryggplager.

-daglige kynnere, som faktisk har vært litt kraftigere i dag.

-Hodet er festet :)

-barnesommet er klart. Sengen er redd, vognen er klar og det samme er lekegrinda ;)

-sykehusbagen er så og si klar...noen få ting som jeg må putte oppi når ting er igang.

-merker at det nærmer seg termin...veksler mellom å være mentalt klar til fødsel, men gleder meg enormt til å møte prinsessa vår :)

-har begynt å hovne opp i fingre og føtter.

-merker noe av kvalmen har kommet tilbake.

.kontroll hos jordmor på torsdag...spennende.

 

Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-36+ 1, Termin 23 april, 29 dager igjen.

- Permisjon pga lite tungt arbeid

- Noen bekkensymptomer, men er overkommelig - klarer å sykle/gå tur!

- 15 kilo opp...

- Baby ligger med hodet godt nede, ikke festet enda..

- 0 ødemer, BT 120/70.. Litt tungpust og får til tider sterke/vonde kynnere som gir både hjertebank og svimmelhet..

- Har det meste på plass nå, mannen skal montere senga, og dyner osv. skal vaskes denne uka tenker jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...