Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 10. mars 2009 #1 Skrevet 10. mars 2009 Noen som har klart det? Han har ikke vært utro , men hatt kontakt med ei og møtt henne over flere mnd. De har kysset en gang.
cherry coke Skrevet 10. mars 2009 #2 Skrevet 10. mars 2009 Ja, det er mulig. Men jeg vil minne deg på at om du tilgir , så har du tilgitt også..Ikke bruk det mot han. Jeg "tilga", men klarte ikke å glemme...og det var en av grunnene til at forholdet gikk rett vest. Men jeg vet om flere som har klart å legge det bak seg. Men du sier at han ikke har vært utro?
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. mars 2009 Ja altså det har ikke skjedd noe fysisk mellom de annet enn ett kyss. Kaller det mere ett tillitsbrudd. Han har gått bak ryggen min.
mayaya Skrevet 10. mars 2009 #4 Skrevet 10. mars 2009 Jeg tror ikke jeg personlig hadde klart det, men man må føle selv på hva som er åkei for en selv. Forøvrig hadde jeg kalt dette utroskap også da.
La Perla Skrevet 10. mars 2009 #5 Skrevet 10. mars 2009 Ja, det er mulig. Jeg vet om flere som kommet helt over sånt.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 10. mars 2009 #6 Skrevet 10. mars 2009 Ja. Gubben min har kyssa to av mine venninner. Det har faktisk aldri plaget meg. (sikkert fordi vi alle hadde noe over 12 i promille)
erteposen + 4 Skrevet 10. mars 2009 #7 Skrevet 10. mars 2009 Jeg vil nok definere dette som utroskap i vårt forhold, og det er på mange måter verre at de har en personlig relasjon enn en rent fysisk fylleting. Det er mulig å tilgi, men skal forholdet fungere må du klare å legge det bak deg og mannen din må gjøre alt du trenger for å være trygg.
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 10. mars 2009 Blir liksom noe annet. Dette var noen jeg ikke kjente. Som han ikke sa noe om før de hadde kysset en gang. Ønsker jo å være sammen med han. men er usikker på om jeg klarer å komme over det.
Gjest Skrevet 10. mars 2009 #9 Skrevet 10. mars 2009 for meg er et kyss utroskap, så jeg hadde ikke klart å tilgitt.. i tillegg så har han jo møtt henne over flere mnd, så hva er "unnskyldningen" for det?? om det hadde vært en ukjent på en bar en kveld man kysset.. så kanskje jeg hadde tilgitt, men usikke rpå det også.. men synes da å møte ei jente over flere mnd og i tillegg kysse henne er totalt utroskap for meg og tydelig i mine øyne noe som ville ledet til mere om du ikke hadde funnet ut av det....
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 10. mars 2009 #10 Skrevet 10. mars 2009 Så fordi mannen din begår en glipp og kysser en annen, blir betatt så er det på hode og ræva ut. Og du synes at det er greit? Hva med det ansvaret dere har felles for hus, heim og barn? Greit at han driter seg ut, men hallo? Ett kyss?
FanteGuri Skrevet 10. mars 2009 #11 Skrevet 10. mars 2009 Enig med deg, at det er et tillitsbrudd ja. Jeg har ei søster som har opplevd grovt utroskap fra mannen sin, altså, hun hadde mistanke om at han var utro fordi han forandret adferd totalt, hun spurte ham rett ut flere ganger, beskyldte ham for å være utro, men han nektet plent! Det endte med at hun fulgte etter ham og tok ham på fersken! De ble separert og flyttet fra hverandre, men etter ca. 1 år fant de sammen igjen, hun har tilgitt ham, men har ikke glemt helt.. Av og til får han seg et "stikk" hvis han uttaler seg om noe hun mener han ikke burde sagt noe om. Da blir han selvfølgelig sint og de krangler.. Vet ikke hvordan det kommer til å gå med de, til slutt.. Noen er jo så glade i hverandre at de holder ut hele livet, og det kan jo rette seg med årene, kanskje. Men, det beste er nok, hvis man tilgir og tar partneren inn i varmen igjen, så skal man snakke ut om det som har skjedd for så å "glemme" det, aldri slenge det som en rød klut i trynet på ham, når du blir sint på ham for noe. Håper du finner ut av dette, lykke til! Klem
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #12 Skrevet 10. mars 2009 Ja det er jo det som er greia. Vi har jo 2 barn og hus sammen. Og han sliter med å tilgi seg selv. Så kan være han som faktisk ikke får det til med meg.
Gjest Skrevet 10. mars 2009 #13 Skrevet 10. mars 2009 ja faktisk for meg er det på hue og ræva ut!! man mister vel ikke hodet og glemmer at man har kone og barn når man går ut døra??? og denne mannen har jo tydelig møtt den andre damen i flere mnder.. og for meg er det et tydelig tegn på å sjekke ut om det kan bli noe mer.. et kyss leder ofte til mere, og om han ikke ble fersket så hadde det nok blitt mer tenker jeg .. han skulle nå tenkt mer på hus og barn og kone før han dro ut i mndsvis med denne damen da!! er vel ikke bare konen sitt ansvar å tenke på dette!! skal hun bare tilgi og glatte over fordi han glemte hva han hadde hjemme i noen mnd og ble betatt, kysset og sikkert ville gått lenger om han hadde fått anledning??????? nei ærlig talt!! og dette tillitsbruddet er noe som garantert kommer opp igjen i fremtiden i fremtidige krangler.. sånn er vi mennesker bare, vi slenger gjerne ut det som gjør mest vondt in the heat of the moment..
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 10. mars 2009 #14 Skrevet 10. mars 2009 En forutsetning for at dere kan gå videre er at du til tilgir, og mener det. Og er villig til å se fram, og ikke i en hver krangel de neste 20 årene kommer drassende med at "ja men du kysset en annen". Søk rådgivning. Så lenge dere begge mener at dette forholdet kan reddes så be om hjelp. Jobb med det.
FanteGuri Skrevet 10. mars 2009 #15 Skrevet 10. mars 2009 Hva var greia egentlig da, var de forelsket? Hva som gjorde at de brøt kontakten? Hvis han sliter med å tilgi seg selv, så høres det ut som om han kanskje har glemt hva som er bra med deg på veien.. Det kan jo ta litt tid å finne ut av..
Ajam Skrevet 10. mars 2009 #16 Skrevet 10. mars 2009 Kanskje ikke klart å tilgi det, men kanskje lært meg å leve med det. Når du tilgir så skal det liksom være glemt. Og det lar seg godt gjøre.
Piken på landet Skrevet 10. mars 2009 #17 Skrevet 10. mars 2009 Kanskje mulig å tilgi, men jeg hadde nok aldri klart å glemme. Forholdet vårt hadde nok blitt ødelagt for alltid, og min tillitt til han hadde for alltid vært svekket. Men jeg hadde nok vært villig til å prøve og fortsette forholdet for barna sin del. Det kommer jo litt ann på måten også da. Jeg hadde blitt mer såret om han bare hadde feid over ei helt tilfeldig som ikke betydde noen verdens ting for ham. Viss han ville risikert vårt forhold og familieliv for noe SÅ meningsløst, så hadde jeg nok hatt vanskeligere for å tilgi. Tror faktisk jeg hadde syns det var letter og "forstå" og tilgi viss det var en jente han var blitt gla i. Så har det jo også med måten det blir fortalt på. Vil tro det er vanskeliger viss han lyver og blånekter, enn viss han kommer å forteller det selv. Og det kommer jo også ann på hvor lenge det har foregått så klart. Vanskelig er det nok uansett, og jeg tror aldri at et forhold kan bli det samme etterpå. Den som er bedratt må leve med det tillitsbruddet og sviket, og den andre må leve med at det sannsynligvis er umulig for parteneren å glemme, og at tillitten for alltid er svekket.
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #18 Skrevet 10. mars 2009 Han er en som du tror aldri ville gjordt noe sånt. Har virkelig stolt på han. Så sjokket var stort. Men er jo mange som opplever det. Og vet jo selv at det er lett å falle for fristelsen. Og vi har hatt det dårlig i forholdet lenge. Men selvfølgelig. Det er ingen unnskyldning.
Gjest Skrevet 10. mars 2009 #19 Skrevet 10. mars 2009 Synes det er ille at han møter noen bak din rygg i flere mnd og kysse også.. Men en sak har flere sider... Hva gjorde at han møtte noen bak din rygg??? Jeg var jo halveis utro forrige helg... Men vi har fått prata ut nå og det går mye bedre nå... Iallefall jeg har mega dårlig samvittighet, tør ikke drikke mer nesten :-(.. Men jeg ofrer mye for at det skal gå bra også, burde han også gjøre om han virkelig mener at han er lei seg.. Jeg skulle i bursdga helga som var, jeg var edru og hadde det ikke mye gøy, rett og slett for å komme meg hjem til typen min, bygge opp forhold og tillitt... Om han skulle få en skikkelig utblåsning, skal jeg ikke forsvare meg, for det var galt, jeg skal ta imot dritt, jeg fortjener det.. Legger typen din seg seg helt flat så kanskje forholdet deres holder seg... Om han bryr seg om deg lar han kanskje du ta styringen litt.. Om du vil at han ikke skal ut, da drar han ikke ut osv Vil du at han skal være edru så er han det... Så får du tøye strikken mer og mer etterhvert som du stoler mer på han... Lykke til :-)
Gunni_2 Skrevet 10. mars 2009 #20 Skrevet 10. mars 2009 Jeg tilga, men klarte ikke å glemme det, og forholdet gikk adundas. Har opplevd det samme som deg og jeg vil si at mannen din har vært følelsesmessig utro, i og med at han har truffet henne i flere måneder. Da har han valgt henne på mange måter, fremfor deg. Spørsmålet er om han er villig til å velge deg og kutte ut hun andre. Rådgivning er en god ide, vi gikk ikke dit, for han ville ikke, mulig vi hadde klart å redde forholdet dersom vi hadde gjort det..
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 10. mars 2009 #21 Skrevet 10. mars 2009 Siste påstanden din er jeg uenig i. Dersom man skal fortsette sammen etter en sånn hendelse så må man være villig til å se fram og ikke dra fram fortidens møkk i alle krangler. Noen damer er helt kroniske på det. Samme hva de krangler om så ender det med at han aldri går ut med søpla. og jeg mener at mennesker er feilbarlige og bør tilgis.
Gjest Skrevet 10. mars 2009 #22 Skrevet 10. mars 2009 er enig i at man BØR ikke ta det opp igjen i fremtidige krangler, men som du sier vi mennesker er ikke perfekte og det er sååå lett å dra det frem når sinnet koker i alle deler av kroppen!! been there done that!
___ Skrevet 10. mars 2009 #23 Skrevet 10. mars 2009 Min bestefar var utro mot min bestemor og da snakker jeg om et relativt langvarig, fullbyrdet forhold. Hun greide i hvertfal å tilgi ham, selv om jeg tror det tok flere år før den virkelige tilgivelsen kom. Så vidt jeg har forstått var det noen år med aksept og arbeid før forholdet ble godt igjen. Selv er jeg ganske sikker på at jeg kunne tilgitt et forhold som du snakker om. Jeg ville blitt lei meg, og sansynligvis ganske sint, men jeg tror nok jeg hadde kommet over det. Jeg tror også jeg hadde kunnet tilgi et ekte sidesprang, men det er vanskelig å si før man står i situasjonen. Jeg vet for øvrig om flere tilfeller der parret ser ut til å leve godt sammen mange år etter et sidesprang, men der vet jeg ikke med sikkerhet hvor dypt tilgivelsen sitter.
Gjest Skrevet 10. mars 2009 #24 Skrevet 10. mars 2009 jeg mener nå at om deres forhold var dårlig så burde han heller brukt den energien han brukte på henne på DERE! vet det er lettere sagt enn gjort.. men synes nå det han har gjort er vanskelig å tilgi.. er han innstilt på å gå i rådgivning el noe for å finne ut av det her??
FerdigFødaForAlltid Skrevet 10. mars 2009 #25 Skrevet 10. mars 2009 Hvis han har hatt kontakt med henne i flere måneder, og de har kysset, så ville jeg definert det som utroskap. Jeg mener det tyder på at det er følelser der, og har han følelser for en annen og faktisk har kysset henne, så mener jeg at det lett defineres som utroskap. Men at det går an å tilgi det, mener jeg absolutt, men i alle former for utroskap må du se an konteksten og tenke over i hvilken grad du klarer å leve med det. Jeg vet om flere i vår nærmeste omgangskrets som har opplevd utroskap, og kommet seg videre, men jeg har også eksempler på tilfeller hvor det ikke har gått. Etter man har fått barn blir i mange tilfeller terskelen for utroskap litt høyere, ettersom man har noen andre enn seg selv å ta hensyn til. Noen kan leve med det, mens andre kommer ikke over tillitsbruddet. Men det er også som andre har sagt over; hvis du tilgir, så må du ikke bruke det mot ham senere, for da har du i realiteten ikke tilgitt ham.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå