mayaya Skrevet 10. mars 2009 #1 Skrevet 10. mars 2009 Heisann! Nå har vi vært i 2 2årsdager, hvor det har blitt delt ut godteposer på slutten... Jeg er personlig ikke noe begeistret for dette og har ikke tenkt å gjøre det nå som vi skal feire bursdag... Hva gjør dere?
Dronningen! Skrevet 10. mars 2009 #3 Skrevet 10. mars 2009 Bare tull mener jeg, spesielt etter mat og mye kaker!
Gjest Skrevet 10. mars 2009 #4 Skrevet 10. mars 2009 Da vi feiret jenta vår sin 3 års dag, hadde vi litt godis på bordet, men de fikk ikke med seg godis.. I gutten min sin 8 års dag fikk de med seg godis hjem. En populær ting er grønnsaker (gulrøtter) og dipp, allt ble borte!! :-)
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 10. mars 2009 #5 Skrevet 10. mars 2009 Eg har ikkje hatt det i mine ungar sin bursdag, dei har fått ein drops ask that's it. Det har jo vert fritt fram til å eta pynten på kaka da, og eg har hatt lastebil med hengaren full av pynt så eg syns det holdt eg da. Har ikkje hørt noko fra gutten min som skal ha barnebursdag til laurdagen om godte pose men eg kjem til å ha litt på lur. Så lenge han ikkje spør om det så kjem eg ikkje til å ha det heller.
Mom2Two Skrevet 10. mars 2009 #6 Skrevet 10. mars 2009 Vi har hatt godteposer med litt snop i, men da har de blitt delt ut slik at de blir spist opp i selskapet. Ikke i 2-års dag da, det er litt tidlig.
mayaya Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 10. mars 2009 Så godt å høre!!! I og med at det har kommet med poser fra de to bursdagene vi har vært i (har ikke vært på barnebursdager på årevis), var jeg litt redd for at det bare var meg som var sær... Har planlagt noe matgreier først, så kake og muffins. Synes det er mer enn nok jeg da :-p Ikke får de brus heller
erteposen + 4 Skrevet 10. mars 2009 #8 Skrevet 10. mars 2009 Det har jeg aldri opplevd. 3-4 årsdagen er det vanlig i bhg.
Gjest Skrevet 10. mars 2009 #9 Skrevet 10. mars 2009 Jeg hadde det i eldstemann sin 4-årsdag. Ikke så mye godteri, men litt klistemerker og drops etc.
Gjest Skrevet 10. mars 2009 #10 Skrevet 10. mars 2009 Synes det er tull generelt, gir heller ungene en is eller kake, ikke godepose, blir nok søtt fra før i slike selskap, og sende med allere sukkerhøye unger enda mer sukker hjem er jo nesten ondskapsfullt..hehe
Gjest Skrevet 10. mars 2009 #12 Skrevet 10. mars 2009 nettopp ;-) det holder masse ;-) Men, er veldig bevist på det, enten is ELLER kake, så blir det noe salt i tillegg, feks pizza, pizzaboller, pølser og lomper..
Tøysetipp Skrevet 10. mars 2009 #13 Skrevet 10. mars 2009 2 års bursdag var litt tidlig syne jeg. Vi gir godteposer - og er supersolidariske;-))))
Lillebror og stoerebror Skrevet 10. mars 2009 #14 Skrevet 10. mars 2009 Vi har fått godteposer i bursdagen siden de var 1 år, men vi venta til 2 års dagen og ikke mye. Vi hadde fiskedam da elstemann ble 2. Ungene syntes det var kjempe gøy. I posen var det en mandarin, balonger og to sjokoladepenger. Utrolig stas! Vi hadde pølser først og kaker som stod på kjøkkenet. Veldig greit for da fikk ungene det foreldrene ville så lekte de etterpå da vi satt i stua. Alle fikk drikkekopper med lokk så de andre kunne ikke se hva som var oppi. De kunne velge mellon vann, saft, juice og brus og drikka stod så langt oppe på benken at foeldrene kunne velge helt selv hva de ville gi ungene. Ungene var så opptatt av å leke at det var foreldrene som spiste mest søtt og den godteposen med ballonger gav oppmerksomheten bort fra alt det søte.
Mayken Skrevet 10. mars 2009 #15 Skrevet 10. mars 2009 Har fått godteposer i alle bursdager vi har vært i. Og i 2 års dagen til snuppa laget jeg poser med to små sjokolader, en mandarin, en ballong, en liten eske rosiner og såpebobbler i. Fikk dette i selskapet i stedet for ispinner. Var veldig populært.
HTC Skrevet 10. mars 2009 #16 Skrevet 10. mars 2009 Vi gir ikke godtepose til våres barns bursdager. 2 og 5 år. Vi kjøper inn såpebobler i stedet. Alle blir glade =) 10kr pr stk på Nille.
Gjest Skrevet 10. mars 2009 #17 Skrevet 10. mars 2009 Jeg hater godteposer! Og særlig de som deles ut på slutten, hva pokker er greia med det? En ting er godteposer som deles ut i besøket under lek og som spises i besøket. Men å dele det ut etterpå? Hva i all verden? Og nei, jeg deler ikke ut godteposer når vi feirer bursdag. Barna i besøket bryr seg ikke, de som spør etter posene er foreldrene!
olla Skrevet 10. mars 2009 #18 Skrevet 10. mars 2009 Ungene her i huset har vel stort sett fått med seg godtepose i alle bursdager. Men jeg vil ikke. Så først laget jeg pose med visk, blyant og klister. Nå dropper jeg det, men har MYE snop på bordet som de kan spise av når de vil.
minnimommo Skrevet 10. mars 2009 #19 Skrevet 10. mars 2009 Dette er en ny greie for meg, med godteposer i bursdagen, kan noen som "praktiserer" dette fortelle meg hvorfor? Uansett om det er såpebobler, klistermerker, fargeblyanter eller snop! Hva er vitsen med å gi barn som har vært i en selskap en presang når de går??
Gjest Skrevet 10. mars 2009 #20 Skrevet 10. mars 2009 Jeg syns ikke noe om det. Snuppen her på 2 år får ikke godteposer.. og han får heller ikke brus.
Mom2Two Skrevet 10. mars 2009 #22 Skrevet 10. mars 2009 Tror det er enda vanligere i en del andre kulturer. F.eks i barneselskap i USA får ofte gjestene med seg ganske store gaver (i mine øyne) når de forlater selskapet. Har også vært i barndåp til noen fra et afrikansk land, da fikk både jeg og ungene masse gaver. Antagelig har dette blitt "adoptert gradvis". Men jeg synes man kan gi godteposene i selskapet, slik at det ikke blir noe å ta med. Dere som er så hysteriske på dette, tror dere hver unge får et halvt kilo snop liksom? Min erfaring er dessuten at det er de samme som er hsyterisk på dette som bare serverer "ræl" ellers av mat i selskapet, halvfabrikata kaker og pølser i brød... Jeg er mer redd for at ungen får i seg masse herdet vegetabilsk fett enn noen sjokoladebiter i en godtepose. Vi serverer alltid ordentlig mat først, noe ungene liker godt, og da er det faktisk utrolig hvor lite søtsaker de egentlig orker å spise (og ps. det er gjerne de med de mest hysteriske foreldrene som spiser mest;o) )
Twintipp og himmelblå Skrevet 10. mars 2009 #23 Skrevet 10. mars 2009 Jada, på 2 års dagen til sønnen min fikk barna godteposer. Da med bønner og linser plukket fra den økologiske hagen vår, og en boks med fersk juice, presset fra mandelappelsinene som det er betraktelig mindre sukker i. Jeg var faktisk nummeret inntil å anmelde en forelder her før jul, som hadde den digre godteposen i bursdag. I BURSDAG liksom, hallo?! Vi lever i 2009. Neida, jo vi hadde godtepose i bursdag når sønnen var 2 år, og nå som han var 3 år. Vi hadde skattejakt og barna fant hver sin godtepose i en skattekiste. Disse ble slukt, selv etter pannekaker og kaker.. Vi er en aktiv familie som er mye på tur, både med ski og sko. Vi svømmer og driver annen idrett. Og hei vi har sukker i skapet liksom! Vi drikker brus og spiser godterier, er vi crazy banana eller what?!
mayaya Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #24 Skrevet 10. mars 2009 Heheh, neida, dere er nok helt normale :-D BTW så er jeg ikke mot sukkeret, men jeg skjønner liksom ikke greia med at ungene skal få med seg gaver fra selskapet når de drar... Om det så er en halvkilo sjokolade eller bønner og linser
Mom2Two Skrevet 10. mars 2009 #25 Skrevet 10. mars 2009 Du vet at det er mye allergener i ferskpresset juice, twintipp? Mye sukker også. Gulrotjuice er et sunt og godt alternativ. Og pannekaker?!?!? Håper de var laget på byggmjøl som du hadde kvernet selv? Og ja, dere er crrreeeeaaazzzyyyy bananas:-p Skikkelig gærne;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå