Gå til innhold

Ødelagt underliv! hjelp:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff jeg er så lei meg. Jeg føler at underlivet etter fødselen er fullstendig ødelagt. Skjedeåpningen er svæær og det siver inn luft hele tiden.. når jeg har mensen så renner det nedover rumpa og alt fordi det er så svær åpning der nede. (beklager detaljene!) Føles også som om den bakre skjedeveggen tyter ut av åpningen. Har vært hos gyn som sier at alt er normalt. Det er normalt med slappe skjedevegger etter fødsel, normalt å få større åpning.. At dette er noe man må regne med når man føder et stort barn. Han sa at han hadde sett værre, og syns jeg var kommet godt ut av det som han sa. Syns han bagatelliserte det veldig. Men det plager jo meg.. ikke nødvendigvis pga det ser stygt ut men pga følelsen av at ting detter ut.. og det jeg skrev over her.

Er det virkelig ingenting de kan gjøre med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nok regne med at ting blir anneledes etter en eller flere fødsler.

Jeg er virkelig ødelagt og skal ha opperasjon til høsten. Og slik har jeg gått i 4 år snart. Måtte bli ferdig med barnefødslene før jeg kunne opperere. Likevel kan de ikke garantere at det blir noe bedre.

Ville ikke tatt sjansen på opperasjon på det du har. Du kan faktisk bli verre.

Skrevet

hvordan ødelagt er du da om jeg kan spørre?

Skrevet

Hvor lenge er det siden fødsel da? Det kan faktisk bli bedre med tiden, jeg hadde også problemer med luft i kjeden ved sex, men det har blitt mye bedre. Jeg har knepet og knipet til krampa har tatt meg da, så jeg har ganske god kontroll på musklene der nede. Mannen min er veldig fornøyd, jeg kniper jo gjerne under sex også. det merker han godt ;)

Men det er klart underlivet er ikke det samme etter flere fødsler, jeg har revnet og blitt klipt, så ting er ikke så symetrisk og stramt som hos en 17-åring lenger nei.. Men det fungerer som det skal, og det er det viktigste!

Skrevet

Det er 4 mnd siden fødsel. Enda tidlig?

HI

Skrevet

dette kan min fysio terapaut mye om...de som står i kø for opperasjon, har faktisk blitt bra av trening,trening,trening av knipemuskler:)

knip,knip,knip og knip....

gå til fysio og få hjelp:)

Skrevet

veldig bra du tar opp dette problemet:)

lykke til:)

Skrevet

4 mnd er enda tidlig, de sier kroppen trenger minst like lang tid på å "finne seg sjøl" igjen som svangerskapet varer, altså 9-12 mnd..

Knip så masse du klarer, og gi kroppen din litt tid, kanskje blir det bedre. Skulle du fortsatt slite med underlivet etter litt mer tid, så oppsøker du en ny gynekolog, og be evt om en henvisning til fysioterapi. Lykke til!

Skrevet

jeg ser at d er sååå mange som sliter med dette her. Bla jeg, men jeg har en kul på fremre skjedevegg.. ant. blæren som har falt ned! er så deprimert og lei meg pga av dette. Skal til lege på onsdag, så jeg får håpe at han sier at det ikke er så ille som jeg tror.

Noen som vet hvis man har bare livmor fremfall? er det sån at livmortappen og alt bare synker ned, og stenger for alt?

Skrevet

Det jeg har blir nok ikke bra av kniping :o)

Jeg revnet, ble klipper for å få ungen fort ut etter 2,5 døgn i aktiv fødsel. Ble sydd, raknet, ble sydd, 3 stk betennelser etterhverandre slik at hele arret skled opp igjen, mye arrvev og ujevnheter med tilbakevenende utvendige betennelser og innkapslet betennelse. Jeg er bare så utrolig lei av å ha det slik, men er også redd for den nye opperasjonen.

Skrevet

om livmoren har falt ned ligger livmortappen lenger ned enn normalt...

jeg trodde også at blæren min var falt ned. Skjedeveggen er så løs og føles som om jeg går med noe mellom beina.Får en kul der om jeg presser. Men jeg fikk beskjed om at alt så bra ut. Er gjerne normalt å være slapp etter fødsel..tar tid før ting trekker seg sammen...

Skrevet

Huff, det må være fælt å ha det slik, og i ung alder. Lurer på det blir av alle super aktivistene, som kjemper så veldig hardt for at alle skal føde vaginalt, og rakker ned på alle som såvidt tør å si ordet ks. Hva er deres standpunkt i slike tråder..og misforstå meg rett, det er naturlig å føde vaginalt, og for de som kan det er det selvfølgelig det beste, men det er faktisk en del som ikke kan, eller absolutt ikke klarer tanken på å føde slik, og vil ha ks.

