Twintipp og himmelblå Skrevet 10. mars 2009 #26 Skrevet 10. mars 2009 Det er sånn overfokus på dette om dagen synes jeg. Vi hadde ei i bhg som snakket om dette med sukker og alternativer til dette, la ut om hvordan havregrøt kan gjøres spennende, at de ikke hadde cornflakes osv. hjemme. Alt som var bannlyst hos de.. Så veier dama nærmere 100kg liksom!! Da hjelper det fint lite med fruktspyd i barnebursdag, når du har vaffelrøre i sausen. Her tar vi av ved bursdager og jul, og koser oss i helger, slik at dette blir noe vi virkelig ser frem til! PS: Håper bare jeg nok linser til påskeegget nå da, den barnebursdagen tok knekken på hagen vår:-O
Twintipp og himmelblå Skrevet 10. mars 2009 #27 Skrevet 10. mars 2009 Ha ha, ja det er rart Freia snart ikke kommer opp for domstolen i Haag spør u` meg!;-) Hilsen crazy bisjh!
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 10. mars 2009 #28 Skrevet 10. mars 2009 Vi har ikke hatt godteposer i noen bursdager enda, og kommer ikke til å gi etter for det heller... Synes det bare er tull. bedre å putte litt smågodt i en bolle og la de forsyne seg av det de liker. Dessuten er det nok med mat og noen kaker, mine har ikke vært kjempe klare for godteri etterpå igjen.....
Mom2Two Skrevet 10. mars 2009 #29 Skrevet 10. mars 2009 Men hvem sier at de spiser mindre om du setter det i en skål på bordet? Hva er den store forskjellen egentlig? Og tror du det er like lett å si nei til 8-åringer som til småbarn? Ikke alltid moro å være den som skiller seg ut heller.
Mom2Two Skrevet 10. mars 2009 #30 Skrevet 10. mars 2009 Ja, det er søren meg merkelig at dette ikke blir tatt opp med høyere instanser!! Kanskje du kan finne noe snacks på Helios? :-p
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 10. mars 2009 #31 Skrevet 10. mars 2009 ....har ikke godterpose enda...jenta er 3 år. Vi har aldri godter hjemme. Vi har akkurat begynt med lørdagsgodter, en pakke drue/blåbær juice og en pakke salte fisk (som vi nå skal prøve å bytte bort i noe annet da den er full av herdet fett)
mayaya Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #32 Skrevet 10. mars 2009 Jeg ser jo at det har blitt til en diskusjon om hvor mmye sukker ungen får i seg, det var ikke det som var pointet lissom :-p Men hvorfor skal man sende med ungene gaver/poser når de drar? Når jeg var lita (den gangen alt var så mye bedre) var gaver forbeholdt bursdagsungen :-p
Gjest Skrevet 10. mars 2009 #33 Skrevet 10. mars 2009 Jeg hater egentlig fenomenet selv, dvs når ungene kommer hjem med slike poser. For de blir aldri spist opp. Før jul tok jeg en skikkelig runde i kjøkkenskapet OMG så mye godis som gikk i søpla. Så vi deler ikke ut godtepose lenger. Jeg har også prøvd varianten med at de får den før bursdagen er over. Da endte jeg med seigt kliss overalt i hele huset. Det gidder jeg ivertfall ikke hehehehe
Mom2Two Skrevet 10. mars 2009 #34 Skrevet 10. mars 2009 Nei, man må velge innhold med omhu LOTP ;o) Dessuten trenger det ikke være så mye egentlig. Men vi deler altså ut sånn at den blir spist opp i bursdagsselskapet. Her også har vi skapet full av halvspiste poser som glemmes. Kaster mange slike, ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå