Gå til innhold

Såret av venninne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på 4 mnd, og jeg tok hull i ørene hennes i dag. Jeg gjorde det samme med den eldste datteren min også. Det er tradisjon i min familie. Dette visste min bestevenninne om, så reaksjonen hennes i dag når jeg fortalte det, såret meg skikkelig. Er helt i orden at man mener noe annet, men det går jo ann å enten holde kjeft eller så si ting på en bedre måte. Jeg skrev følgende: Jeg tok hull i ørene på ....... idag.

Svar: Stakkars liten. Lenge leve morens forfengelighet. Så skrev jeg: Stilig. Hun: Forskjellige meninger, vennen. Da fikk jeg nok av hennes arroganse, så jeg skrev: Bra svar, og logget av.

Har sendt henne en melding hvor jeg forklarer at jeg ble såret, men har ikke fått svar. Dette skal være bestevenninnen min, så jeg tar det for gitt av vi skværer opp.

Hva syns dere? Og jeg er ikke interessert i å høre hva dere syns om hull i ørene, det er lov å være uenig...:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil helst bare ha venninner som er enige i alt du gjør?

Jeg ser virkelig ikke problemet. Du fortalte noe, hun fortalte hva hun syntes om det. Og det er jo beviselig ikke noe behov for babyer (eller noen andre) å ha hull i ørene, så at det er mors forfengelighet som spiller inn var vel ingen hårreisende antagelse.

Skrevet

Må si meg veldig enig med venninna di......hun kunne sagt det på en annen måte, da.

Men ja, stakkars baby!!! Var det babyen din som ønsket det? Ikke det, nei.... Ja, lenge leve mors forfengelighet.

Skrevet

1-0 til venninna di. Jeg hadde neppe selv klart å beherske meg hvis jeg hørte venninna mi hadde gjort det samme mot sin baby. Bare tull og jåleri.....hva er poenget? Tradisjon...??? Hallo.......

Skrevet

jesus....jaja, jeg ba vel om det selv...å få et normalt svar på en reaksjon, var vel for mye forlangt her inne. Som jeg skrev, så er jeg ikke intressert i hva dere mener om hull i ørene, men om det hun skrev...

Skrevet

Så lenge hun vet at du vil hun skal jabbe med deg og ikke si meningen sin så er det vel greit?

Skrevet

Fortsatt: Lenge leve morens forfengelighet!

Skrevet

Jeg har ei god venninne som gjorde noe jeg ikke var enig i, jeg fortalte hva jeg mente om det og at jeg ikke ville gjort det selv, men respekterte hennes valg.

Vi hadde forskjellige meninger om den saken, og hverken hun eller jeg tenkte noe over det.

Hun forventer ikke at jeg skal like alt hun gjør og motsatt, men vi er like glad i hverandre alikevel.

Godta at venninnen din har egne meninger og viser de!

Skrevet

At hun mener noe annet, er helt i orden for meg, det plager ikke meg. Men det går faktisk ann å si ting på en annen måte. Rett og slett. Vanlig høflighet kalles det.

Skrevet

Som sagt så godtar jeg det fullt ut, men gidder ikke å ta dritt fra henne. Jeg er veldig uenig i mye av det hun gjør med sine barn, men jeg sier ingenting for det er ikke mine barn.

Skrevet

Jeg synes det er bra at folk tør å si ifra hva de mener om den slaks behandling av små barn. Etter min mening gjorde du noe som var såpass dumt at det er bra at veninnen din sier ifra. Kansje det er med på få deg til å tenke deg om en gang ekstra før du gjør noe tilsvarende igjen

Skrevet

Hva forventet du egentlig av henne?

Det er kanskje lurere at dere snakker sammen enn å sende sms når det gjelder slike ting?

Skrevet

Jeg vet du ikke vil vite hva vi syntes om hull i øra på babyen.

MEN jeg syntes det er tragisk at folk gjør sånt, og hvis min venninne hadde gjort dette med sin baby så hadde jeg fått SJOKK. Men jeg hadde sakt på en fin måte at det er ikke noe for meg, men om hun syntes det er fint så fint for henne.

Skrevet

Dette blir bare for dumt....rett og slett....

Skrevet

Hva vil du vi skal skrive da? Enten at veninnen din gikk over streken eller ingenting?

Skrevet

Patetisk? Vel, det er det dere som er. Som ikke engang kan se lengre enn deres egne nesetipper og faktisk svare på det jeg spør om. At dere må prakke meningene deres ned på folk til enhver tid det skjer noe dere ikke er enig i. Det er patetisk og lite voksent. Det går helt fint å være uenig i det noen sier eller gjør, uten å slenge dritt eller være teit. At man kan si meningen sin på en ordentlig måte eller å holde kjeft.

Skrevet

Hva dere mener om det hun skrev. Jeg syns det var langt over streken, og ble rett og slett forbannet på henne. Jeg hadde ikke reagert i det hele tatt hvis hun sa sin mening på en vanlig høflig måte.

Skrevet

Ting virker ofte litt krast på SMS. Meldingen din kunne godt tolkes som at du skrøt av å ha tatt hull i ørene på babyen. Hennes svar hørtes ut som det var ment litt humoristisk for meg, ikke som drittslenging. Jeg synes du er hårsår. Jeg synes også det er bra om du har venner som kan få deg til å tenke deg om i forhold til hvike rissikoer du utsetter ungene ine for, og hvorfor du gjør det.

Skrevet

Jeg synes ikke venninnen din gikk over streken her.

Hadde hun derimot skrevet; Herlighet så teit du er som utsetter barnet ditt for allergier og migrene bare fordi du synes det er pent!

så skulle jeg heller sagt meg enig i at _det_ var litt over streken.

Det jeg lurer på er hvorfor du ble såret av hennes reaksjon. Hvorfor tok du hull i ørene på lille babyen din?

For hennes skyld, eller for din egen?

Var det uttrykket "stakkars" som såret deg?

Eller det at venninnen din kommenterte din forfengelighet og ønske om "et vakkert barn"?

Skrevet

Til ei venninne hadde jeg nok heller ha sagt at: Du vet jeg er uenig i det å ta hull i ørene på små barn. Men jeg er sikker på at hun ble kjempesøt.

Det er jo tross alt ingen ting man får gjort med det når hullene alt er tatt. Så jeg er litt enig med deg, HI. At venninna di var plump. Og jeg er helt uenig med deg i avgjørelsen om å ta hull i ørene på jenta di.

Skrevet

Ja, sms meldinger kan fort bli tolket feil. Jeg syntes hull i ørene på småtroll er søtt ;-) men mulig det ikke er så lurt. Det vet jeg ikke noe om. Gjør det du føler er best for dine barn. Det finnes mange konservative og firkanta mennesker i denne verden.

Hadde venninnen din tilføyet en liten smiley eller noe så ville jeg tolket mld hennes mer positiv, kan skjønner at du ble såret, men er ikke sikkert hun mente det på den måten ;-)

Skrevet

Fint å se at det finnes mennesker som kan svare på en høflig og grei måte! ;-).

Skrevet

En på mammanett.no sendte mail til en av norges mest anerkjente piercere angående hull i ørene på små barn og babyer. Her er svaret hun fikk:

Her traff du faktisk på et tema jeg er glødende engasjert i.

Jeg blir sjokkert hver eneste dag over hvordan foreldres forfengelighet skal sette barnas helse på prøve, og ørehull er så langt det drøyeste overtramp jeg har sett nest etter omskjæring.

Rent medisins er det to faktorer som er utslagsgivende for mitt standpunkt.

For det første er nerve- og tarapi-punkter i så små barns ører ikke permanente etablert, slik at selv om man stakk riktig og tok hensyn til disse, ville det hullet som ikke gir utslag på de rette måleinstumenter i dag, kunne sitte smack i et nervepunkt eller et akupunkturpunkt om kort tid. Den slags uvettig oppførsel fra foreldrene kan gi barna betydelige smerter senere i livet, og da snakker jeg spesielt om allergier, samt nakke og ryggsmerter.

Som du sikkert er klar over så sitter også en frisørdobb så trangt i vevet at det vil ta evigheter før det er dannet en fullverdig hudkanal rundt smykket, og barnet er disponert for infeksjon i lang tid. Om en slik infeksjon ikke er synlig, så vil i det minste den lilles immunforsvar jobbe overtid for å bøte på mammas dårskap. At smykket er utformet slik at luft ikke kommer til på sidene av flippen og det dannes forråtnelse inne ved huden, kan man lett konstantere ved å lukte på barnets ører hver morgen.

Ennå en et argument mot, er at selv om disse smykkene kalles kirurgisk stål er det faktisk 12 % nikkel i den legeringen som bruker på frisørsalonger (316L). Et så lite barn vil garantert utvikle nikkelallergi senere i livet og lagre opp en menge andre slaggstoffer ettersom dritten anløper.

Og til slutt. Om dobben er sterilt pakket, hjelper lite når pistolen ikke steriliseres mellom hver kunde. Det har forekommet kryss-smitte nylig og hele konseptet er endelig seriøst inne til vurdering om forbud. Så dersom kunden før i køen på frisørsalongen har AIDS er jo hele diskusjonen over fånyttes…

Det kommer stadig foreldre innom, og de får den samme informasjon som du fikk nå.

HI vil nok helst ikke lese slike ting, men for andre som vurderer om de skal stikke hull i ørene på sine små så kan det være nyttig informasjon.

Skrevet

La oss ta heeeeilt av her! HI er jo nærmest en barnemishandler!!!!! come ooon da!?!?!?!??

Er ikke nødvendigvis enig i at det er lurt å ta hull i ørene på barnet så tidlig, men så krise er det nå ikke. La oss heller konsentrere oss om viktigere saker! Skikkelig barnemishandling f.eks. Der barna ikke får sine

viktigste behov dekket en gang!

Og ja, venninna di kunne jo sagt det på en finere måte, men dere kommer nok gjennom det. Ikke alltid folk reagerer som de burde...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...