♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 3. mars 2009 #26 Skrevet 3. mars 2009 Jeg har en som var på 10 mnd: 79 cm, 11290 gram og helsesøster sa bare at det var helt fint. Midt på kurvene. Men han var 4398 gram og 54 cm når han ble født, så kurven var kansje en annen. Nå som han er ett år er han 12 105 gram og 82,5 cm- så ingen liten kar. Men ingen som noengang har sagt at han er feit, bare stor. Men er nok også fordi han er så lang...
Galskapens overhode Skrevet 3. mars 2009 #27 Skrevet 3. mars 2009 kurven til jenta mi gikk også rett opp.. var 2485 g 45 cm ved fødsel, og 12,3 kg og 79cm ved 12 mndr. Økte særlig de siste 5 mndene hun gikk over til mme. Fikk ingen andre kommentarer enn at jeg burde følge være bevisst på hvor mye og hva hun spiste. Stor jente i dag også, 25 kg og 120 cm 5 år gammel. Gikk plutselig av seg babyfettet ced 2,5 års alder.... er jo godt at helsesøstre vil følge nøyere med, ved plutselige endringer.. Vi hadde nok klaget hvis de aldri bekymret seg også.. =)
¤¤happy-may-mum¤¤ Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #28 Skrevet 3. mars 2009 Godt å høre at han ikke er den eneste folkens : ) Og er helt enig i at det er bra at helsesøster reagerer.. likevel om d føles som litt overreagering. Satser på at kurven hans flater ut til neste kontroll nå når han krabber som bare det, om ikke får jeg spørre litt mer grundig hva grunnen kan være, tiltak ol.
Moi 32 Skrevet 3. mars 2009 #29 Skrevet 3. mars 2009 Her var det så mange svar at jeg orket bare skumme over.. Min sønn veide 14,7kg da han var 11mnd. Han skjøt ut av 7 vekstkurver fra han ble født(3366g) til da. Legen klødde seg i hodet og sa at "ja, ja, han må jo få lov å være seg selv. vi ser det an til 2årskontrollen." Nå er han 20mnd og 15,7kg(88cm). Altså ikke spes stor lenger i det hele tatt.. I vår familie vokser forresten "alle" ekstremt de første 6-12mnd før det så flater ut. Hans kusine var enorm da hun var 6mnd, nå er hun 10år og minste jenta i klassen(både høyde og vekt)..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå