Bolla:) Skrevet 17. mars 2009 #1 Skrevet 17. mars 2009 ser at mange her inne snakker om at de ikke klarer være borte fra barna sine et par dager eller timer for noen da...Jeg synes egemtlig det er litt deilig om de er hos mormor 2 dager jeg...er jeg unormal da eller??? Jeg mener selvfølgelig tenker jeg på de heele tiden og savner de masse og ringer å sender sms til mimmi men jeg synes faktisk det er litt deilig,når jeg vet de har det bra der de er og koser seg... får nesten litt dårlig samvittighet når jeg hører alle de/dere som får d til å hjøres galt ut :S Bare lurer... =D
Sivalur Skrevet 17. mars 2009 #2 Skrevet 17. mars 2009 Det er nok bare deg ja, alle vi andre samvittighetsfulle mødre orker selvsagt ikke være adskilt fra barna våre mer enn høyst nødvendig.. Overskriften 'er det bare meg' dukker opp titt og stadig, på en webside med 5-6000 brukere, tror dere virkelig at et eller annet bare gjelder dere? Vi er såklart flere her inne som synes det er godt med en 'fridag' en dag iblant. Orker bare ikke skrike så høyt om det som alle de som synes dette er forferdelig.
polarn & pyrene Skrevet 17. mars 2009 #3 Skrevet 17. mars 2009 Du er ikke alene. Jeg må ha litt egentid også og ikke gå sammen med barna 24 timer i døynet. Jeg leverte bort sønnen min når han var 7 mnd over helgen da jeg og mannen var iSverige en tur på juleshopping. Til sommeren skal sønnen min være hos mormor i en uke da vi skal på madeira, datteren på 4 år blir med. Så du er ikk eunormal, skal ikke ha dårlig sammvittighet. Barna tar ikke skade avå være borte fra foreldrene sine.
2stk*perfekteBarn Skrevet 17. mars 2009 #4 Skrevet 17. mars 2009 Jeg synes det er himmelsk med en frihelg en gang i blant og bare være meg.. Faktisk er det helt topp, for jeg vet at samtidig har barna mine det helt suverent der de er (besteforeldre). Men siden vi er på dib sine sider må jeg da selvsagt tillegge at ja jeg elsker barna mine over alt på jord, og at det er kjempedeilig å få dem hjem igjen osv osv osv
Tredjemann på vei :D Skrevet 17. mars 2009 #7 Skrevet 17. mars 2009 2 dager hadde vært kjempedigg! Og til sommeren skal ungene være hos mormor 4 dager. (Da er vesla 14 mnd og storebror 3,5 år.) Men 1 uke hadde jeg ikke greid. Har kun vært borte fra minsta ett døgn hittil, og det holder enda! (Altså flere ganger, men bare ett døgn sammenhengende.) Er stor forskjell på 2 dager og 1-2 uker da!
partyoffive Skrevet 17. mars 2009 #8 Skrevet 17. mars 2009 'Er det bare meg.............som synes at denne debatten begynner og bli helt avsporet og latterlig??? Helt ærlig? Det da vel INGEn som har snakket om at de ikke 'klarer' og være borte fra barna sine en dag eller noen timer!?! Ingen som sier dette er 'forferdelig'. Snakk om og 'vri' på det. Disse debatt temaene har jeg sett: * Reise fra et småbarn på 18 mnd. på en ukes safari. * En langhelg borte fra en baby som var under året (tror det var 8 mnd...?) Disse tingene har jeg IKKE lest noen si: - at en dag el timer borte fra babyen er forferdelig -at man ikke 'vil' at babyen skal bli godt kjent/nær andre omsorgspersoner enn mamma - at man ikke kan være borte fra barna sine (helg, 1 uke osv.) når barna ikke lenger er småbarn. Hvorfor kan man ikke holde seg til tema? Alle liker vel en dag el timer alene vel. Men det var snakk om overnatting borte ift BABYER. Ikke barn - babyer! Og hvorfor er er det ensbetydende med og ikke ville at noen andre skal være nær og bli kjent med barnet ditt fordi en mamma ikke prioriterer og overnatte borte fra babyen sin? Er det på nattestid all kontakt/bekjentskap mellom baby og omsorgspersoner skjer? Lese HI ordentlig for man svarer!
partyoffive Skrevet 17. mars 2009 #9 Skrevet 17. mars 2009 Nettopp 'Siljemor'. Sot forskjell på 2 dager og 1-2 uker. HI her snakket faktisk om 'og ikke kunne klare og være borte en dag eller timer for noen...'. hvem er det som ikke 'klarer' det da? jeg har ikke hort noen her inne nevne det.
meg & to små vampyrer Skrevet 17. mars 2009 #10 Skrevet 17. mars 2009 HI i denne tråden startet jo sin egen tråd med sitt eget tema. Da må hun jo få lov å spørre om hva hun vil uten å bli beskyldt for å være "utenfor tema"... Kanskje HI lurte på noe som hun ble inspirert av den andre debatten av? Mye bedre med egen tråd da vel.
Bolla:) Skrevet 17. mars 2009 Forfatter #11 Skrevet 17. mars 2009 mener ikke bare her inne men hører folk si det..et eks sa jeg en gang til ei venninne at jeg gledet meg sååå til jentekvelden på lørdag...ÅÅÅ nei jeg klarer ikke være borte fra dattra mi jeg...(?) og samtlige rundt bordet nikket enig og kysset barna i hodet..jeg mener om man ikke kan være borte fra de noen timer er det vel ikke sunt...men er vel bare noen ekstreme tilfeller dette gjelder da
Mom2Two Skrevet 17. mars 2009 #12 Skrevet 17. mars 2009 Gir snart opp jeg... Leste du innlegget jeg la inn om avsporingen av den debatten? Mine unger har også vært på en ukes ferie hos besteforeldre, de har vært borte helger, vært på leirskole 3 dager ved 5-års alder, reist alene med fly for å besøkte besteforeldre osv. osv. MEN: Jeg drar ikke fra dem 1-2 uker når de er knapt 1 år... Det er DER forskjellen ligger. Det betyr ikke at jeg sitter hjemme med dem 24 timer i døgnet helt til de fyller 20 år. Det finnes en MELLOMTING mellom å dra fra en 1-åring i 1-2 uker og det å sitte hjemme i 20 år. Er det veldig vanskelig å forstå?
Bolla:) Skrevet 17. mars 2009 Forfatter #13 Skrevet 17. mars 2009 men man kan vel skrive meninga si her....hvis man ikke liker det må man jo ikke svare man kan jo lese noe annet...
Mom2Two Skrevet 17. mars 2009 #14 Skrevet 17. mars 2009 Ja, selvsagt kan du skrive meningen din som alle andre her inne, men man fremstår jo som relativt lite oppegående om man ikke greier å lese innlegget.
meg & to små vampyrer Skrevet 17. mars 2009 #15 Skrevet 17. mars 2009 Men Mom2Two: her har jo Bolla startet sin egen tråd. Fordi hun tydeligvis er inspirert av flere ting, bl.a. denne debatten (gjetter jeg) og venninner som sier diverse saker. Det er da helt greit det! Er da ikke avsporing i debatten når hun starter sin egen debatt på en egen tråd om noe hun lurer på!
partyoffive Skrevet 17. mars 2009 #16 Skrevet 17. mars 2009 Bolla, Synes virkelig dette du forteller hores utrolig merkelig ut. har aldri hort noen som ikke kan være borte fra babyen sin for en vennine kveld. med mindre babyen er 1 mnd. gammel e.l....? Det var og strekke det litt vel langt synes jeg. Da vil jeg påstå og si at disse venninene dine ikke representerer flertallet av mammer rundt i Norge. En kveld, en dag, noen timer i butikken...har aldri faktisk hort om noen som ikke takler dette, og nyter det. Debatten er vel mer rundt soving borte fra babyen osv.
partyoffive Skrevet 17. mars 2009 #17 Skrevet 17. mars 2009 meg & lille vampyr, Vær saklig. Vi vet alle hva hun refererer til. og det kan jo ikke bli tydligere. Hun starter med 'mange her inne snakker om hvordan de ikke klarer og være borte fra babyen en dag eller timer for noen...'. HALLO!
Mom2Two Skrevet 17. mars 2009 #18 Skrevet 17. mars 2009 Hun sikter jo til en debatt som allerede kjører i en annen tråd:)
meg & to små vampyrer Skrevet 17. mars 2009 #19 Skrevet 17. mars 2009 I tillegg til en debatt de har i venninnegjengen.
Bolla:) Skrevet 17. mars 2009 Forfatter #20 Skrevet 17. mars 2009 jeg sikter ikke til noen spesiell debatt...men har plukket opp litt her og litt der av venninner,bekjente litt herfra og litt fra andre steder...er derfor jeg lurer på om flertallet er med eller imot! Å kalle folk lite oppegående fordet er kanskje litt drøyt og barnslig!!!!
SuperGlad Skrevet 17. mars 2009 #22 Skrevet 17. mars 2009 Jeg er alene med to små, en på 1,5 å ei på straks 3. Når de er til pappan annenhver helg så nyyyyyter jeg det skikkelig!!!!! Jo jeg ringer å sender melding for å høre hvordan de har det, men jeg er kanskje fæl mor som sier jeg ikke tenker på de hele tiden. Synes det er godt med noen timer der jeg ikke tenker på middag, bleieskift, snørrtørking, oppdragelse osv. Jeg har NULL dårlig samvittighet!!!! Ungene har det flott hos pappan å jeg har det toppers alene!!! Hadde da ikke vært borte fra ungene mine om de hadde "tatt skade av det"!!!!!!!!!
Bolla:) Skrevet 17. mars 2009 Forfatter #23 Skrevet 17. mars 2009 barna var 8 og 10 mndr og skulle være en-2 netter hos mormor som de kjente godt
partyoffive Skrevet 17. mars 2009 #24 Skrevet 17. mars 2009 Men du..Bollemor...du starter jo faktisk innlegget ditt med og si 'at flere her inne sier at de ikke klarer og v0re borte fra babyen sin en dag eller timer for none...' (noe slikt). Uansett om du refererte til den andre debatten el ikke, som jeg svarte deg over her, INGEN her inne har sagt det. Ikke nå og ikke tidligere. DET var fra vennine gjengen din, ikke her inne.
Mom2Two Skrevet 17. mars 2009 #25 Skrevet 17. mars 2009 Men debatten gikk jo på at begge hovedomsorgspersonene til barnet reiser bort over lang tid. Barna dine er jo hos faren sin. Det er noe helt annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå