Going strong Skrevet 17. mars 2009 #1 Skrevet 17. mars 2009 Mistet for nesten to år siden,og vi har prøvd å bli gravide ett år.Og er gravid nå Enda tidlig i svangerskapet.Og nå kommer dem bekymringene for å miste igjen,og dra på en tidlig ul i uke 7eller 8 og ikke finne noen inni "posen" der inne.Åååh,vil la være å tenke på det,og bare være døds happy og nye dag til dag. Fler som kjenner den følelsen?
April07November09 Skrevet 17. mars 2009 #2 Skrevet 17. mars 2009 kjenner meg veldig igjen ja. hadde en SA i uke 10 sist jeg var gravid, tok meg ca 6 mnd å bli gravid igjen.. er i uke 6 nå. går mye å tenker på det jeg og.. er ikke så lett å ikke tenke på det når du har opplevd det før. håper å kunne slappe mer av når jeg har passert uke 12.. hvor langt er du på vei da?
Going strong Skrevet 17. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. mars 2009 Jeg har mistet to ganger før,men har en vellskapt og verdens beste sønn på snart to år.Mistet en gang før han og en gang etter vi hadde fått han. Miste-kvoten min er vel over håper jeg:( Jeg er bare mellom 4-5 uker på vei nå.Veldig ferskt. Har mistet tidlig begge gangene.Så tiden vil vise denne gangen også..huff. Bekymringene var før det å bli gravid,når man endelig etter over ett helt år blir det så dukker det opp andre tanker som bekymrer en. Skal du på tidlig UL eller? Har bestilt en allerede,da jeg er i uke 7. Vil vite om i det hele tatt er noe der inne.
maipiken Skrevet 17. mars 2009 #4 Skrevet 17. mars 2009 hei grublende... kjekt å se deg her inne, gratulerer igjen... Ja, det er vel ikke mange som ikke er bekymra når en er gravid.... Jeg er ganske flink med å slappe av, men tankene dukker opp sånn innimellom.. Det er visst ikke større sjanse for sa hvis du har mista før... Lykke lykke til. kjempe glad på dine vegne... Vi skal klare å holde ut den treeeeeege første trimester sammen... Tvinge oss selv til å tenke positivt...
maipiken Skrevet 17. mars 2009 #5 Skrevet 17. mars 2009 innimellom tenker jeg at siden jeg ikke har mista før så er det min tur... for jeg kan jo ikke være sååå heldig liksom... men kan ikke tenke sånn... sannsynligeheten er jo nesten 90% for at det skal gå bra etter uke 4... Den største vanskeligheten er å komme til uke 4.. da nesten 50% mister før uke 4..
Going strong Skrevet 17. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 17. mars 2009 Er så glad for å ha deg maipiken:) Ser det er fler og fler av oss som tester positivt på det andre forumet også..I går så jeg på en fødsel på tvserien "Sykehuset",braste ut i gråt.Ikke av tankene og minnene av smerten men av det følelsen man sitter med etterpå,og har babyene i armene:)
to bøllefrø Skrevet 17. mars 2009 #7 Skrevet 17. mars 2009 Jeg er også bekymret dag og natt for at noe skal gå galt! Er det bedre sjangs for at det går bra når man har sett hjerte på ultralyd?
April07November09 Skrevet 17. mars 2009 #8 Skrevet 17. mars 2009 jeg har også en frisk og rask sønn på nesten 2 år. Jeg er også ganske ung så sjansen er vel ganske liten for å miste igjen.. men det hjelper ikke på bekymringene. Er ganske slitsomt å gå og bekymre seg slik.. har ikke bestillt ultralyd ennå, men tenkte å bestille til uke 8 ca. Satser på at vi ser bankende hjerter begge to=)
elskling Skrevet 17. mars 2009 #9 Skrevet 17. mars 2009 Å,jeg kjenner meg såå godt igjen. Har selv mistet to i uke 11 og 12. Er i uke 8+6 og bekymrer meg masse. Da jeg fant ut at jeg var gravid nå, overskygget frykten for at det skulle gå galt, hele gleden over at jeg faktisk er gravid. Blir jo helt feil.....Litt bedre nå, pratet masse med gubben om dette og det hjalp. Har to nydelige gutter fra før hvor alt gikk helt fint. Må jo tenke positivt. Sender deg masse lykke til:)
Going strong Skrevet 17. mars 2009 Forfatter #10 Skrevet 17. mars 2009 tobøllefrø - jeg var på tidlig UL med sønnen min,så bare en liten klump med bankende hjertet.Jeg føler at det er en stor trøst for meg å se det lille hjertet og da slipper nok masse av bekymringene. (selv om man bekymrer seg hele tiden,men ikke i den store graden.Snakker for min egen del jeg nå da)
to bøllefrø Skrevet 17. mars 2009 #11 Skrevet 17. mars 2009 Jeg vet jeg må prøve å ikke tenke så mye på at det skal skje noe galt.. *Men det er ikke lett! Spesielt ikke når jeg venter tvillinger og leser om alle som så to på første ultralyd så på neste var der bare en.. uff uff uff.. Fra nå av er det bare positiv tenking!!
Going strong Skrevet 17. mars 2009 Forfatter #12 Skrevet 17. mars 2009 føler så med deg bøllefrø.Jeg ble gravid på Pergotime denne gangen og sjangsen for at det kan være tvillinger der inne er jo til stedet.Og jeg bekymrer meg litt for det.Ikke fordi jeg ikke ønsker det,men det å miste den ene eller at sjangsen for at det skal gå galt er større. Men det er jo ikke nødvendigvis det.Mange som har sterke vellskapte tvillinger om ikke trillinger og fler;) Det kommer til å gå bra. Prøver å tenke på det som ble sagt tidliger at man tar en dag av gangen,tenke positivt osv.Men jeg vet alt for godt at det er lettere sagt enn gjort!! Sitter dem så sitter dem.
Going strong Skrevet 17. mars 2009 Forfatter #13 Skrevet 17. mars 2009 Maipiken-du er alltid full av støttende ord syndes jeg:) 50% sjangse å miste før uke 4...vi er jo i allefall over den kneika. Nå er det bare ørten uker igjen:D Ikke tenk på mistekvoten,den gjelder absolutt ikke deg:) Alt går bra med oss:) Dette skal bare gå bra!
Bjølsen - gutt nov 10 Skrevet 17. mars 2009 #14 Skrevet 17. mars 2009 Gratulerer til dere alle med nytt frø i magen. Gledet meg skikkelig til å kunne flytte inn hit en gang. Og nå er jeg endelig gravid og 5 uker på vei. Masse glede, men ganske mye bekymring også - mer enn jeg hadde trodd. Har aldri følt meg så sårbar, Vi fikk det endelig til etter ett års prøving, og jeg har aldri vært gravid før. Håper bare det går bra..! Med oss alle!
prøver-igjen Skrevet 17. mars 2009 #15 Skrevet 17. mars 2009 Kjenner meg veeeeldig igjen der!!! Har ei sjønn jente på snart 5 år. Har prøvd å bli gravid i snart 2 år!!! Siden det har jeg mistet 2 ganger tidlig (ca uke 5-6, SA) og en gang MA, fikk utskrapning etter 11 uker (hadde vært dødt siden uke 6-7) i april ifjor. Sist jeg var gravid var i september. Utrolig irriterende for hver gang tante rød kom!!!! Nå er jeg akkurat 5 uker, og klarer ikke å la være å se på papiret hver gang jeg er på do. Og kjenner jeg noe (har som regel vært utflod), så har jeg alltid lyst til å gå på badet og tørke for å se om det er blod. Har bestilt ultralyd om tre uker, og skal til legen om litt over to uker. Tenkte jeg skulle dra til legen et par dager før for å måle hcg-nivået for å se om det øker.... Off, håper håper håper det går bra denne gangen!!!!!!!!!
Going strong Skrevet 17. mars 2009 Forfatter #16 Skrevet 17. mars 2009 prøver-igjen : Samme her..Spesielt i dag.Vil løpe på do når jeg kjenner det kommer noe i trusa eller jeg føler meg "våt",er bare masse tykk hvit utflod men tenker på dem gangene det har vært blod..Gru/gleder meg til UL-timen om to uker..Om det er ment at jeg skal miste denne gangen håper jeg det skjer før den timen,vil ikke gå dit og ikke finne noe.Føler seg så naken og gråtkvælt med gyn nedi der med den beskjeden at her er det desverre ikke noe liv liksom. Godt å høre det er fler som dele samme bekymring/er. Da kan jeg snakke litt med dere så slipper samboeren min å høre snakk om det hvert min.
to bøllefrø Skrevet 17. mars 2009 #17 Skrevet 17. mars 2009 Kjenner meg igjen i alt! Ser også på toalettpapiret, løper på toalettet for det kjennes ut som jeg får mensen. Tenker og grubler. Til og med sambo er litt bekymret, han ønsker seg virkelig tvillinger og blir helt knust om det plutselig bare er en der ved neste ultralyd. Jeg er nå midt i uke 9, kvalmen har begynt å gi seg, jeg kaster ikke opp så mye. Og selvfølgelig blir jeg bekymret over det også hehe, det skal virkelig ikke være enkelt. Hvor langt er dere på vei? Krysser fingrene for at alt går bra med dere
Beate og lille snuppelure:-) Skrevet 17. mars 2009 #18 Skrevet 17. mars 2009 Ja, her følte jeg meg hjemme. Tenker masse på det og er kjemperedd for det. Er nå 7 fullgåtte uker, og begynte på uke 8 idag. Jeg går ekstra ofte på do og blir like letta hver gang det ikke er blod på papiret. Her om dagen ble jeg skikkelig redd for det da vi var på butikken og måtte gå bak en hylle og kjenne etter... Herregud, ganske hysterisk he-he... Samtidig vet jeg jo at det er størst sjanse for at det går bra, hele 89,3 prosent faktisk. Og så prøver jeg å bare nyte det og kose meg, det hjelper jo ikke å bekymre seg, det som skjer skjer uansett hvor mye eller lite vi bekymrer oss (lett å være tøff i pysjamas:-)) Men hva menes med at de fleste mister i uke 4? Jeg trodde jeg var 4 fullgåtte uker og var i ferd med å begynne på uke 5 da jeg testet positivt. Eller? Da er det jo omtrent en mensen, regnes det som å miste hvis egget ble befrukta?
prøver-igjen Skrevet 17. mars 2009 #19 Skrevet 17. mars 2009 Grublende: To uker, det er nesten som en evighet i disse dager!!! Utrolig hvor seint tiden kan gå!! Jeg har veldig lyst til å slutte med å se på papiret, men det er så vanskelig. Krysser fingrene for deg denne gang!
lille frø, mor til to Skrevet 17. mars 2009 #20 Skrevet 17. mars 2009 Hei Grublende Så deg inn på forumet "bli gravid". Føler jeg er i samme båt som dere her. Selv mistet jeg i fjor i MA, oppdaget uke 13. Jeg oppdaget i går at jeg var blitt gravid, men tørr i juble høyt og glede meg for mye. Slaget om at man har mistet blir så mye tøffere hvis jeg gleder meg for mye. Skal på Riksen om to uker for videre utredning for barnløshet. Jeg krysser fingrene for oss her inne! Vi har brukt opp kvota vår nå.
tiny_me Skrevet 17. mars 2009 #21 Skrevet 17. mars 2009 har mista 6 ganger før så er dritnervøs... går bare å venter på å begynne å blø...
Going strong Skrevet 18. mars 2009 Forfatter #22 Skrevet 18. mars 2009 fysøren!MIstet seks ganger tiny_me??din kvote skal i allefall være oppbruket!Huff,fikk helt frysninger da jeg leste det.Unner ingen det assa. Jeg mistet sist når sønnen min bare var 3mnd gammel.Det var et uplanlagt svangerskap for å si det sånn,men abort er ikke noen alternativ for oss så vi bestemte oss for å beholde det.En uke etter mistet jeg det.Trøster meg med at kroppen antagelig ikke var klar for en i magen da,bare tre mnd etter fødslen.Ingenting som tilsier at jeg mister denne gangen,meeen sitter i som bare søren! Lo litt da jeg leste at du som hadde sjekket litt i butikken.Akkurat som å høre meg sist svangerskap..Sjekket overalt...herregud,men hva gjør man ikke da?? To uker er en evighet til ja...Jeg gru/gledet meg til å bli gravid igjen.Og "advarte"samboeren min om det også.Jeg visste at jeg kom til å bekymre meg veldig denne tiden frem til første UL. Det jeg gjør annenledes denne gangen er å ta ting med ro.I mitt tempo.Vasker kanskje ikke så mye som jeg bruker(vaskoman),støvsuge osv. Brystene mine er blitt litt ømme da.Så tar det som et bra tegn;)Endelig kommer symptomene,hihi. Og jeg smiler fra øre til øre om jeg kjenner stikkninger for da vokser det i allefall der inne,selv om jeg ikke kjenner det like godt nå da.Men det skal vel gå litt i rykk og napp. Håper alle her får et vellskapt lite barn og at vi kan nye svangerskapet fullt ute etterhvert som vi alle sitter her å klager kanskje på noe annet som store mager,sparking i ribbeina osv:D
Going strong Skrevet 18. mars 2009 Forfatter #23 Skrevet 18. mars 2009 Har noen av dere noen symptomer enda da?Kjenner dere noen stikkninger,murringer,strekker litt,hard i magen,ømme bryst,øm i livmortappen(kjennes det ut som her i allefall),kvalm,trøtt osvosv??
prøver-igjen Skrevet 18. mars 2009 #24 Skrevet 18. mars 2009 Irriterende lite symptomer her!!! Litt ømme bryst, men det synes jeg at jeg har hatt helt siden MA i april ifjor, så det teller ikke så mye. Er kanskje litt hard i magen og har kanskje begynt å tisse litt oftere, men hadde vært veldig godt om det hadde kommet noen skikkelige symptomer snart!!!!
to bøllefrø Skrevet 18. mars 2009 #25 Skrevet 18. mars 2009 symptomer her ja!! Kaster opp,kvalm, ALT lukter pyton! Brystene er så ømme jeg må bruke sports bh både dag og natt Har nå begynt å kjenne stikkinger nederst i magen, nesten av og til som om noen vrir på urinrøret på en måte??? vanskelig å forklare Er likevel bekymret, jeg ser symptomene kan være der selv om det går galt! Krysser fingrene for oss alle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå