Gå til innhold

Er vi mange førstegangs gravide her?


Bare blåbær

Anbefalte innlegg

Jeg er helt fersk på dette, og gleder meg veldig:)

 

Hvordan har dere det da?

 

Er vi mange her oktoberklubben?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!

jeg er å førstegangs gravid :)

gleder meg veldi masse til det begynner å skje noe..

har hatt noen veldi symptomfrie uker nå,men er jo gla for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også førstegangs gravid =)

Utrolig spennende. Heldig som ikke har hatt noen symptomer da =)

Mange som slipper unna. hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei:)

Jeg føler meg rimelig fersk her også. Har hatt en MA og en SA tidligere så nå krysser jeg fingra for at spiren sitter denne gangen.

Forma er ikke på topp om dagen. Jeg er mye kvalm, men har heldigvis begynt å finne ut av hva som hjelper for å redusere kvalmen nå da:)

Skal på min første legetime i morgen, er spent:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også gravid med min første. Hadde en MA januar, men ble gravid med en gang. Håper det går bedre denne gangen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid med min første. Fikk vite det for en uke siden at jeg var gravid og har termin 17 oktober. Jeg har hatt mye magesmerter og var hos legen for å finne ut av det.......det var da vi fant ut at det var p.g.a den lille i magen:-)

Jeg har vært igjennom en opperasjon og gått på mye sterke smertestillende etter at jeg ble gravid.....legene sjekket det ikke før de oppererte meg, så jeg håper alt er bra med den lille i magen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

 

Jeg er førstegangs, spennende dette her men klarer ikke å slappe helt av ennå så jeg distanserer meg litt merker jeg...andre som har det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også fersk, har ikke hatt no MA eller SA før. Dette var en planlagt graviditet og har gledet meg masse, men nå begynner jeg å bli litt bekymret...Syns det er slitsom bare å være gravid, hvordan blir det når den lille kommer???

Er kjempe lei av å være kvalm hele tiden og føler det bare blir verre. Likevel må jeg på skole og jobb og late som ingenting. :-(

 

Eneste jeg har funnet ut som hjelper er å sove, men har desverre ikke mye tid til det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også første barn i magen for meg. Heldigvis uten kvalme, men føler jo ikke at så mye har skjedd med meg enda. Var hos legen i dag på første time, så det hjalp jo litt :) Men gleder meg til magen vokser og jeg kan fortelle det til hele verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt kvalm jeg, men tror den kommer av folat tablettene. Begynnte jo å ta folat før ble gravid, og ble kvalm allerede da.. Men men hva gjør man ikke for en liten bebis:)

Gleder meg ihvertfall til jeg skal slutte med de.

 

Ellers så er det litt murring og strekking i livmorområdet. Noen ganger til sidene også. Det er en deilig "smerte" synes jeg. Kjenner på en måte at noe skjer i kroppen.

 

Har vel vært en del ganger på do for å sjekke trusa da, men det er sikkert ganske normalt.. Tror hele tiden at nå kommer mensen.. Men nei da:)

 

Er veldig spennende dette, gleder meg til vi skal fortelle det til familie og venner:)

 

Samtidigt, så er det jo litt skummelt også da. Tenk at vi skal bli mamma og pappa... hyyyyyyyyl :) hihihi

Men andre har klart det før oss, så da må vel vi klare dette også.. :)

 

Er forresten 7 fullgåtte uker i dag, så begynner nå på vår 8.uke...

Tenkte jeg skal bestille legetime til uke 10-11, eller 12.

Blir både kos og litt skummelt med 1.svangerskapskontroll..

 

mange rare tanker som svirrer i mitt hode... hehe

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang for meg og. Veldig rart og kjempespennende! Blir så usikker på alt og hva som er normalt og ikke, tenker ikke på stort annet om dagen. Er 11 uker på fredag og skal til første legetime da. Gleder meg til det, synes tiden går så sakte. Har lyst til å fortelle det til alle, men er samtidig engstelig for om alt står bra til inni magen. Virker veldig lenge å vente helt til uke 18 med ultralyd.. Noen som har vært på tidlig ultralyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er første gang for meg også. Vi gleder oss masse, men er selvfølgelig et par bekymringer også, men det går nok fint. ;P

Formen min skifter veldig. Jeg får bølger med kvalme innimellom og blir alltid kvalm når jeg spiser. det er ganske kjedelig, for da får jeg ikke spist meg ordentlig mett og føler meg sulten hele tiden. :/ Men går somregel greit hvis jeg spiser frukt, men det er jo ikke akkurat det som metter mest.

Jeg skal på min første kontroll om en uke. Da er jeg 8+6 og håper legen har ul. Hvis ikke han har det så kommer jeg til å bestille det privat. Tenkte å fortelle verden nyheten i påska, men da vil jeg jo veldig gjerne se at alt er bra først. Føler at jeg først da kan puste lette ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid for "nesten" første gang. Hadde en graviditet utenfor livmoren i høst, men denne gangen sitter det der det skal, heldigvis!

Er ikke kvalm, men føler meg som 14 år igjen, med kviser over hele kroppen! Ellers er jeg veldig trøtt og mye murring nederst i magen, men det er litt deilig å kjenne at det skjer noe:)

Desverre så blør jeg litt nesten hver dag, var på ultralyd og legen sa det var blodkar på livmortappen som sprekker, litt skummelt med slimete utflod så ofte, klarer ikke helt å slappe av da, håper det slutter snart!

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også gravid for første gang. Så spiren i uke 6 og så et hjerte som slo. Skal på UL igjen den 26. da er de tolv ukene gått og hvis alt ser bra ut da, skal jeg ikke tillate meg å bekymre meg mer! Kvalmen har gått over hos meg, men magen har begynt å skifte form. dvs bli slappere og mer formløs. :P Gleder meg til den fine kuleformen kommer! Lykke til videre alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang her og. Relativt uplanlagt, men ønsket likevel:)

Formen er strålende bortset fra at jeg er ekstremt trøtt og sliten, noe som også påvirker humøret en smule....

Var hos lege for første gang i går og fikk masse informasjon og 50% sykemelding ut uke 12. Gidder ikke å risikere helsa og humøret ved å slite meg ut på jobb.

 

Bare et spm, hva er MA??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MA står for "missed abortion" og er en ufrivillig abort. I motsetning til ved spontanabort kommer ikke det døde fosteret ved en MA ut av seg selv, og man må enten få tabletter som starter blødningen eller operere det ut (såkalt utskrapning).

 

Tror det er lurt å få seg en sykemelding dersom man er sliten. Vurderer det selv også, for så lenge jeg går i 100% stilling har jeg virkelig ikke energi til noenting annet enn jobb og søvn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digg å kunne jobbe bare 50%, ja. Blir jo for dumt at en jobb skal gå på bekostning av helsa og psyken. Selv har jeg mer enn nok med å holde meg våken halve dagen:P. Vil gjerne ha litt energi te å pleie forholdet med typen og, er ganske avhengig av han nå og det er ikke barenkelt for han heller.

 

Takk for svar forresten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er førstegangs gravid og er snart 10 uker på vei. Har vært ekstremt trøtt og utmattet. Ikke bare sånn vanlig sliten, men nesten sånn influensa-sliten i musklene. Har likevel klart å jobbe, men jobber heldigvis i turnus hvor jeg egentlig føler jeg har mye fri, selv om det er 100 % stilling. Men skal nok kutte nattevaktene etterhvert.

 

Hadde perioder hvor jeg ikke følte noen symptomer på at jeg var gravid, mens i det siste har jeg vært helt slapp. Helt til denne uka, da har det ikke vært riktig så ille. Men morgenkvalmen har kommet til meg først nå...men det er ingen sterk kvalme, føler ikke at jeg må kaste opp.

 

Ellers har følelsene vært litt opp og ned. Tenkte bare på graviditeten en periode og hvor sykt det var å skulle bli mamma og om jeg skulle klare det. Nå har jeg begynt å vent meg på tanken, om det går an å venne seg på det??? Ihvertfall føler jeg meg mer avslappet enn oppgira for tiden. Snart venter 2. trimester og da håper jeg energien kommer tilbake for fullt. Kan ikke si det er fantastisk å gå rundt å være så trøtt og sliten.

 

Håper det går bra med alle her inne og lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også førstegangs gravid, og gru/gleder meg.. Langt ifra planlagt, men veldig ønsket etter at sjokket var lagt seg. Haha! V har jo pratet om at vi vil ha barn, men økonomisk passer det ikke - men er ikke alltid det går som en planlegger. Og hjelp får vi av våre foreldre.

 

Jeg er 8+0 idag, og skal på tidlig UL om litt over 4 uker. Skal til legen imårra - gleder meg til det. Er også så heldig å ha en mann som stiller opp masse <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

jeg er også 1.gangs gravid. Var på ul i går og det var veldig gøy. Kunne se den lille veive med armene og snu seg rundt :-)

Terminen ble utsatt til 1.okt...9 dager senere enn mine beregninger. Den var 4 cm og ble fortalt at jeg var i uke 10+5.

Siden det var så tidlig måtte jeg ta vaginal ultralyd, men det var helt greit! ikke vond eller skummelt.

Jeg er veldig glad nå, og det ble mere "virkelig" etter å ha sett spira og hørt hjertelyden.

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt fersk, og gleder meg utrolig jeg også =D

 

Jeg er i uke 11 og begynner å bli bedre i formen.. har vært ganske dårlig, med oppkast etc.. mens kvalmen nå har blitt "bare" morgenkvalme ;)

 

uansett er det verdt det =)

 

spesielt å ha en liten spire i maven, noe som lever inni seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstgangs her og, gleder meg! Er 10+6 i dag, ikke lenge igjen nå til 2 trimester. Skal bli deiligt å komme over der=) Gleder meg til magen vokser, men gruer meg litt til å gå å handle mammaklær, har ikke så mye peiling på det. Men rekner med at det kan ikke være så vanskelig;)

 

Jeg grugleder meg til barnet kommer ut! Tror det skal gå bra, men sluker all informasjon på internett som jeg kommer over. Bare slike enkle ting (for andre)som hvor lenge kan jeg kun amme barnet, når kan det begynne å spise grøt o.l. vet jeg ingenting om og må lese masse om det. Blir litt stresset, er redd for å "gjøre feil". Men vet at jeg har god støtte rundt meg, og at ingen kan vite alt! Vi førstegangs må jo lære en gang vi også=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag er jeg 9+2 på vei. Og det er 1 uke til vi skal på første legetime. Spennende!

 

Hadde dere/ skal dere ha med kjæresten når dere skal på 1.kontroll?

Jeg spurte dama på legekontoret om dette, og hun sa at det bestemmte vi selv. Sjønnte jo det da, men hva tenker dere?

 

Kjæresten min vil gjærne bli med, så han blir nok med på timen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!'

første gang for meg og. ikke planlagt. sambo ble temmelig panisk, men det ga seg heldigvis veldig fort. nå gleder vi oss begge to. jeg er no 13+2 og skal til tidlig ultralyd på mandag! det blir spennende. vet det er liv der, for fikk høre hjertelyd i går hos jordmor ;)!!!!! kjempe stas! har vært lite plaget, men en del sliten. og spist MASSE!!! men heldigvis mest sundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...