Onna Skrevet 2. mars 2009 #26 Skrevet 2. mars 2009 Helt enig "Supermann blir storebror". Jeg konfirmerte meg borgerlig for én grunn da jeg var 15: For å vise min familie at jeg tok sterkt avstand fra kristendommen. De fleste i min familie kom ikke en gang og det var bare foreldrene mine som var og så på i samfunnshuset. Men min mor ble overbevist hun. Skrøt så fælt av seremonien til alle i familien min etterpå.
**micke** Skrevet 2. mars 2009 #27 Skrevet 2. mars 2009 signerer sommer1 over her... høres nøyaktig ut som hos oss, og er veldig enig i argumentene dine! så nei, altså. blir navnefest på oss.
Melisa87 Skrevet 2. mars 2009 #28 Skrevet 2. mars 2009 Jeg synes det blir så FEIL å døpe barn bare fordi det er "tradisjon"!. Skal ikke noe være hellig lenger? Hvis du ikke er kristen synes jeg heller ikke man skal døpe barna, man kan da heller ha en navnefest.
meg & to små vampyrer Skrevet 2. mars 2009 #29 Skrevet 2. mars 2009 Nei, fordi vi ikke er kristne eller syns det er greit å bruke en religions gudshus til seremonier vi ikke tror på.
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 3. mars 2009 #30 Skrevet 3. mars 2009 Nei, absolutt ingen dåp her i gården. Ingen av oss er kristne, jeg er ikke døpt. Sambo er foreløpig medlem av statskirken, men det er mest pga latskap at han ikke har fått ut fingern og meldt seg ut ennå. Jeg er med i Human-Etisk forbund og det skal han også når han bare får seg til å gjøre det. Vi tenker å ha en slags navnefest eller noe sånt hvor vi samler familie og gode venner og tar en uhøytidelig måltid med påfølgende kaffe og kaker
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 3. mars 2009 #31 Skrevet 3. mars 2009 Nei på ingen måte skal h*n døpes. Jeg er ikke døpt, prinsessen vår er ikke døpt...Vi er ca like kristne som en gjennomsnitts sko-eske og ser absolutt ingen grunn til å døpe nurket. Hvis det er så at h*n skulle ville bli døpt senere, så er det ved eget valg,ikke noe vi har trykket ned over hodet hans eller hennes... Og selvsagt, om det blir valget støtter vi det også, om enn vemodig Jeg er da også imot statskirke og syns at 1000 år er mer enn nok ( hadde Tskjorten i sin tid ved 1000 års jubileet for kristningen av Norge), så jeg brenner litt for det her Om man skulle heie på noen Guder så får det være de norrøne, for der hører vi hjemme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå