Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #27 Skrevet 6. mars 2009 Eller man kan si at det var omslagsvis 2000 jenter med svært la alder og 2000 som ikke tåler prevansjon (for det er faktisk ikke så mange!), så da står vi igjen med 10 000 som det bare ikke passet for! Det er syyykt!
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #28 Skrevet 6. mars 2009 Tok abort i går! Ble gravid på p pilla, og har ei lita ei på snart 8 mnd. Pappa døde for snart 3 uker siden og legen har fraråda meg å få flere barn pga ekstrem bekkenløsning. Kjenner det fremdeles etter siste svangerskap. Har fått to flotte barn, og stopper der. Mitt embryo var 4 uker. Har ingen dårlig samvittighet for aborten min. Det var den beste løsningen. Slutt og bry dere med hva alle andre gjør, det er ikke deres sak!!!! Folk gjør det de mener er best for dem selv og barna sine. I mitt tilfelle hadde et barn til antakelig ført til sykehusinnleggelse og vedvarende bl. Er det bra for de to barna jeg har?? En mor som ikke kan gå tur i skogen eller krabbe rundt og leke.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #29 Skrevet 6. mars 2009 Klarer du å være like bastant når du blir gravid på cerazette? For det er ikke akkurat den sikreste pillen....
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #30 Skrevet 6. mars 2009 Gjesp... Denne debatten går igjen og igjen... Dere som er imot abort; ikke ta abort! Dere som mener det er riktig for dere, ta abort! Fei for deres egne dører før dere dømmer andre!!
Gjest Skrevet 6. mars 2009 #31 Skrevet 6. mars 2009 HI: Hvorfor mener du at det å ta abort er OK for de som er blitt voldtatt eller er mindreårig? Fosteret er like uskyldig og levedyktig uavhengig av hvilke grunnlag abortvalget blir gjort på. Tenk på at det er mange som velger å beholde fosteret selv om det er usikkert om voldtektsmannen er faren. Og på den andre side er det andre som velger abort fordi de ikke har lyst å føde et barn, selv ikke for å adoptere det bort. Hadde de som du kjenner som ikke fikk barn følt seg bedre eller annerledes om aborttallene gikk ned? Hadde det ikke vært så vondt for deg å gå gjennom en SA hvis aborttallene gikk ned? Som det ble nevnt over her, så er ikke alt svart/hvitt.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #32 Skrevet 6. mars 2009 Helt enig med HI her! Tenk på alle de menneskene som ikke kan få barn her i verden. Urettferdig er det! En skulle hatt sertifikat for å få barn. Er så mange som ikke fortjener muligheten til å få barn. I en ideell verden fikk man utdelt et middel som gjør at en blir gravid etter at en har bestått en prøve. De som ikke vil ha barn, tar ikke denne prøven før de evt. er klare, og vi slipper alle abortene.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 6. mars 2009 #33 Skrevet 6. mars 2009 Herregud så teit ,vi som blir gravide ,kan IKKE noe for at andre ikke kan få barn .Skal vi som kan få barn gå rundt med konstant dårlig samvittighet for at andre ikke kan få det ?? Idiotisk .
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #34 Skrevet 6. mars 2009 Selvsagt ikke. Snakker om de som driver og tar abort i hytt og pine, fordi "det ikke passer å få barn akkurat nå"..
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #35 Skrevet 6. mars 2009 Vi mennesker har sex for nytelse itillegg til forplantning. Det at noen her mener man skal velge å avstå fra å ha sex med partner fordi at det kan resultere i svangerskap blir for dumt. Jeg en nå 4 mnd på vei, det kunne faktisk nesten ikke passet dårligere inn i livet mitt når det gjelder jobb og skole, jeg valgte å beholde barnet men om jeg hadde valgt det motsatte så kan jo ikke jeg ta straffen for at noen sliter med å få barn og andre får SA. Dette er mitt liv og min kropp og alle andre skal feie for sin egen dør ikke min. Å gå i sølibat for at man absolutt ikke vil ha barn er det dummeste jeg hører. Ærlig talt, er du pass gammel? Jeg elsker min mann og har lyst på han, det betyr jo ikke at jeg ser på det som et forplantningsforsøk hver gang jeg har sex. Og nei ingen prevansjon utenom avhold er sikker men å komme med argumenter om at det får bli løsningen dersom man ikke vil beholde, blir for dumt. Denne debatten er vel både utdiskutert og kjedelig, men flott at du kan beholde alle dine barn da. Måtte det renne på med 20 stykker til så kan du få avstå fra sex etterhvert da!
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #36 Skrevet 6. mars 2009 Her var det mange rare argumenter mot innlegget mitt. Jeg mener ikke man skal avstå fra sex, så lenge man bare tar i beregningen at man kan bli gravid av det. Jeg er ikke kristen eller noe, men synes abort er galt. Har noen av dere aborttilhengere sett bilder av aborterte fostre? ikke akkurat bare klumper nei, selv i uke 8. Jeg var dessverre inne på abort.no, en kristenfanatisk side, og de hadde for grafiske bilder for meg... Etter jeg selv hadde en SA, begynte jeg tenke gjennom hvordan det forsteret så ut, hva de gjorde med det etterpå. Det blir jo bare kasta i søpla. Jeg så det fosteret mitt på UL, det var 10 uker og så tydelig ut som et menneske. Når jeg gikk med jenta mi, var vi på UL i uke 9. Da sparket den lille med armer og bein til oss. Etter den opplevelsen ble jeg enda mer abortmotstander enn jeg var fra før. Jeg vet at mange mener så små fostre ikke er mennesker enda og ikke føler noe når de blir drept. At de ikke har sjel. Men jeg er ikke så sikker. Jeg synes flere burde beholde barna sine når de først har laget dem. Jeg synes ikke man har rett til å ha så mye sex man vil med hvem man vil, for så å drepe avkommet som blir av det når man føler for det. Jeg har selv hatt et aktivt sexliv i mange år, og med flere partnere. Det hadde passet dårlig mange ganger å bli gravid. Men jeg hadde ikke tatt abort uansett! Og dere som er så syke og ikke tåler prevensjon. Dere er i en vanskelig situasjon, og jeg skjønner at dere ikke har lyst til å la være å ha sex på grunn av det. Jeg har vansker med å tro at absolutt ingenting kan brukes. Hva med pessar, kondom, sæddrepende midler, spiral, tusen sorter p-piller, eggløsningetester for å unngå de dagene, hoppe av i svingen. Og det går ann å bruke mer enn en sort prevensjon samtidig også dersom det er så umulig å beholde et barn. Nå i barseltiden passer det meg dårlig å bli gravid så her går det på både cerazette og sæddrepende middel. Skal starte i ny jobb, har bekkenløsning fortsatt etter forrige gang og ryggplager. Men blir jeg gravid likevel, blir jeg nok fortvilt i starten, men abort tar jeg aldri!! Og dere som ikke tåler å gå gravide, dere får jammen sterilisere dere da, eller la mannen deres gjøre det, istedet for å bare drepe fostrene etterhvert. HI
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 6. mars 2009 #37 Skrevet 6. mars 2009 Du sier mye fornuftig hi:) Selv syntes jeg mange tar alt for lett på det, når det gjelder å ta abort. Jeg er heller ikke imot abort, men syntes det er skremmende at terskelen for abort er så lav for så mange. Kjempetragisk!
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #38 Skrevet 6. mars 2009 Hvorfor spiller det noen rolle hvor lav eller høy terskelen er? Det er det samme som blir gjort om det er et tungt valg eller ikke. Dere oppfører jo dere som om abort er noe helt nytt, mens det har eksistert i all tid i alle samfunn.
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 6. mars 2009 #39 Skrevet 6. mars 2009 Mener du at du ikke skjønner at lav eller høy terskel spiller noe rolle???? Herre fred!!!! Det er forskjell på å ta abort på et foster som viser seg og ikke ha hjerne mot det og ta vekk et foster, fordi du det passer seg ikke helt.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #40 Skrevet 6. mars 2009 De to kan ikke sammenlignes, fordi det ene ikke er levedyktig. Hvis en tar abort på et tilsynelatende levedyktig foster gjør man det samme mot fosteret, uavhengig om det er voldtekt, prevensjonssvikt eller hvilke grunn en måtte ha.
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 6. mars 2009 #41 Skrevet 6. mars 2009 Sammenligner?????? Jeg sier bare at noen grunner er det riktigere å ta abort enn andre ganger. Mange ganger får jeg følelsen på at folk gjors på å ikke forstå her inne.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #42 Skrevet 6. mars 2009 Orker ikke lese alle svarene..... Men jeg synes nå det er bedre å ta abort enn å få et barn man ikke føler seg klar for å få. Det er faktisk mer voksent å ta abort enn beholde og bli alenemor noen ganger! Har sluttet å irritere meg over folk som fortsatt ikke forstår at kondom er en selvfølge ved tilfeldige bekjentskaper og "knullekompiser". Det er de som må ta følgene,ikke jeg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå