Gå til innhold

Er leger virkelig ivrige etter å tjene penger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor skal jeg dra på legevakta?! Jeg vil jo ikke ha time hos fastlegen engang! Jeg vet jo hva som feiler meg og lurte bare på å få en munnsalve siden dette har plaget meg i over en uke nå. Jeg er da ikke syk. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legevakten her jeg bor er ikke for livstruende sykdom eller skade. Det har vi et akuttmottak til. Derimot er det legevakten vi reiser til for benbrudd, sår som må sys, akutte infeksjoner, allergiske reaksjoner og syke barn osv. Dette etter informasjon fra legevakten selv.

Skrevet

Alt du nevner der er akutt sykdom/skade og KAN være livstruende...så jo det er hva en legevakt er til...munnskold derimot...og f.eks. resepter som ikke er antibiotika, smertestillende o.l....er rett og slett misbruk av legevakten...

Skrevet

Jeg er enig med deg i at HI sin plage ikke er et legevakttilfelle. Måten du formulerte deg på fikk det til og høres ut som man minst må ha enten hjerteinfarkt, en avrevet arm eller hjernen i en pose med seg for å kunne oppsøke legevakten :)

Skrevet

Mener om du er så desp etter denne kremen og klager over legen din kan du ringe legevakten høre om de har tid så kan de skrive ut resept til deg. Hallo om dere tror legevakten bare er for akutt tar dere feil =0) jeg har operert inngrod tånegl der =0)

Skrevet

Oppgitt over deg som ikke vet att det ikke trenger være akutt for å dra til legevakten =0)

Skrevet

Hadde jeg vært desperat hadde jeg tatt imot den legetimen jeg fikk imorgen kl.9, men jeg syns faktisk ikke at munnskold kvalifiserer til å gå til legen samme hvor vondt det måtte være. Tenkte de kunne skrive ut den munnsalven til meg, det var jo ikke akkurat morfin jeg spurte etter. Men men.. Det går vel over en gang, tok bare så lang tid denne gangen at jeg tenkte det var ok med litt hjelp. Hvis det er sånn at det ikke er lov så skjønner jeg jo det.

Skrevet

Da lurer jeg på hvor i Norge du bor hvor legevakta har tid til alt mulig "dill"...Her hvor jeg bor er det kun akutt, til og med på apotekene henger det egne informasjonshefter til kundene om at legevakta kun er for akutt tilfeller...

Hva bruker du fastlegen til du da?

Skrevet

Hvor bor du? Her blir man ikke tatt inn på legevakta om det ikke er noe som haster sånn nogenlunde. Inngrodde tånegler og munnskold kvalifiserer ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...