2SmåTroll Skrevet 17. mars 2009 #1 Skrevet 17. mars 2009 Hva slags ferie er det dere drar på? Hører om så mange som ikke har råd til ferie, så jeg lurer på hva som er vanlig og gjøre i en ferie. . Vi selv leier en hytte noen dager på fjellet, Og så blir det sikkert en helg eller to i telt. Og kanskje noen dagsturere her og der.
jordbær mathilda Skrevet 17. mars 2009 #2 Skrevet 17. mars 2009 I år skal vi være på hytta..skal bygge nytt aneks,så da går vel hele ferien der;) Men jeg og jentene skal ha ei uke i Spania i mai!
___ Skrevet 17. mars 2009 #3 Skrevet 17. mars 2009 Jeg jobber hele sommeren. Håper på 2-3 helger på hytta.
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 17. mars 2009 #4 Skrevet 17. mars 2009 vi er så heldige at vi har 2 hytter vi kan dra på ) Pleier å dra en uke eller to til syden, men siden jeg har termin i midten av juni blir ikke det noe av... Mulig vi tar en hoppepåtur i september. Vi skal en tur i dyreparken, da ) Neste sommer tenkte vi å ta en sydentur i mai/juni, når mannen har permisjon. Er mindre folk, billigere og ikke SÅÅÅ varmt... )
Let's hear it for the boys! Skrevet 17. mars 2009 #5 Skrevet 17. mars 2009 Vi drar en tur til Amsterdam i juli. Det blir vel også en langhelg i Bergen (besøke søsteren min), og en tur hjem til mamma i Kristiansand. I tillegg burde vi dra og besøke svigers, men skjønner ikke hvordan vi skal få tid til alt sammen! :/
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 17. mars 2009 #6 Skrevet 17. mars 2009 Ferie for oss er å besøke familien som bor på den andre siden av landet, pluss en tur på besøk til noen venner. Alle har råd til ferie, det kommer an på hva slags ferie man skal på.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 17. mars 2009 #7 Skrevet 17. mars 2009 Altså alle har råd til ferie så sant man har opparbeidet seg rett til feriepenger.
Fire småtroll Skrevet 17. mars 2009 #8 Skrevet 17. mars 2009 Vi er alltid en tur til mitt hjemsted å besøker familie. I år blir det i tillegg noen dagsturer, bl.a til dyreparken i Kristiansand, også har vi lovet ungene en tur til Legoland, så det blir en langhelg på campinghytte i Danmark. Vanligvis er det å leie en hytte i ca 2 uker som er tingen, er jo litt begrensede muligheter for en familie på 6. Blir for dyrt å ta fly til utlandet og bo på hotell, men vi savner det ikke heller
yasmina Skrevet 17. mars 2009 #9 Skrevet 17. mars 2009 Vi skal til Norge Siden vi bor i midtøsten til vanlig er det mer enn ferie nok
tomat15 Skrevet 17. mars 2009 #10 Skrevet 17. mars 2009 Vi skal to uker til tyrkia i mnd skifte mai/juni. Skal en helg til dyreparken i Kristiansand. Ellers blir det hytta og camping og besøke litt familie. Jeg har permisjon denne sommeren og sambo har blant annet jobbet inn en ekstra ferie uke. Dessuten har han mye langfri pga turnus jobbing, og derfor har vi mulighet til å dra en del bort. Håper på mye godvær i norge i sommer:)
Mille** Skrevet 17. mars 2009 #11 Skrevet 17. mars 2009 Vi skal to uker til Tyrkia, bo på 5 stjernes hotell med all inclusive, skikkelig avslappende. Så skal vi sannsynligvis to uker på tur med campingvogna vår, veldig lite luksus, men veldig koselig og barnevennlig. Vi skal også en langhelg på slektstreff, da skal vi bo på hytta tror jeg. Det er så dårlig sommer her at det er om å gjøre å tilbringe minst mulig tid her når man har ferie. ;o)
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 17. mars 2009 #12 Skrevet 17. mars 2009 Det er så store forkjeller ute og går. Noen MÅ til Syden, eller andre MÅ på hytta i en uke. Vi besøker altid familien min, bor 4 timer unna med bil. Men i år skal vi ikke på ferie. Skal føde i juni, overta hus i juli, pusse opp før vi flytter inn mot slutten av juli. Alt i kombinasjon med en nyfødt...
partyoffive Skrevet 17. mars 2009 #13 Skrevet 17. mars 2009 1 uke all inclusive i Alcudia i mai. Selve sommerferien blir fyllt av Norges idyll! he-he. Turer til strand og oslofjord, turer til Aker brygge, skogsturer i marka til badevann + kanoturer, en kjapp tur til Sverige og en langhelg til 80 års lag i Dublin i August.
meg & to små vampyrer Skrevet 17. mars 2009 #14 Skrevet 17. mars 2009 Vi skal ikke på ferie. Vi er begge studenter (og har vært det i mange år) derfor går ferien alltid til å jobbe slik at man har penger til husleie. Feriepengene vi får går til faste utgifter. Sommerferie, dvs en sommer der vi har kunnet ha mer enn noen dager fri har jeg ikke hatt siden jeg bodde hjemme. Det er jo slikt som kommer når man er i jobb det. I år har jeg termin 22.juli i tillegg, så da må mannen jobbe, mens jeg og guttungen går hjemme og venter på fødsel:)
Loyloy Skrevet 17. mars 2009 #15 Skrevet 17. mars 2009 ikke hvis en har satt seg så hardt at allle pengene går til regninger som de også gjør med lønn... Så har man nemlig bare et par tusinger til overs og det kan godt være ting man så har unnlatt å betale - fordi man vet man kan når feriepengene kommer og det er LITT mer i posen... Så den der med at ALLE som har opparbeidet seg retten har råd til ferie, kan du godt roe litt ned... For nei det har ikke ALLE.
meg & to små vampyrer Skrevet 17. mars 2009 #16 Skrevet 17. mars 2009 Enig med loyloy her altså. Mange som selv om de får feriepenger ikke har råd til å reise på ferie eller ta seg ferie. Det er fryktelig mange ulike økonomiske situasjoner folk er i. Mange må bruke de ekstra pengene de får på andre og mer nødvendige ting.
Piken på landet Skrevet 17. mars 2009 #17 Skrevet 17. mars 2009 Vi skal til Danmark på feriesenter en uke i sommer. Vi er nærmere 10 familier som skal i lag, så det blir nok ikke akkurat avslapping, men gøy blir det helt sikkert! Håper vi får reist litt på hytta, men huset vårt blir ferdig i sommer, så det krever nok en del tid. Så skal vi en uke til varmere strøk i oktober. Da er vi HELT ferdige med huset, så da skal vi kose oss og slappe av på 5 stjernes hotell med all inclusiv. Skal bli helt herlig!
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 17. mars 2009 #18 Skrevet 17. mars 2009 Mitt poeng med å si at alle har råd til ferie er at ferie ikke behøver å være dyrt, det trenger ikke koste noe i det hele tatt. For meg er ikke tur til syden o.l. noe som ligner på ferie engang. Ferie for meg er å slappe av, gjerne et annet sted enn hjemme. Hva med å besøke noen man kjenner i en annen by? Bytte leilighet med noen? Sjekke om noen man kjenner har en hytte å låne bort noen dager? Her er det faktisk bare fantasien som setter grenser. Men om man må jobber fordi man ellers blir trukket i lønn er det selvsagt annerledes. Det er klart at ikke alle har råd til ferie dersom ferie er nødt til å innebære en flyreise og et hotellopphold et eller annet sted.
Raych Skrevet 17. mars 2009 #19 Skrevet 17. mars 2009 I år skal vi ta en ukes kjøretur til slekt og venner på Østlandet (Vi bor i Midt Norge). Hadde 2 sydenturer i fjor, så i år blir det litt mindre reising.
meg & to små vampyrer Skrevet 17. mars 2009 #20 Skrevet 17. mars 2009 Vi har ikke råd til å ta oss fri heller da. Ikke alle som har det heller:)
Piipii Skrevet 17. mars 2009 #21 Skrevet 17. mars 2009 Jeg er litt ening med tosøtesmå-enrødogenblå, for en ferie trenger ikke å koste allverden. Man kan f.eks dra i marka på telttur, bare ha fri og kose seg med venner, familien etc. En ferie må ikke nødvendigvis bety at man skal reise bort. Tror det er veldig godt for både store og små at man tar seg litt fri sammen og koser seg uansett hvor man er henn. Og det burde alle ta seg "råd til"
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 17. mars 2009 #22 Skrevet 17. mars 2009 Nei, men da har du jo ikke opparbeidet rett til feriepenger da. For man kan jo ikke få både lønn og feriepenger med mindre man tar ferie på et eller annet tidspunkt. Så man taper som regel penger på ikke å ta ferie.
meg & to små vampyrer Skrevet 17. mars 2009 #23 Skrevet 17. mars 2009 Jo, jeg har rett på litt feriepenger også jeg. Men siden vi er studenter med siste utbetaling 15.mai der jeg ikke får noe mer før etter fødsel + saksbehandling av søknad hos lånekassen etter fødsel og mannen ikke får noe annet ekstra enn det han jobber, så er det ikke nok. Poenget var: mange som er slike situasjoner, der man kan havne litt mellom flere stoler eller bare ikke ha den økonomiske muligheten til å ta seg fri engang. Jeg skjønner hva du mener om at alle som er i full jobb har rett på feriepenger og i teorien kan ta seg fri. Men det er en del som faller utenfor.
plastblomst♀♂♂ Skrevet 17. mars 2009 #24 Skrevet 17. mars 2009 Vi flytter inn i nytt hus i slutten av mai, så vi blir mye hjemme i sommer. Skal bygge terrasse og ordne i det nye huset:) Ellers blir det en uke på hytta på fjellet. Familien min har to hytter, en på fjellet og en ved sjøen så vi er ganske heldige der.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 17. mars 2009 #25 Skrevet 17. mars 2009 Regner ikke med at gubben skal ha sommerferie i år heller, så vi blir for det meste hjemme og tar noen småturer hit og dit. Trives forsåvidt med det også! Har 3 små barn som trives like godt på stranda, i hagen eller på besøk på bondegård osv. Hytte har vi mulighet til å låne hele året =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå