Gå til innhold

Kjære alle der ute med god erfaring og kunnskap om vogner...


juliogjuleprinsesse

Anbefalte innlegg

... jeg leter etter denne vogna, finnes den??

*stor handlekurv

*vendbart styre

*teleskop/justerbart håndtak

*liten sammenlagt

*lett (å trille og lett i vekt)

*stor plass i sportsdelen (god plass til å sitte og ligge….)

 

Håper på gode tips....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som nybakt eier av teutonia mistral vil jeg bare få rope ut: Teutonia mistral!

Stor handlekurv, vendbart og høydejusterbart styre, liten sammenlagt, lett i vekt og oppgradert til lufthjul også lett å trille i brøytekantslafs. Sportsdelen har jeg ikke testet enda, har enda bare ei lita liggejente. Men den er 33 cm bred og 90 cm lang i full liggestilling. god fjæring, og teutoniavognene har masse tilbehør. Softbag, hardbag, vognforlenger, regntrekk med gjennomsiktig skjem, solskjerm (ser mindre teit ut enn parasoll), lite og praktisk myggnett som ikke dekker hele vogna(kalesjen har innfelt myggnetting bak, man kan ta av nedre del av kalesjen), god stelleveske, håndmuffe til kalde dager osv osv. sjekk teutonia.no!

Er kjempefornøyd med denne vogna.

IKKE fornøyd med simo kombi, kjempediger og tung, og så mye fjæring at jeg følte je gmåtte legge meg over styret med hele kroppen for å svinge.

 

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på butikken og så på Teutonia vogner, og der sa de at Mistral ikke ble så liten sammenlagd.... At den var ca. som andre sportsvogner. De anbefalte meg heller Teutonia Fun.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare Simoen å sammenligne med, og i forhold til den er mistralen knøttliten. Simoen fikk vi ikke plass til i bagasjerommet, måtte ta ut hele sitte/liggeinnsatsen og ha i baksetet (liten bil da, citroen Xantia).

Teutonia Fun blir vel mer som en trille? kommer jo an åp hva HI er ute etter da. Teutonia Timmy blir også en del mindre enn mistralen.

Men Fun har vel ikke vendbart styre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det, en kan bare snu sittedelen på Fun, ikke bare vende styret over. Fun blir kanskje mer som en trille, ja.. Jeg forstår ikke helt forskjellen selv, men Fun skulle bli mindre og være lettere, men har samme sittedel som Mistral....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er forskjellen vekt og størrelse, vendbart håndtak og hjul da ihvertfall. Fun har små hjul foran. Det er jo en smakssak om en vil ha det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha ikke Mistral også små hjul foran? Eller tenker jeg på Mistral s da kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistral S det ja. Den har også vendbart styre så man kan bestemme om man vil ha de sm åhjulene foran eller bak. det er visstnok en fordel på ulent terreng, da skal det være best med de store foran. Har jeg hørt da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her...

Jeg har teutonia spirit s3 nå, og er delvisfornøyd bare... så usikker på om det er teutonia jeg ønsker meg... men har tittet på mistral....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er du misfornøyd med ved s3en da? den har jeg (som har mistral) iklet på, men tror sambo får meg innlagt om jeg ymter frempå om ønske om en 4. vogn på fem måneder;)

blir visst aldri het fornøyd, håper Mistralgleden varer lenge nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg veldig interessert i å høre hva du ikke er fornøyd med på spiriten... (Siden jeg enda ikke har bestemt meg selv....). Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, så det ble litt kort svart i forhold til alt dere hadde skrevet til meg. Tusen takk! Ble bare så ivrig med en gang jeg så noen hadde svart meg ;)

Jeg har som sagt spirit s3, med håndmuffe, fotforlenger, fottrekk og har hatt fashionbag og softbag ;) med andre ord føler jeg meg som en god teutonia reklame der jeg vandrer gatelangs.

Grunnen til jeg ønsker vendbart håndtak er at det hjelper ikke hvor lett det er å sette på igjen sete når mini er godt plassert der med solen eller vinden rett i fjeset... Har et par venninner med vendbarthåndtak og jeg kjenner sjalusien komme da hihi

Ønsker ikke fun eller mistrals, for her på indre østland med ufattelig mengder snø er det en utfordning nok med trehjulingen (som var PERFEKT før snøen kom i metervare....)

Men.... Jeg titter litt på brukt her nå, siden vi har to nye vogner fra før... Er også litt skeptisk til om mistral er "høy" nok under kalosjen til å vare ut hele vognperioden... Har nemlig lest litt om det. Det samme gjaldt Cerox fra Emmaljunga, for egentlig var det vel Cerox jeg startet å ønske meg.... Guri malla hvor jeg maser om dette vognstyret, kjenner jeg er på veg til å bli GAL.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det ikke bare er meg som har vogndilla. Er jammen ikke lett å bli fornøyd, nei. Hehe. :-) Selv har jeg to vogner, og sikler på en tredje...hihi....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja godt å se! skulle nok vist noen tråder her til sambo så han fikk se at jeg ikke e så ille! Jeg har ihvertfal bare en vogn om gangen! Men så er hun bare 5 mnd, spørs hva som skjer om et par måneder!

 

Emmaljuga har jeg ikke vært borti. siden du bor på indre østland som meg så anbefaler jeg ihvertfall luthjul, men det er du sikket innemed!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi hva slags vogner har du, og hvor gammel er jenta di? Regner med det er jente med tanke på nicket ditt ;) Jeg har en spirit S3 (fashioin brun) og en svart carena free... ja og så en rød teutonia solano jeg kjøpte på finn hihi Dilla sier du?

Carena vogna har vi (les: jeg hihi) tenkt å ta med på ferie, for ikke å ødelegge spirit'n. Og så tenkte jeg at carena vogna kunne være en grei barnehagevogn. Det som likeel er litt kjipt med den er at snupp er nå snart 8 mnd og hun er 69 cm lang, men når hun sitter helt rett i ryggen, går hun nesten over ryggen i vogna. Derfor ønsker jeg en STOR sportsvogn.

Trehjulingen er jeg veldig fornøyd med på tørtføre. VI bor midt i byen, så jeg går for det meste på fortau, senter, asfalt eller harde grusveger. Til det forbruket er vogna perfekt.

Det som er kjipt med den er som jeg skrev i et tidligere innlegg ( en annen tråd, husker ikke helt hvor) at den blir STOR sammenlagt, har håpløs handlekurv (dårlig tilgjengelighet ved sportsdel vendt mot deg). Så derfor er jeg litt ute etter en god turvogn som vi kan ta med oss rundt... Solanoen og Free'n kan jeg gjerne selge om jeg finner den perfekte sportsvong ellers... Men kan jo være greit åha en vogn i bh og, hun må jo begynne en gagn... *snufs*

Hva slags vogner har du, og er du fornøyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meg du spurte nå, men svarer lell.

Jenta mi ble 5 mnd på onsdag, og vi har nå fashion sort mistral 08 og fashion brun timmy 08. Elsker fargen på timmyen, og jeg drmmer om at noen forlater en pent brukt s3 fashion brun på døra en natt;)

 

Jeg overtalte kjæresten min til å kjøpe mistralen med løfte om å selge timmyen. snufs. Den hadde sikkert vært kjempestrålende å ha feks neste vår og sommer, men akkurat nå som hun ennå er så lien passer den ikke helt vårt behov, ville a ei skikkelig vognvogn om du skjønner.

Så derfor er timmyen lagt ut på finn:(

 

Første vogna var en tåkeblå simo kombi 09. simo kommer jo også i ren sportsvogn, og de er ganske så store, godt mulig dte dekker dine behov. stor handlekurv og kan fås med vendbart understell.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg vil ha en som blir liten sammenlagt også, for det er jo latterlig at den snertne s3'n som jeg falt for blir så skrekkelig stor sammenlagt. Den er både høy og lang, synes jeg. Utfordringen er vel at vi har hund,så i vårt bagasjerom skal det være plass til vogn og bur. Det er det nå, men det er ikke plass til mye annet.. Så derfor ønsker jeg meg en mindre vogn....

Så dersom timmy hadde hatt vendbart håndtak ville det vært fint synes jeg ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...

Jenta vår er 8 mnd. Har nå en Emmaljunga Duo Edge, som jeg har vært SUPERFORNØYD med. Helt fantastisk å ha gjennom vinteren. Nå er vi gått over til sportsdelen,den er også bra. MEN vi (les: jeg) savner en litt lettere vogn... Som er enklere å ta med i bilen når vi skal reise litt, og som er grei å ha med på ferie. Har også en Quinny Buzz som jeg bruker som shoppingvogn, men synes ikke den passer som "ute-vogn", i hvertfall ikke nå. Den er jo liten og lett, og vendbar sittedel m.m, så den er veldig grei, men litt for "åpen" til å ha med på ferie, fordi jeg ikke føler hun ligger så lunt og godt når hun skal sove..

Har tidligere hatt en Freestyle 3XL, men syntes ikke den var noe fin...hihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun en ting å gjøre for oss! Vi blir nødt til å utdanne oss til industriingenirer og designe den perfekte barnevogn!

 

Hva slags bil har dere da? Trehjulinger tar vel ofte stor plass, de er jo gjerne lenger. Hm, jeg er så glad i teutonia nå at jeg er helt fastlåst, kommer ikke ut av boksen her. ikke mye hjelp i meg nei;)

 

Men hvis timmy hadde vært aktuell vendbar, da er det anskje mer trille du er ute etter? den skal jo være vogn nummer to ja. hmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her går det unna. Koselig :-) Koselig å endelig kunne "snakke" vogn med noen som er like engasjerte som meg selv, vanligvis er jeg i ensom majestet. Jeg koser meg med å gå innom utstyrs butikker og se og prøve.... jaja, nok om det.

Vi har en ford mondeo 05 modell, så bilen er vel egnetlig stor nok... Stod akkurat og tittet på carena vogna, og da kjenner jeg at jeg antagelig er GAL, som tenker på å bytte/anskaffe enda en vogn. Dumt jeg kjøpte den egentlig, burde tenkt på å kjøpe en som var mindre men med alle dens egenskaper da. Den vogna har nemlig nesten alt, unntatt stor handekurv og at den blir liten sammenlagt. Vogna er jo til og med ganske lett, og helt grei, med tanke på prisen. Noen Emmaljunga eller Teutonia er det ikke, men hva kan man forvente til 2000 kr? (nypris...)

Jeg har tittet litt på den nye lette brio happy med compakt understell også... men .... Er fornøyd med Teutonia sånn egentlig... men noen småting er det jo.. Av og til ønsker jeg bare å bytte til en edge, selv om vi ikke valgte det fordi jeg trodde det var litt "for mye" vogn for meg. Mens nå så lurer jeg på om det var dumt.... Før vi fikk snuppa ønsket jeg kun: tre hjul (med låsefunksjon), vendbar sittedel, håndbrems og tja noe småplukk jeg ikke husker nå... Etter litt trilling og bruk ser dere hva som står på lista haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umulig å vite hva man vil ha før man har prøvd! Jeg går også og koser meg med å titte, både på vogner og alt mulig av tilbehør!

Carena så vi på før vi landet å timmyen. jeg syns den var altfor stiv! veldig plastikk. Men det er jo noe med prisen selvsagt, men så er jo brukt et godt alternativ. Da kan man få god dyr vogn til prisen av ny dårlig vogn!

 

Vogner av typen edge ville jeg kanskje, kaaanskje vurdert om jeg skulle ha barn igjen senere, men nå når hu nnærmer seg halvåret er det utelukket med noen ny dypvogn! det er jo derfor teutonian er så knal, lun og god med fjæring, men lett sportsvogn allikevel!

 

Hva anbefaler de om du tropper ned på butikken med lista di da, prøvd det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke prøvd det... Men jeg får gjøre det. ;) Vet jo aldri. Vet du, jeg er enig med deg. Neste barn får edge.... Eventuelt om teutonia har kommet opp med en skikkelig bag, da vurderer jeg den. Men STOR bag hadde jeg lyst på nå også, men hang meg opp i spirit'n. Men nok om det.

Jeg hadde nesten samme lista da jeg endte opp med carena. Den vogna ble kjøpt som sovevogn, mens jeg fremdeles brukte fashionbagen, og da ble ikke vogna vår så stor.. Så trodde egentlig den skulle bli mindre med sportsdel nemlig. Derfor tenkte jeg ikke så hardt på trillecomfort etc etc, og at carena'n er litt hard i setet gjør ikke meg så mye, hun ligger jo i pose med skinn og tepper uansett... SÅ nå kunne jeg tenkt meg å byttet carena'n og solano'n i drømmevogna over her ;)

Hadde vi vist om maxi cosi mura 3 så hadde vi kanskje, kanskje endt opp med denne pga bagdelen. Men jeg trillet en venninne sin nå, og jeg er bare så mye mer glad i teutonia. Den vogna har ikke mye til fjæring, den er vanskelig å vugge sidelengs f.eks. Håndtaket er vel av typen teleskop, er det ikke det det heter? Selv uten stelleveske ble lille meg (1.63 cm på strømpelesten) gående å sparke borti understellet.... Så tross alt har vi jo en genial vogn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang Teutonia. Vi vurderte også den, men kjenner såpass mange som sier at sportsdelen er for kort i ryggen. Flere jeg kjenner har måttet bytte vogn før ungen er halvannet og det sier jo sitt. En av dem allerede da ungen var et år! Og siden dette gjelder alle Teutonia så prøver vi oss på noe annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...