Gå til innhold

Såret av venninne

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det ikke litt drøyt og kalle alle som svarer deg for patetisk...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oj...jeg skal ikke ta hull i øret på snuppa likevel, ser jeg:p

hadde tenkt og gjøre det når hu ble to år... men neeeei.. risikerer ikke at dattera mi få rygg plager og nikkel allergi pga at jeg syns det er søtt med øredobber... da får hu velge det selv når hun blir større:P

Skrevet

Jeg forstår deg godt jeg, HI. For jeg syntes jeg hørte arrogansen LANG vei i det du skrev, og det er slike ting som irriterer meg grenseløst også! Enig med deg jeg, at hun må få synes hva hun vil, men det må kunne gå ann å holde seg for god til å spy ut eder å galle. Er ikke så jævla gira på folk som lar ungane fly rundt med smokk i mange år, eller folk som lar ungene herje fritt rundt og denge mine barn (som skjedde i går) men jeg holder meg for god til å snakke nedlatende til de likevel..

Skrevet

Jeg føyer meg inn i rekken av de som er enige med venninnen din. Hvis det er en av dine beste venner må hun ta kunne si ting som det er istendenfor å pakke inn meningene sine. Og når du utfører en slik handling må du være klar over at det kommer kritikk. Hull i ørene på barn går faktisk på mors forfengelighet.

Og det at du kaller alle her inne pateteiske viser vel bare at du ikke tåler å bli motsagt, men bare vil at alle bare skal være enige med deg.

Skrevet

Hva skulle venninnen din ha svart da, for at du skulle ha vært fornøyd med svaret?

Jeg synes faktisk det er du som er den hårsåre her, og ikke venninnen din som er arrogant. Dere er bestevenninner, og da må det kunne gå an å være uenige uten at man skal måtte pakke inn det man sier i silkepapir og bobleplast. Jeg tror du testet venninnen din litt ved å fortelle at du tok hull i ørene på babyen din, for du visste at hun var uenig, og nå måler du henne etter "hva er viktigst for henne, meningene hennes eller vennskapet vårt" -skalaen.

Du vil at hun skal komme dårlig ut i den testen, derfor tolker du en kort og grei meningsytring som arroganse og frekkhet. Du velger å "bli såret" over at hun ikke setter deg høyere enn meningene sine og jatter med deg. Slik at du kan bruke kreftene dine på en "rettferdig harme" over den ekle venninnen istedenfor å ta innover deg at hun og mange andre mener du har vært slem med babyen din. Det at du reagerer sånn viser at du faktisk innerst inne har litt dårlig samvittighet for at du lot noen skyte metall gjennom kroppen på et vergeløst barn i din varetekt.

Bra nok svar for deg?

Skrevet

Jeg syns også synd i ungen din som ikke kan få velge dette selv. Får håpe for ungens skyld at hun ikke blir plaget med allergier, smerter eller i verstefall får aids.

Jeg syns venninnen din gjorde rett i å fortelle deg at hun ikke støtter din avgjørelse i dette. Bare så synd at du ikke kan høre på andre som vet dette er skadelig.

Hvordan kan du mene det er noe annet enn din forfengelighet?

Skrevet

Herregud, alle som svarer på denne tråden er så blendet av deres motforestillinger mot hull i ørene på små barn at de ikke klarer å gjøre annet enn å kritisere hi.

"alle" små barn i Asia, Sør Amerika, og mange små barn i USA får hull i ørene som spedbarn eller noen mnd gammel. Det er kultur/tradisjon for mange, og helserisikoen er absolutt ikke så tilstede som de fleste påstår her.

Nordmenn blir så blendet av sine egne fordommer og vaner, at de ikke klarer å se at det er litt annerledes ute i andre verdensdeler.

Jeg syns venninnen din var uhøflig, hun kunne absolutt formulert seg på en annen måte. Men uenig har hun jo lov til å være likevel.. Men som du sier, går an å si det på en litt annen måte..

Døtrene dine ble sikkert nydelige ;-)

Skrevet

Hadde nok ikke uttalt meg like mildt som venninnen din.

Omskjæring av jenter er også en familietradisjon for mange. Men er det nødvendigvis klokt? Nei! Dust!

Skrevet

Omskjæring og hull i ørene er to vidt forskjellige ting.. Denne kvinnen har da ikke kuttet av ørene på jentene sine og sydd igjen.. Det blir for usaklig å sammenligne noe slikt. Jeg støtter HI ;-)

Skrevet

Jeg syntes ikke svaret hennes var særlig arrogant, men jeg sntes du virker litt barnslig som blir veldig såret av dette.

Du burde jo vite at folk har sterke meninger rundt det å lage hull i barna sine. Hadde en av mine venninner gjort det samme hadde jeg absolutt ikke sagt "så søtt" eller liknende men jeg hadde på en eller annen måte fått det frem at hull i ørenene på små barn ikke er riktig. Er helt sikker på at mine venninner hadde tålt det!

Skrevet

Først må jeg bare si at jeg synes det er nydelig med små prinsesser med hull i ørene. Ønsker selv at datteren min på 6 mnd skal få, ,men pappan er ikke helt fortrolig med det... Og til alle dere fordømmende mødre, sikkert ting dere kler opp/gjør med døtrene deres som andre synes er helt usmakelig også! Må le når jeg leser innlegg som at " er ikke noe dattera di ønsker, bare din egen forfengelighet..". Hva vet dere om det?!!!

Så til problemstillinga di. Hadde reagert på samme måte som deg. Har noen venninner som også sier ting på en litt ufin måte. Jeg ville aldri sagt det på den måten, det er jo rett og slett respektløst. Lov å være i mot eller uenig i hva andre gjør, men går an å gi utrykk for det på en saklig og god måte!

Lykke til med bestevennina di, tror nok ho fikk seg en liten støkk tilbake når du sendte den siste meldinga!

Skrevet

Hva synes du, HI, hvordn hun burde svart da?

Hva er en mer høfflig måte å si det på når hun er enig??

Personlig synes jeg ikke det var et veldig hårreisende svar, og da tenker jeg på måten det ble sagt på..

Derfor jeg lurer på hvordan du synes hun burde sagt det...

Skrevet

jeg syntes veninnen din reagerte ærlig jeg da.

syntes ikke du har noen grunn til å bli såret over at hun ikke er enig med deg eller at hun forteller deg hva hun syntes om ditt valg.

forstår faktisk ikke at du ble fornærmet jeg da. men så er jeg en rett ut person selv.

hun svarte deg noe direkte og kansje du mener det var frekt men hvordan syntes du hun skulle svart deg. hvis hun skulle formidle hva hun mente om hull i ørene på en 4 mnd gammel baby? ikke lett og formulere seg til en som tydeligvis er hårsår her.

Skrevet

Hun svarte deg litt frekt, men som fortjent. Det er ikke alt venner skal bite i seg.

Skrevet

Tradisjon i din familie?? Hvorfor utsette et lite barn for allergi og det som verre er fordi det er tradisjon? Syns ikke det er noe pent med hull i ørene på babyer!

Det finnes mange punkter i øreflippene med nervebaner osv som ikke er ferdig utviklet når de er så små! Og du forstyrrer det med å stikke hull der. For ikke å snakke om nikkelallergi o.l.

Ingen av mine venninner ville funnet på noe så teit, så om jeg plutselig hadde fått en som gjorde slik, så vet jeg ikke hvordan jeg ville reagert. Hadde sikkert ikke visst helt hva jeg skulle sagt. Kanskje at jeg aldri ville gjort det samme pga av det jeg har skrevet over her.

Skrevet

Ja, du mener hun svarer høflig og greit fordi hun nevner at hun synes hull i ørene på småtroll er søtt. Du er absolutt ikke ute etter svar på om din venninne svarte deg frekt, du er ute etter at noen skal fortelle deg at de er klin enige med deg at hull i ørene er fantastisk vakkert på en baby.

Det er flere nedover på dette innlegget som svarer deg at de synes din venninne kanskje var litt for brå, men at de er enige i at hull i ørene på baby er dumt. De reagerer du ikke på i det hele tatt. De svarer deg på det du vil ha svar på, men de er ikke enige i deg med resten.

Jeg vil heller ha venninner som har egne meninger og kan stå for det de sier, enn noen som bare svarer akkurat det jeg forventer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...