Gå til innhold

Dere som har/ har hatt troll dress?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere fornøyd? Her har vi stort sett hatt reimatec. Bare lurte på om vi skulle gå for troll til minsten (straks 3 år) nå, siden det er en helårsdress. Det jeg tenker mest på er om det er styr få av/på dressen? Er innerdressen festet i armer og ben, eller følger den med når en tar den av? Er den like varm til vinterbruk som reima? Tåler den f.eks. -14? Syns det virker så lite med bare den ulldressen under... Hvordan er den i str? Han er 94 cm og bruker 92 i reima vinterdress nå. Han er noe lang i ryggen. Hvilken str vil dere tro han må ha? 98 eller 104?

Takk for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har kjøpt troll en gang til jenta mi. Jeg likte den ikke, og syns det var mye styr med den innerdressen. De i barnehagen likte den heller ikke. De spurte om jeg hadde en annen dress. Ble litt paff da. Har flere ganger hatt Reima dress og syns de er bedre.

Skrevet

Hei!

Jeg prøvde Trolldress til en av ungene i fjor, og aldri mer.

Store deler av refleksen falt av i den første vasken, den var vanskelig å få av og på, og den var omtrent dobbelt så tung som Reimadressen en av de andre ungene hadde. I hvert fall etter å ha lekt ute noen timer, for den mer eller mindre trakk vann.

Har aldri vært så misfornøyd med en dress noensinne som jeg var med denne.

Skrevet

Vi hadde Trolldress til eldstemann da han var 2 og 3 år. Syns den er bra holdbar ved hard bruk og syns ikke det er spesielt vanskelig med den innerdressen.

Flere i bhg som også brukte den dressen.

Grunnen til at vi byttet var at gutten vår ble kald, dressen holdt rett og slett ikke mål når det ble mange minusgrader.

Skrevet

Glemte å si: Om du går for dressen bør du kjøpe 104. De kan være litt korte i ryggen.

Skrevet

Ja dette hørtes jo ikke videre positivt ut. Men nå koster jo troll vinterdress 1099,- på salg og reimatec vår/høst dress koster 1175,- så har jo ikke noe å tape på å prøve den egentlig. Tar gjerne imot flere erfaringer med dressen. :)

Skrevet

Her var det ikke mye skryt av Trolldressene.... men alle har vi forskjellige erfaringer. jeg har bare positive erfaringer med Troll dressene, men oxo Reima dressene:-)

Jeg har hatt 4 Troll dresser til Lillemann, er kjempe fornøyd (og en Reimadresse, vi byttet pga at Troll dressen er helårsdress, og da slapp å kjøpe to dresser) både i bhg jeg jobber og i Lillemann sin bhg så har jeg tatt ut inner ull dressen, så kan han selv/personalet ta på han innerdressen først og så ta på utedressen. fungerer kjempe bra;-)

Jeg har ALDRI fått hjem noe skift hjem som er fra at han har vært våt inni:-) og sønnen min kan svømme i vann og søle......

har ikke hørt at han har vært kald. på det kaldeste her på østlandet har han hatt tre lag ull, ull undertøy, hjemme strikka ull tøy, ulldressen og dressen, han har ikke stt ut som at det har hemmet han ute pga at han har så mye tøy.....har hatt Troll dress fra 2 årsalder

dressen kan taes i tørketrommelen, må det innimellom(varme behandles) for å aktivisere impregneringen

Gutten min har ikke fått ødelagt dressen heller, og han kan være veldig uvørn, sitter oppi trærne, leker med pinner og er mye ute i skogen.

det er min erfaring med Troll dressen:-) men jeg var oxo kjempe fornøyd med Reima dressen jeg hadde da han var ett år:-)

Skrevet

hadde valgt 104:-)

Skrevet

Så en må ta på dressen hver for seg da? Sitter den fast inni ytterdressen eller? Vi pleier å ha et lag ull og så et lag fleece og så reimatec vinterdressen på det kaldeste på vinteren. Er den tyngre enn reima eller? Her er de ute i barnehagen når det er -14 så han må jo ha en vinterdress som tåler det da.

Skrevet

Har hatt Troll før, likte den IKKE. Verken det tynne ekle stoffet eller noe annet..

Skrevet

Trodde det var mange her som var fornøyd med denne dressen jeg. Hvordan er den å bruke som vanlig vår/høst dress da?

Skrevet

Hei, meg igjen fra litt over her. :o)

Som vår/høstdress syns jeg den fungerte ypperlig. Den er slitesterk og holder vannet ute. Har bare gode erfaringer med det - eneste jeg mente over her var at du muligens må ha flere lag under dressen for å holde på varmen.

Dressen kan festes sammen med fôret som du lurte på.

Har hatt Reima de siste årene og er mer fornøyd med de egentlig. Nå har Reima også kommet med løsninger med løse fôr osv, så du kan kjøpe en vårdress nå og kjøpe fôr til den til vinteren.

Skrevet

Vi hadde Troll som første bhg dress. Usj for en dress! Helt håpløs å kle av og på. Aldri mer. Her går det kun i reimatec etter det. MYE bedre ja

Skrevet

en MÅ ikke ta dressenen på hver for seg, men det er å anbefale;-) den sitter fast med glidlås forann ved glidlåsåpningen, og sitter fast med knapper i ermene og beina:-) kansje litt tyngre en reima dressen med ullforet... i bhg min og lillemann sin er de ute i minus 15 oxo. som vårdress er den hvertfall bra synes jeg da...... bruker den like mye som regntøy når det regner:-) vet jo ikke hvordan barnet ditti forhold til varm/kald, mye i aktivitet/ lite i aktivitet.... men gutten min er MASSE i aktivitet, sitter sjelden stille ute, og han heller nok mere til de som blir litt lettere kalde. men han er aldri kald når han er ute hjemme i hvertfall.

Skrevet

Det visste jeg ikke. I fjor når vi skulle kjøpe vinterdress hadde de foret vinterdress med knapper inni til å kneppe på ekstra for, men de hadde ikke foret og det var ikke å oppdrive! Får håpe de nye dressene er å få tak i da. Jeg bor ikke i Oslo og da er det jo ekstra vanskelig. Har du sett de noe sted? På nettet kanskje?

Grunnen til at jeg funderte på troll er at det er en helårsdress. Gutten min vokser ut av dressene før de i det hele tatt ser slitt ut! Hadde vært greit å slippe å kjøpe både vår/høst dress og vinterdress, da hadde han fått brukt den mer. :)

Skrevet

Til høst/vårdressen til Reima kan man kjøpe løst for i ull eller fleece. Det er visstnok de samme ulldressene de "alltid" har hatt, men at de har lagd knapper på dem så man kan feste dem i ytterdressen. Vi har brukt den med ullforet i hele vinter, men vi har hatt foret løst sånn at han har hatt på ullundertøy, hjemmestrikket ulltøy, ulldressen og så ytterdressen til slutt. Han er bare 1,5år og har nok ikke vært ute så mye når det har vært -14grader, men vil tro det fungerer.

Vi prøvde også trolldressen og til vår sønn hadde den helt feil fasong og når han var så liten, så ble den mye mer klumpete enn reimadressen. Mulig den er bedre til barn med andre fasonger og når de er eldre, men det må du jo nesten bare prøve.

Skrevet

Ja jeg har jo ikke noe å tape på det da for troll på salg koster 1099,- og det er jo omtrent det samme for reima vår/høst dress. Får se hva det blir til. Bør jeg satse på 104 da i så fall? Håpe han ikke svømmer i den da, men uansett vil den jo passe en gang. :)

Skrevet

I mine øyne er Trolldressen suveren. Den danker ut reima så lett som bare det. Lille går i utebarnehage og brukte Troll i hele fjor. Da var hun aldri kald eller ble våt. Alikvel byttet vi til reima i år fordi den var på tilbud og litt fordi lille synes trolldressen er kronglete å ta på. Hun er snart 5 år og skal helst ha ting gjort i går, derfor er det ikke så lett å måtte kle på seg dressen to ganger. hehe. I år har hun både vært våt og kald i barnehagen i reima tec dressen. Jeg velger å tro at siden vi har lille i utebarnehagen så har vi litt andre kriterier til dressen enn folk som har barna i innebarnehage der det er mulighet for tørking i tørkeskap osv mellom uteøktene.

Trolldressen er minst like varm, om ikke varmere enn reima pga ullforet. Den er ikke noe særlig tyngre og har iallefall ikke tynt stoff som noen over her sa. ;D Den er utrolig slitesterk. Du ser nesten ikke at lille sin fra i fjor er brukt enda den er lys rosa. Heldigvis fant jeg trolldress på salg før jul til 600 kr så da slo jeg til slik at vi har den til høsten igjen. Akkurat nå henger den som reservedress i barnehagen. For å si det slik så trengte vi ingen reservedress i barnehagen når lille bare brukte troll!! Neste år blir det troll.

PS: i uka som gikk ble det også et svært rift i reima tec dressen!! blæ. hehe. synes reima tec er helt greit altså, men det har ikke levd opp til forventningene jeg har hatt pga reimahysteriet på dib. hehe.

Skrevet

og lille har brukt både troll og reima ute i minus 28 grader med 3 lag ull under så minus 14 er ingen sak. da pleier vi å ha 2 lag ull og bare dressen.

Skrevet

Så bra da at noen har positive erfaringer! :)

Frister jo litt å prøve da. Jeg har også opplevd en gang at det ble en rift i reimatec dressen, men det kan vel skje med alle dresser egentlig hvis man er uheldig å henge seg fast i noe. Vi har jo hatt mange reima dresser og bare en gang det har skjedd. Jeg trodde faktisk troll var like "in" her på dib som reimatec. :) Forresten, har du noen formening om hvilken str han bør ha?

Skrevet

Vi har KUN positive erfaringer med Troll vi :) Har hatt den i 3 vintre nå, og skal aldri ha annet...har prøvd Hummel nå, og vil ikke ha det igjen. Reima syns jeg er så utrolig stygge, så de vil jeg bare ikke ha, hehe..

Troll-dressene vi har hatt (har hatt én Troll Eventyr m/fast for og har Troll Classic nå, med løst for) har fint tålt -10 ihvertfall, og fungerer supert ute nå også, med +4 og snøsmelting over en lav sko. Aldri våt gjennom, og aldri vært kald.

Her sitter foret fast med glidelås, pluss knapper ved armer og bein, og jentungen på 3 får den fint på seg alene. Skjønner ikke hva som er så balete som folk sier...begynner jo å lure på de motoriske evnene til folk ;)

Jeg hadde ville hatt 104 om jeg var deg, jentungen vår på 3 har det, hun vel vel ca 1 meter nå..

Skrevet

Så bra! :) Gutten min er ca 94 cm, straks 3 år. Så da får han vel 10 cm å gå på. Men det viktigste er at den passer til høsten da ihvertfall.

Skrevet

mint

hva har jenta de på under? lille har alltid ulltøy på og det er ett eller annet med ulltøy mot ullforet som får det til å stoppe helt opp og at foret liksom blir med litt ut av dressen.. hehe. jeg synes jo ikke det er noe bal å få den på da. pleier bare å putte hånden litt inn i foten og taimot foten hennes liksom, men det er når hun må ha den på igjen i barnehagen selv at hun får litt flua. hehe

tror jeg hadde tattt 104. :D du kan snøre de inn i midjen uansett. Lille på som blir 5 har 116 da.

Skrevet

Ok, da prøver vi vel det hvis det blir kjøp. :)

Skrevet

Vil også påpeke at gutta mine går i naturbarnehage og derfor er ute store deler av dagen.

Troll er ok, men Reima er best i mine øyne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...