Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjempebra inlegg april 06. Mye nyttig informasjon!

Selv har jeg leitet opp og ned på nettet etter anbefalinger vedr. tørrfisk... noe jeg er tussete etter! Tok til slutt en tlf. til mattilsynet som frarådet tørrfisk (slik som spises som snacks, ikke den som kokes/tilberedes med varme). Årsaken til at de frarådet det var at man ikke visste sikkert om fisken var skikkelig tørket og om der var kommet f.eks. fugleskit på fisken. Har veldig lyst på tørrfisk.... men jeg tør ikke ta sjansen på å skade mitt bittelille barn pga. mine lyster.

Det er jo typisk at når en ikke kan spise noe har en veldig lyst på det..... les all nei-mat (i flg. mattilsynet) som jeg selvfølgelig har utrolig lyst på nå. Det jeg spiser, spiser også barnet mitt. Det som ikke er godt for barnet mitt kan jeg ergo ikke spise. Vil barnet mitt leve usunt siden er det et valg det lille mennesket selv må ta, men akkurat nå kan h*n ikke velge, derfor prøver jeg så godt jeg kan å leve så sunt som mulig, selv om det ikke alltid er like lett.

Hver dag tar vi mammaene viktige valg for barna våre, ønsker alle lykke til og håper vi er flinke å velge riktig på alle måter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hallo i luken...???

det er ikke mer listeria i salamien fordi om at man er gravide da? Er d fare for det så blir d oppdaget og står i aviser og de sender tilbake produktene...herlighet da menenske..vi bor i norge..ikke i india..mat her er stort sett trygt...er ikke farlig å spise salamien så lange dene r fersk..men alle frå gjøre som dem vil trur jeg! Hvis de f¨r beskjed om å la være så la vær da...hvis man får beskjed om at d er trygt så spis..eller hør på din egen stemme i hue kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...