Gå til innhold

2 dager til UL, noen som vil tippe? :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som nicket tilsier har jeg tre gutter, men etter å ha letet grundig rundt fant jeg et medisinsk tidsskrift på nett som sier at dette ikke skal øke sjangsen for å få gutt igjen noe særlig, så skal fortsatt være omtrent 50-50 sjangse. Er veldig spent nå på om det er gutt igjen (noe jeg selv egentlig tror, men om det er for å forberede meg på det eller om det er magefølelse vet jeg ikke, tør liksom ikke håpe på jente ;-)). Symptomer/tegn:

*Ingen morgenkvalme, bitte litt uggen på kvelden i 1-2 uker (var morgen/heldags kvalm med alle de andre i flere uker, værre for hver gang)

*Veldig, veldig trøtt

*Graviditetsttesten slo ut supertidlig og med en gang, var faktisk redd for tvillinger (noe det ikke er i føge tidlig UL), med de andre slo den knapt ut ved IKM, og da først etter en stund.

*Har smådilla på appelsinjuice, syrlig smågodt og mild mat, mye mer glad i frukt enn normalt

*Har mistet helt lysten på sterk mat, noe jeg har vært glad i før

*Er mye plaget med kviser og stygt hår

*Magen er foreløpig ganske kvapsete og stygg synes jeg, ikke sånn fint rund som jeg har vært vant med

*Er ganske humørsyk, som å a kronisk pms, rett og slett litt bitchy

*Ringtesten sier, og har alltid sagt, gutt-gutt-jente-gutt-jente (har gutt-gutt, SA, gutt)

*2 kinesiske kalendere (babyverden og chinagold) sier jente, 1 sier gutt (den her inne)

*Kjenner ganske få og svake spark (morkaken er bak), mener bestemt de andre har sparket hardere og oftere på denne tiden, har f.es ikke kjent noe utenpå enda noe jeg hadde med de andre på denne tiden, også med nr 2 der morkaken lå foran mot magen.

*Hadde mye ømme pupper i starten, skikkelig mye prikking i demog de vokste masse. Hadde det samme med nr 1, men ikke de to andre.

*Drømt mange ganger at det blir jente

*Tror selv det må være gutt, føler jeg burde "vite" det dersom det var jente? På den annen side har magefølelsen min tatt grundig feil før ;-)

Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Alva :)

Har tenk å tippe jente jeg..

Fikk selv jente etter tre gutter og selv om jeg på en måte "visste" det var en jente, føltes det rart om det skulle være noe annet enn gutt..

Kjente også senere/mindre spark med jenta og følte meg ikke så pen som jeg gjorde med guttene..

Er slik denne gangen også, men jeger den eneste som tror på jente her. Spent på UL om en og en halv uke.

Lykke til på tirsdag da :)

Skrevet

Siden jeg får fire gutter, tenker jeg du får en jente - selv om det ikke er noen logisk sammenheng der:) Har vel hatt en svangerskap som deg på mange måter, men får jo tvillinger.

Skrevet

jeg tror det er gutt igjen jeg...;)

Skrevet

JENTE :)

Jeg hadde mye av samme symptomene som deg ;))

Skrevet

Symptomene vet du vel nå like godt som meg at kan komme uavhengig av kjønn.

Jeg har så lyst å tippe jente for deg, men så tror jeg kanskje egentlig det er en gutt til da:)

Skrevet

Ja, jeg vet at symptomene ikke har så mye å si, men artig å tippe likevel :-) Håper bare de kan se på Ul'en hva det blir da.

Blir liksom mer og mer usikker selv, følelsene mine er så blandet mellom gutt og jente selv, så jeg klarer ikke helt å sortere ut hva den egentlige magefølelsen sier. har derimot magefølelse på endel andre ting ang babyen, som at jg tror den er rh - slik som meg (aner ikke hvorfor), at h*n blir ganske lys i håret og ganske rolig av seg, men aner jo ikke om noe av dette stemmer da.

Skrevet

jeg tipper faktisk jente jeg også....:o) blir spennende å høre hva det er da....:o)

Skrevet

Jeg også tipper jente..:) vill gjetning. Spennende å se hva resultatet blir!

Skrevet

Hei:)

Må bare få komentere navnet ditt:)

Alva er utrolig fint, og ønsker det på min baby visst det blir jente da:)

Har du noen gang hatt "problemer" med navnet?

Ikke så veldig vanlig her på vestlandet, og jeg liker uvanlige navn som ikke alle heter fortiden:)

Og jeg tror nok du får en liten jente:)

Skrevet

Her var masse jente-tipping :-) Blir spennende å se om dere har rett.

Jeg heter ikke Alva, jeg bruker det bare som nick fordi jeg synes det er et fint navn :-) Kjenner en Alva, her på vestlandet, og tror ikke hun har noen problemer med navnet i hvertfall. Kunne gjerne brukt navnet selv om jeg får jente, men mannen liker det ikke, så da er det ikke noe alternativ.

Skrevet

Mamma hadde de samme symptomene da ho gikk med meg og lillesøster, glad i grønne syrlige epler og spiste søt lakris med lillebror.

Jeg går å tenker på frukt HELE tiden, appelsin og grønne epler og banan. Helst med litt is til og syrlig smågodt. Masse kviser og fett hår.

Tipper jente hos deg (og meg) selvom jeg alltid har ønsket meg gutt først og deretter jente (A)

Skrevet

Jeg tipper gutt, har samme symptomer som deg. Venter gutt nummer tre selv. Statistisk sett er det nok en gutt....De der kinesiske kalenderne har sagt jente hver gang hos meg, stoler ikke på dem. Hadde nok vært koselig med jente, men det høres ikke ut til at det betyr noe for deg hva det er... :) kjekt er det uansett....... Å gjette er også en del av det hele..... Lykke til, blir spennende å høre hva det er:)

Skrevet

Tipper gutt, er motstrindende oppfattelser på om flere barn av et kjønn gjør at man har større sjanse for å få samme kjønn.

Søsteren min sin gyn sa hun hadde større sjanse til å få gutt pga hun har to gutter skulle hun få nr 3...

Skrevet

hehe, fordi du sier du er bitchy, tror jeg det er jente!!! jeg ble veldig veldig bitchy når jeg gikk med jentene mine, men nå som det er en gutt i magen, er jeg bare litt bitchy.. huff (blitt litt mere hormonell utover, kan ikke lyge det fra meg)

men jeg tippet vertfall gutt på meg selv tidlig i svangerskapet, nettopp fordi jeg ikke følte meg så hormonell og ond og slem. Jeg var jo medgjørlig og grei, og det var så veldig tydelig forskjell fra når jeg gikk med jentene (huff, enn å innrømme noe sånnt)

Min teori på akkurat det, er at man får masse masse masse mere østrogen når man har jentefoster, (fordi jentefosteret også lager østrogen) og blir skikkelig berg og dalbane humør og "uberegnelig" (hehe) mens med guttefosteret får vi jo mere testosteron (eller fosteret har det vertfall) og blir kanskje litt mere balanse mellom hormonene...

?

jeg hadde jo rett jeg på meg selv, var en gutt inni der, og det trodde jeg på forhånd fordi jeg ikke var så "hormonell" (et fint ord for bitchy) hehe

Skrevet

Hehe... Ja, eller så er jeg bare sånn og har endelig turd å slippe monsteret i meg fram! ;-) Prøver å beherske meg da, med tre små og som lærer på ungdomsskole kan man jo bare ikke eksplodere i tide og utide, men det holder hardt noen ganger!

Når det gjelder dette med statistisk sett, så var dette forsket påfor over 1000 kvinner med mer 3 barn hvorav de tre første var av samme kjønn (var et legetidsskrift, så tror det var veldig seriøst). De konkluderte med at det normalt er ca 51,4% sjangse for å få gutt, mens dersom man har 3 gutter fra før, økte dette til 52,7% sjangse (eller noe sånt), så var ikke store forskjellen akkurat ;-) Dette var da iberegnet at noen ytterst få menn bare kan lage enten gutter eller jenter.

Skrevet

Utifra det jeg har lest fra deg så vil jeg tippe jente..

Jeg har en tante som fikk 3 gutter og så prøvde de en gang til,, og da kom prinsessen.. som ble skjemt bort til deee grader . hehe.

Mamma og pappa fikk 3 jenter, men de gav seg. Så der fikk vi aldri sett om det kunne kommet gutt ..

Blir moro å se på UL for deg nå da!!!

Skrevet

Det er jente med 99% sikkerhet fikk jeg vite i dag :-) Så de fleste av dere tippet rett.

Skrevet

Hihi, så herlig da :)))

Gratulerer såååå masse Alva ;)))))))

Skrevet

Så koseli da:)

Blir vel shoppa en del rosa da?!

Gratulere

Skrevet

hahaha!! hva var det jeg sa??! neida :P

så bra alt var fint med babyen da:)

kjempe koselig at det er en jente! har du vert å kjøpt en liiiten ting i rosa allerede kanskje?? (jeg løp innom H&M på vei hjem fra ul, og kjøpte noe blåe greier etter vi fikk vite at babyen i magen var en gutt-har jo to jenter fra før)

føler teorien min blir mer og mer en sannhet, skulle vert forsket på;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...