Gå til innhold

Hvor mye har dere gått opp i vekt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 30+6

Jeg har gått opp snart 15kg. Jeg har en god del vann i kroppen, å blitt kjempe tung. Sliter med bekkenet, men ellers er formen god. Bare veldig sliten å tungpustet.Babyen har lagt seg nedover, å kjenner sparkene nærmer seg ribbeina. Ser at det er normalt å gå opp mellom 12-20 kg. Men redd jeg kommer til å gå over den med 20 kg :-( Jeg spiser normalt, å prøver å gå noen små turer,men vanskelig når bekkenet slår seg vrang.Klarer å holde meg unna brus å godteri i uken, men på onsdager tar jeg en liten sjokoladebit som jeg har gjemt i skapet lol :-) Flere som har noen sånne sukkerkick innimellom?

Lykke til videre alle sammen

Hilsen ei som gleder seg så mye til å bli mammaaaaaaa :-)(til en gutt)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i uke 29 og har gått opp ca 15 kg... Håper det er en del vann :)

Kjenner at det begynner å bli litt tungt jeg og.. Orker ikke å gjøre så mye. Burde være flinkere til å gå turer, men.. Ikke lett uten overskudd :(

Skrevet

Jeg er i uke 37. Har gått opp 2 kg. Men det blir nokmer, for de kg har kommet de 2 siste ukene..

Skrevet

Jeg er 29+3 og har gått opp 4,7kg.. 4 som jeg gikk ned pga kvalme i begynnelsen og 700g på min egen vekt.

Skrevet

Jeg er 32+5 og har gått opp 13 kg til nå. Jeg har endel vann kjennes det ut som, men er nok ikke bare det nei ;) Håper jeg slipper å overstige 20 kg opp. Forrige svangerskap gikk jeg opp totalt 18, men alle forsvant etter et par uker. Kanskje jeg er like heldig denne gangen?

Gjest leelu25 *høygravid*
Skrevet

Jeg er i uke 38 og har gått opp rundt 20 kg. Mye vann!!

Gikk opp 33 kg med guttungen og er over maksvekta jeg hadde med han.

Veier mye i utgangspunktet og er veldig høy, så det er IKKE deilig å være meg om dagen nei :(

Trøsten er at vannet renner av i dagene etter fødsel, så får holde ut de siste 23 dagene!! DA skal det slankes da:)

Skrevet

er 37 uker idag og har lagt på meg 5,5 kg. gikk ned masse de første 7 mnd, fikk litt matlyst etter det, men først siste to ukene jeg klarer å si jeg er sulten. har kastet opp hele svangerskapet, så er glad jeg har hatt litt å tære på. er ikke noe å trakte etter for meg å gå opp lite, men nå ble det sånn. gikk forresten opp 17 kilo sist og stoppet på ca det samme jeg er nå når jeg nærmer meg fødsel...

Skrevet

35+3 i dag og opp 16,5kg..kom en del forrige uke med en poff og en smell..masse masse vann og er hoven og nummen i kroppen :/

Skrevet

er i uke 39 nå, har gått opp 22 kg.. så jeg har gått opp enn del.. :/

Skrevet

40+4, har gått opp 14 kg.

Fått mye vann i kroppen i det siste.

Skrevet

er i uke 39 og har gått opp 17 kg til nå, de siste ukene er det nok mest vann for her er alle sko og støvler blitt meget trange og bena er tykke som stokker.

Skrevet

39+3 og 11 kg opp.

Skrevet

Er 3 dager på overtid (40+5) og har gått opp 12 kg. Ingenting vann i kroppen, så er heldig sånn sett... I og med at det er min første graviditet var jeg veldig spent på hvordan vekta kom til å utvikle seg.

Har vært ganske heldig og har kunnet trent (nesten) som normalt frem til jeg var 7 mnd på vei. Etter det så har jeg bevegd meg (veldig) lite i forhold til det som er normalt for min del. Så det skal sies at jeg nok har mistet en god del muskler i løpet av svangerskapet... Spiser det jeg har lyst på, men har ikke hatt så voldsomt matlyst de siste månedene, men må innrømme at jeg har spist mer godteri enn vanlig :(

Må ærlig innrømme at jeg er kjempeglad for at jeg ikke har lagt på meg voldsomt mye da jeg tidligere har måttet jobbe slite ganske hardt for å ta av meg noe når jeg har hatt noen kilo for mye... Så nå er jeg spent på hvordan kroppen utvikler seg etter overstått fødsel. Dette med kropp og vekt er jo nesten som et eget lite forskningsprosjekt med seg selv når man er gravid..!

Skrevet

Er 38 + 2 og har gått opp 7-8 kg. Jeg spiser altfor mye snop og godteri, men klarer å gå en del turer da så er nok det som holder det i sjakk. Gikk opp 18 kg sist, alt var borte kort tid etter fødsel. Håper å holde meg innen 12 kg, siden jeg har en del å tære på fra før :)

Skrevet

Er 39+1 i dag, gått opp ca 1 kg :) og jeg har en del vann i kroppen nå!

Skrevet

Er i uke 39+4 og har gått opp 10 kg.

Skrevet

uke 38 og har gått opp ca. 16 kg! Er kjempefornøyd med at det ikke er mer! Synes det er akkruat passelig.. Dette skal bli null problem å få bort i gjen..gikk opp over 20 kg med førstemann...

Skrevet

Jeg er 35 fullgåtte uker og har lagt på meg 6kg fra startvekta. (Pluss 2-3kg fra laveste vekt i kvalmeperioden :)

Har lite vann i kroppen og null sukkertrang så er vel heldig. Har vært i lite aktivitet til nå, men nå er det bråstopp og mer eller mindre sengeleie pga premature rier. La på meg 9kg til termin sist og ut kom det en gutt på nesten 4,7kg. Ganske lik vektoppgang denne gangen.

Skrevet

Uke 34, og har gått opp 10 kg.

Skrevet

Uke 36+3 og har gått opp 10 kg.

Skrevet

30+4 og 15 kg. Ligger mye pga premature rier, så d er på en måte venta...

Skrevet

28+1 og opp 16 kg

:(

har knapt rørt meg de siste 8 ukene pga bekkenløsning både fremme og bak, bruker krykker nå og fått tur forbud av fysio og kiropraktor... Veldig lite aktivitet før det også av samme grunn, vert sykemeldt siden uke 13 ca, så ingen bombe at jeg har gått opp mye.

gikk opp 26 kg med første, aner ikke kor mye det var med andre, men det var mer tror jeg.

Nå er jeg like tung som jeg var ved fødsel av det første barnet mitt, så har veldig lyst å ikke gå opp noe mer jeg!! :) hehe:) men vi får no se

Skrevet

36 uker og har gått opp 8 kg så langt. gikk opp 12 kg forrige svangerskap. Regner med å ende opp med noe sånt denne gangen og.

Skrevet

Er i uke 39 nå, og gått opp 12 kilo... Har fått kick på sjokolade de siste 2 ukene, men ikke gått opp:) Håper jeg ikke går opp så mye mer... Sist sv.skap gikk jeg opp 28 kilo!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...