Skrevet

Jeg har også den kulen på fremre skjedevegg. Kjennes ut som om jeg har en tampong i skjede... Skikkelig ekkelt å tenke på! Redd jeg kanskje ikke kan få flere barn osv... skikkelig lei meg for dette jeg!

Skrevet

Hva har legene sagt angående de kulene på skjedeveggene da?

har også følelsen av en tampong i skjeden, jevlig irriterende.

Skrevet

Jeg har ikke vært hod legen enda, skal dit på onsdag... gruer meg så vanvittig! Kjett å måtte operere når man bare er i tjue åra! har du kul foran eller bak i skjeden da?

Skrevet

Jeg har det bak, OG foran. Så her er det full krise.

Si ifra hva legen sier når du har vært der da...

Jeg skal til lege også, men det er ikke før om en to ukers tid.

Skrevet

Ja, skal oppdatere jeg! Hvor lenge var det siden du fødte? 6 mnd siden her.. var faktisk ikke så plaget før. Dette har blitt mer plagsomt den siste mnd faktisk. Men det er jo rart at livmora plutselig har falt ned liksom?? Ikke kan jeg jogge eller løpe lenger heller... da tisser jeg litt på meg... :-((((((((((((((((((((((( Hadde du en hard fødsel?

Skrevet

hos meg har det også blitt værre og værre. Er 4 mnd siden fødsel...

Jeg tørr ikke jogge, for jeg har litt nedpress følelse, bekkenbunnen kjennes svak..jogging er uaktuelt for å si det sånn. Føles som at alt skal dette ut da.

Første fødselen din eller? første her. Revnet masse, fødte stor baby, og lang pressfase... Hva med deg?

spent på hva legen din sier.

Skrevet

har de samme plagene du og jeg da... :-/ Første fødselen min endte opp med keisersnitt for 6 år siden. D var en stor baby. Denne gangen var ikke babyen så stor, fikk bare noen rifter som måtte syes... men tror jeg hadde en lang pressfase jeg også. Lå også med rier/sterke kynnere i to døgn... blæhhh... er jo f... ikke noe rart at d faller sammen nedi der til slutt egentlig!

Skrevet

Nei, det er ikke så rart egentlig. Jeg trente for tidlig etter fødsel også.. tok ikke knipeøvelser, så er sikker på at alt bare klappet sammen pga det...

Er spent på hva legen sier til meg. Det er utrolig kjedelig dette her. Hvor gammel er duda?

Skrevet

jeg er 28.... Begynte å trene styrke og kardio for ca 2 mnd siden. Er stygt redd for at det er derfor d "falt" jeg også. Og jeg var/er også kjempedårlig med å knipe. Og nå som jeg kjenner den kulen, syntes jeg d er enda mer ekkelt med den knipinga! :-/ Må bare krysse fingrene for at fremfallet kanskje ikke er så stort som vi tror. Men noen ganger syntes jeg at det er bedre å ta sorgene på forskudd, for da blir jeg ikke så skuffet når jeg får "dommen". Gammel er du da? Er fælt å si d, men er nesten litt godt å høre at det er andre med dette problemet også! :-)

Skrevet

Ja, jeg føler det samme. Utrolig godt å "se" andre i samme situasjon. Og etter å ha lest litt rundt på sidene her, så virker det som om utrolig mange har dette problemet etter fødsel... Jeg er 26..litt for tidlig å slite med sånt føler jeg..ugh.

Hvordan kjennes den kulen ut egentlig hos deg?

Er den synlig også?

Skrevet

ja, er alt for tidlig... men er vel prisen man må betale for å få disse nusselige babyene da. :-)

Kulen ligger like innenfor skjedeinngangen, kan liksom dytte den oppover/innover. Litt lenger ned, altså like ved skjedeinngangen kan jeg kjenne et bittelite hull.. tror det bare er urinrøret. For hadde d vært livmortappen, så hadde jeg vel ikke klart å få hele fingeren inn, da hadde det vel "stoppet opp" hvis hele livmoren hadde falt ned????? Hvordan er d med deg?Sorry detaljene altså :-/ Uff... gruer meg til å ha sex igjen jeg... stakkars mann. :-((

Skrevet

Til d andre sp.målet ditt så tør jeg faktisk ikke å se oppi der....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...