Gå til innhold

Jan/feb/mars mammaer nedre romerike - siste med mager?


Faylinn

Anbefalte innlegg

Vi har lovet å holde oss her til de siste to har født, så jeg lager ny tråd. Takk for i går forresten! Imponerende oppmøte av nybakte mødre må jeg si. :-)

 

Bic sa at Elin har tinget på å ha treff tirsdag neste uke. Da kan ikke jeg, men vi telte oss opp til 13 personer så noen kan sikkert! Hvis vi er mange som ikke kan, så kan vi samle oss en annen dag. Ellers er det Barselkafe på Dus tirsdag 24. feb hvor de skal ta vekk bordene og har invitert tilbydere av barneprodukter til å komme å snakke og kanskje dele ut noen prøver.

 

I natt sov mannen og jeg på hvert vårt rom og hadde minsten halve natten hver. Syns det var stusselig, men vi fikk noen timers sammenhengende søvn hver i det minste. Akkurat nå kjennes det ikke ut som jeg har sovet i det hele tatt, men noen sånne netter på rad vil nok hjelpe veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk Faylinn, det er godt dere holder dere her sammen med oss ;)

Misunner deg ikke søvnmangelen, det er helt forferdelig, så skjønner godt at dere må finne på noen andre løsninger for en periode..

 

Ja ja, vi skal jo liksom avslutte dette i morgen men kan ikke akkurat si jeg merker at det skjer noe, he he.. Får se hvor lenge vi holder ut og håper bare Et lite nurk i magen og jeg greier å time dette bra :)

 

(Jeg kommer forresten ikke på tirsdag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for i går :) På tirsdag skal jo Vips og jeg ha født våre små gulljenter og er igang med amming og hjemreise.... Kjenner heller ingenting, Vips. Lurer på hvordan vi skal få til dette i morgen.. : /

 

Høres ut som en god ide å sove litt hver for seg, Faylinn, så du og mannen din kommer litt ovenpå igjen. Krysser fingrene for et godt sovehjerte til lille sprell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer heller ikke på tirsdag... Så dere som vil møtes, kan jo avtale da. Jeg satser på uken etter, trooor ikke det står noe på programmet da, men har ikke sjekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite nurk i magen: Vi får gå for en sånn Lille Rose-fødsel for da har vi jo gooooood tid i morgen :)

Eller vi må komme opp med en plan B.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Vips, her har det ikke skjedd noe som helst! Skuffet! Ikke engang en liten tullerie her. Ser ut til at det må bli en plan B for min del.. Jeg føler meg veldig klar ellers og lille nurk er svært aktiv i magen :) Hvordan er det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå, det er så spennende! Vips har mensmurringer og det kan snart bli fødsel! Jeg kjenner dessverre ingenting fortsatt, så denne synkronfødselen spøker det veldig for, for min del. Krysser fingrene for en liten murring selv, om det så bare er en liten mensmurring eller maserie. Men det ser ut til at jeg blir sistemann!

 

Masse masse lykke til, Vips!!! Stoor klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har holdt på sånn i hele dag så er veeeeldig forberedt på at dette tar sin tid, men som sagt så er det i det minste NOE som skjer.. Men mange har gått sånn som dette lenge så jeg prøve å ikke håpe for mye at det skjer noe helt enda..

Men må jo fortelle dere at jeg og sambo tippa hver vår dato for fødsel for ca tre mnd siden, jeg sa 14 og han sa 15 :) Får håpe han har rett da for tiden renner ut for å rekke det så jeg vinner men :)

I går kveld merka jeg ingenting og da sa sambo at han trodde ikke noe kom til å skje i løpet av natta, men regna med noe i løpet av helga så i dag sa han før jeg rakk å si noe at han visste at noe var igang!!!!! Vi hadde jo en sånn følelse dagen før det begynte forrige gang også så vi får håpe vi er like "synske" denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt det samme så dere ikke tror det er noe action på gang - bare sånn som kommer til å holde meg våken hvis det skal holde på sånn i hele natt også, så da er det bedre om det stopper opp for natta så jeg heller kan sove litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så kult at det er kansje er fødsel på gang !! dette er spennende .-)

 

Vi får vår del har hatt besøk av svenske delen av familien i helga, det har vert kjempekoselig!

Nå sitter vi og lurer påom det er noe fint på tv i kveld, men det er det ikke:-(

Blir det noe treff på Tirsdag, og hvem er det som skal dit i så fall ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann sveisann.

 

Nå er jeg og Timian hjemme alene igjen en uke. æsj kjiiiipt!

Værste var at eg punkterte på vei hjem fra svigers i sta også å når det bare er meg hjemme så må jeg drive selv med å styre å få bilen hjem samt nytt dekk og felg i morgen. blæææ

 

Ellers har vi hatt en fin helg da. sovet maaaasse :D Svigers passet knerten i 2 netter så jeg og Thomas fikk sovet ut å hvilt oss masse.

Hvoran har helgen vært for dere andre?

 

Sender over litt fødestøv til dere jeg jenter. Gleder meg til 2 ferske babyer til i klanen :D

 

Aprpop tirsdag. må nesten se hvordan ting løser seg med bilen her jeg. Tenkte egentlig å foreslå trilletur treff. Noen som har gode forslag til hvor vi evn kan gå?? Setter i allefall opp et treff på fjesboka så kan vi bestemme hvor,hvordan etc. der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vips har fått jenta si! Ble født rett etter midnatt. Gratulerer så mye!

 

Men synkront ble det ikke, eller?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi fødestøvet funket da :)

Gratulerer så mye med prinsessen!!

 

hvoran ligger den siste vi venter på an nå da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Vips har fått den nydelige jenta si!!! Gratulerer, gratulerer, gratulerer!!! Det tok laaang tid og var tøft, stakkar. Jenta er 3760g og 51 cm lang, og så hun som ventet at veslegullet skulle veie over 4 kg denne gangen også...

 

Noen synkronføding fikk vi ikke til og ingen av oss fikk til noen fødsel på lørdag 14 :(. Vel, som min mer nøkterne økonommann sa, var det bare 0,64 % sjanse for samføding den dagen, så vi hadde vel oddsen mot oss. Uansett er jeg superglad på Vips sine vegne! Og håper fødestøvet vil ha virkning på meg og lille sprelle også snart. I dag er terminen min, og jeg våknet med stiv rygg... men det var nok bare fordi jeg hadde sovet uten dyne. Venter spent på at riene skal starte osv. Kanskje jeg rekker å treffe Vips på barselavdelingen... :) Litt kjedelig å være alene sistejente ut, men noen må jo være det også når det ikke gikk med synkronføding :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til vips med den nydelige jenta, og lykke til, til Et lite nurk i magen! Håper du (og vi) får hilse på jenta di snart!!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer vips med den lille jenta, endelig kom hun !!!

Kos dere masse og kom til hektene igjen så ses vi nok snart, vi gleder oss :-)

 

I dag kommer det en takstmann hit for å se på snöraset vårt, det tok nemlig med seg snöfanger, takstein og en liten veranda da det kom deisende ned midt på natten, jeg brå våknet og trodde huset skulle rase sammen.

Så det blir nok ikke noe treff på meg i dag :-(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle gratulasjoner :) Har kommet oss hjem da, dro hjem i formiddag da amming og alt er helt i orden... Hadde en virkelig smertefull og lang fødsel, men siste timen var som det skulle være så det redda vel mye av det jeg sitter igjen med nå.

Slapper mye bedre av hjemme så da ville jeg sove i min egen seng i natt. Vi har til og med trilla bort til barnehagen for å hente storesøster i dag så det var stor stas. Hun er kjempestolt men vil være med på det meste som skjer med babyen så da går det greit :)

Er litt sår på nipplene kan man si så har begynt med brystskjold tidligere denne gangen for å slippe unna de værste sårene så det virker bra. Smokken og alt er på plass allerede :)

Jeg rappa jo terminen til Et lite nurk i magen så hun har fått min så i morgen skal det skje har jeg bestemt ;) Spent på siste jente ut nå ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nurket har noe skjedd.... venter spent på siste prinsessen jeg!

 

Hvordan går det med babyene deres da frøkner ?

Her går det bare bra. tenkt meg bort på helsestasjonen for å veie i morgen bare på gøy :) str 50 passer perfekt nå å vi jobber med å vokse inn i 56.

 

Ellers har vi vært hos svigers i helgen. Utrolig herlig helg.

De passet Timian både fredag og lørag natt så vi fikk sove sammenhengende! utrolig hvor etterlengtet en hel natt med søvn uten avbrudd blir ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :-)

Jeg venter også spent på den siste bebyen!!!

er det ikke på tide at noe skjer da ??

 

Her er alt bare fryd og gammen, lille jenta sov ganske godt i natt, var bare oppe en gang i 5 tiden og ga litt pupp.

Synes bare at hun vil ha mat veldig ofte, hver annen time, er det normalt? hun begyner å bli ganske tykk, så det er ikke mangel på mat. kansje jeg bare har fått en veldig sulten unge :-)

 

Når er det satt opp treff neste gang ? jeg er litt inne i ammetåka, og har ikke fått det med meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

 

Lenge siden sist:)

 

Ja, nå bør vel sistemann få lille bebisen sin snart? Husker ikke hva terminen hennes var men...

 

Elin: Åhhh, høres himmelsk ut å få sove hele netter...Det kan jeg se langt etter her i gården. I natt var vi oppe tre ganger.Men når hun blir litt større vil sikkert besteforeldrene hjelpe til litt...håper jeg!!!Tror ingen av dem har noe lyst til å passe henne en hel natt enda. De har bare tilbudt seg å ta henne noen timer slik at vi kan finne på noe bare Erling og jeg.

 

Miak: Det er sikkert helt normalt at hun vil ha mat ofte. Noen er mer sultne enn andre...kanskje hun er inne i en sånn økeperiode? Uansett, så lenge babyene ikke legger på seg mer enn hva som de sier er vanlig den første tiden (tror det var ca150-250 gr i uken...mulig jeg husker feil?)så er det jo ikke noe problem:)Victoria vil ha mat hver andre-til tredje time.

 

Ja, når er neste treff satt opp? Eller er det ikke satt opp noe enda?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Tror "et lite nurk i magen" fikk jenta si i går. Var inne på Facebook og der har det kommet gratulasjoner! Så da er det bare å gratulere!!

 

Ammetåke er en fin greie... husker ingen ting, he-he! Var det ikke snakk om at det skulle være et treff i morgen på Dus? Jeg er ikke sikker, noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...