Gå til innhold

Hvilken vogn skal dere ha?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er jo en jungel der ute..! Skjønner ikke hvordan vi skal klare å bestemme oss for en vogn. Lurer derfor på hva dere andre velger, og hvorfor akkurat den? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble helt overveldet over det valget man hadde i vogner.

Så etter å ha sett masse i butikker og på internett og blitt enda mer forvirret så satte jeg med ned og skrev en liste over det jeg ønsket en barnevogn skulle ha.

 

Jeg endte opp med Bébécar Stylo (kjøpt i england, vet ikke om de har den i Norge, men den ligner kanskje litt på EmmaljungaL http://www.bebecar.co.uk/products/prams/stylo/index.htm#)

 

Den hadde alt det jeg ønsket meg fra en vogn, samt jeg likte også designet på den.

 

Lykke til med vognvalget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to teutoniavogner. En Mitral og en spirit.. Og de har alt jeg ønsker meg i en vogn. De er lette, de har mulighet til både softbag og hardbag (jeg har begge deler). De er god å trille, mitralen er vendbar og jeg liker utseende på de.

 

+ At jeg får kjemepegod service av Rita som selger dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ei simo kombi 2008 modell, den er stor men er helt super:)

den er helt super på vinterføre og er god og romslig slik at d er plass til voksi pose i den.

jeg skal bruke den til lillemann og ha kjøpt meg ei lettere trille til min andre datter som er ca 18mnd når han kommer:)

men sal ha meg en søskenvogn og da:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjøpt emmeljunga kombi vogn.(tror det heter det) er lett å kjøre, lett å slå sammen i bilen og har stor og fin sitte del når man tar vekk baggen.

 

falt vel for den bare så det ble nå den.

 

var mange vogner der ute i vognjungelen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ha one three hill urban jungle som jeg skal kjøpe fra en venninne til halv pris. Hun var kjempefornøyd og ville hatt samme vogna igjen. Hun sa den veier lite, er enkel å kalppe sammen og ta opp, lett å få inn og ut av bilen og lett å manøvrere. Gutten hennes skal bruke den frem til sommern og da vil han være 1 1/2 år gammel og da ville hun ha en som var litt større til han.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en TFK joggster twist nå. Datteren vår har brukt den siden hun var 6 måneder. Vi skal kjøpe hardbag til den når neste kommer. Vognen er helt super, romslig og stødig. Den blir veldig liten når man klapper den sammen. En venninne av meg har brio, trehjuling, og den tar dobbelt så stor plass i bagasjerommet på bilen.

Både hardbagen og sportsdelen er veldig store og barnet ligger og sitter skjermet for vær og vind. I sportsbagen er det myggnetting som du tar ut av en glidelås og drar over vognen.

Jeg ville absolutt valgt trehjuling, enkle å manøvrere, supre å gå i terreng med og veldig bra å løpe med.

 

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har fått Simo Kombi i gave fra bestemoren til lillegutt :-)

ønsket oss den for synes dem er finest og er mest praktisk.

Men det er jo smak og behag. Dere bør hvertfall se etter om vogna tar stor plass da den slåes sammen, så dere får plass i bilen ;-)

dem med 4 hjul tar ofte en del større plass enn dem som har 3.

 

Lykke til i leitinga :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en Simo kombi her også. Den var stor og romslig, og viktig for oss at den er robust siden vi bor på landet og skal trille mye på grusveier. Så falt vi også for det fine designet på stoffet:) Var en sånn limited edition, hvor det kun er laget 30-40 stk av den utgaven...Litt fancy, men, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde simo kombi med førstemann... flott og god vogn.. men så sinnsykt tung.. så når jeg ble gravid med nestemann og førstemann forstat brukte vogna måtte jeg bare gi med.. den veier jo et tonn...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har tenkt å slite ut den simo kombi-vogna jeg fikk da eldstemann kom for snart 6 år siden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil ha en emmaljunga mondial duo combi. Grunnen til at jeg vil ha denne er at det er en stor og romslig vogn, har jobbet noen år i barnehage og der har jeg erfart at emmaljunga vognene er veldig gode, varer lenge, har stor hjul og er i en flott kvalitet.

 

Grunnen til at jeg vil ha nettopp den emmaljunga vognen er fordi den har de tingene jeg vil at en vogn skal ha, stor dypvogn som er lett å ta av understeller/bære med seg inn. Man kan kjøpe bilsete i samme serien og bruke på det understellet, kjekt når man bare skal innom butikken en tur og babyen sover. Sportsvogndelen er stor og god, den kan barnet sove i til rundt 3 års alderen. Noe som vi i barnehagen har sett at er veldig bra. Den har også myggnett i kalesjen, kjekt da jeg får babyen på sommeren. Og det medfølger regntrekk.

 

Noe som også er flott med emmaljunga vognene er at om man skulle være så uheldig å ødelegge en del, så er det ikke noe problem å få bestilt denne delen og fikset vogna, god som ny igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt Emmaljunga Smart Duo :) Den virket mest robust av de vi har kikket på (finnes mye "skrammel" på markedet ja...) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte Emmaljunga Nitro City (duovogn) i Strømstad nettopp! Vurderte Brio Sing eller Joy, men synes kvalitetsmessig at Emmaljunga virket mye bedre. I tillegg var den like lett, hvis ikke lettere, enn Brio og mye mer "robust". Ettersom babyen min ligger i magen fortsatt har jeg ikke fått prøvd den med han enda, men regner med den passer perfekt for mitt bruk! Altså stort sett bybruk som passer i kollektivtransport =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker litt på OTH her. Men så har jeg også kikka litt på EasyWalker og den MaxiCosi Mura. Er det noen her som har synspunkter på disse vognene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bebe Confort Hight Trek :) Har falt pladask for denne. Sportsdelen holder nok ikke ut vognperioden, men innen junior har vokst ut av denne er forhåpentligvis barn nummer to godt på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er veldig vanskelig å velge vogn. Det er jo så mange å velge mellom. Jeg har funnet denne: http://www.britax.se/Vigour3_08.htm som jeg liker ganske godt. Den virker liten og lett, samtidig er det vendbar sittedel og baggen er ganske stor. Ulempen er at det er få butikker i Norge som selger den. Har funnet ut at de har den rett over grensa til Sverige da, så er jo ikke så langt dit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderte Bebe Confort High Trek, men vi syntes at bag delen var veldig liten. Med tanke på at lillemann blir halvåret i vinter tiden med stor dunpose til så blir nok den baggen knapp. Derfor byttet vi mening, og står nå med Maxi Cosi mura 3. Har ikke kjøpt den enda, men har mer eller mindre bestemt oss for den. Stor og romslig bag, sikker og tøff. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den er kun 77 cm lang, men den er også langt mer isolert enn de andre vognene så man trenger ikke stor dunpose. Det skal visst holde med sauskinn i bunn, dyne, teppe og trekket. Så vi satser på det. Kjenner flere som har hatt den og som er kjempefornøyd. De fikk barn på sommeren akkurat som meg og hadde derfor stor baby i baggen på vinteren... Dessuten så kan man på denne bruke sportsdelen tidligere hvis krise siden ungen ligger ergonomisk riktig i den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...