Gå til innhold

Bader besteforeldrene til barna deres sammen med barna i badekaret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bading i badekar er vel ikke alltid det mest hygieniske, skulle besteforeldre bade med, måtte de i så fall ha dusja først, forøvrig synes jeg ikie det er plass til voksne i badekar sammen emd f.eks. to-åring.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette var en problemstilling jeg aldri har tenkt over at er en problemstilling....

Jeg og sambo (han er ikke barnefar) har badet med småen flere ganger i badekar på hytta på fjellet, og småen synes det er helt knall!

Hverken mine foreldre, svigers eller eks-svigers har noen gang spurt om dette, men jeg kan aldri tenkte meg at jeg ville hatt noe problem med dette...

Regner med at min mor og ste-far har badet med han, for de har et enormt badekar...

Vet at de dusjer med han begge to, og det er heller ikke noe jeg har noe problem med....

Skrevet

Har samme mening som deg hopplaaa.

Skrevet

Hmm i badekaret syns jeg bare foreldre skal gjøre.. Blir litt vell privat. Syns jeg. Men i badebasseng hadde det gått fint =)

Skrevet

nei d gjør de ikke. vi bader heller ikke med barna. kunn når vi er i svømmehalen:)

Skrevet

mange nevnte at besteforeldrene måtte evt vaske seg før de satte seg i badekaret med barnet,gjør dere det som foreldre også det da? det er vel mange eldre som er mer renslige enn unge mennesker..

bare en liten tanke fra min side =)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

JEG bada med bestemor hele tiden, jeg! Syns det var veldig kos å kunne bade med noen (mamma gadd jo aldri).

Svigermor spurte om ho kunne få dusje med datteren min (ikke hennes barnebarn) og det var jo såklart greit. Troooor jeg ville følt det anderledes om det var svigerfar, hehe

Mamma eller pappa kommer aldri til å komme inn på den problemstillingen..

Skrevet

det hadde ikke kommet på tale! jeg hadde syntes det var ekkelt om de ville det...

Skrevet

Om en har foreldre og svigerforeldre en stoler på så ser jeg ikke problemet. Må da vel bare være koselig det!:)

Skrevet

Både bestemor og farmor her har gjort det uten at det er noe problem, de har badekar m/ boblebad begge steder og mini har badebleie i tilfelle branntilfelle. Hverken bestefar eller farfar gidder, de er dusje mennesker begge to. Vi har ikke badekar så hos oss bader han i balje.

Skrevet

Hehe, ingen av besteforeldrene til ungene her som noengang har badet de, så om spørsmålet om å bade MED de hadde kommet opp hadde jeg fått skikkelig hakeslipp tror jeg ;)

Men om vi hadde hatt besteforeldre som ville passe dem og bade med dem så hadde jeg tatt imot med åpne armer og et smil jeg. Ser ikke noe galt i det i det hele tatt. Når de vokser til begrenser sånne ting seg av seg selv, min 7 (snart 8) åring f.eks ville nok aldri vist seg naken for noen besteforeldre..

Skrevet

Nei, de har ikke gjort det enda, men jeg syns det bare hadde vært kjempekoselig og helt naturlig!

Skrevet

jeg hadde absolutt ikke likt det. jeg stoler selvsagt 100% på alle sammen, med tanke på noe så sinnsykt som pedofili! Det går overhodet ikke på det, men jeg synes også det er for intimt. synes ikke det er like naturlig at besteforeldre skulle gjøre det som foreldre. det synes jeg ikke kan sammenlignes. pappan og jeg kan nusse lille-tulla vår på munnen, men jeg ville ikke likt det om besteforeldrene gjorde det.

blir litt det samme som at jeg koser meg ved å få en saftig nuss av samboern min men selvom hans bror er familie- og dermed 'naturlig' ville jeg da ikke latt ham nusse meg på munnen:-)

Skrevet

Æsj, kjempeekkelt. Hadde aldri tillatt det.. Jeg bader eller dusjer sammen med jenta mi hver dag, og den eneste andre personen som føles naturlig at hun gjør det sammen med, er pappaen hennes...

Jeg så en gang et bilde i et sladreblad av skuespiller Anne Marie Ottesen og barnebarnet, (privat bilde tatt hos fotograf), hvor A.M Ottesen var naken og holdt den nakne babyen inntil seg, det ble for meg helt kvalmt, men et tilsvarende bilde av mor og barn/far og barn er så klart bare koselig.

Det handler ikke om pedofili eller noe sånt, men at en mor og en far har en helt annen rolle enn bestemor og bestefar, og den intimiteten man har med barnet sitt er forbeholdt for foreldrene.

Skrevet

Syns det blir litt rart og unaturlig.

Min mor bader gjerne ungene, men sitter på en stol ved siden av karet...

Skrevet

Nei, det er unaturlig for meg. Hadde gått greit hvis de hadde hatt på seg badetøy, men å bade naken meg barna mine synes jeg ikke noe om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...