Gå til innhold

----Skravletråd/bli-kjent:)----


Troika-3blå

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

Tenkte det kunne være greit med en skravletråd, om alt og ingenting. Det er jo noen av oss som har "hilst" allerede, men vi kan jo alltids bli litt bedre kjent her. Forhåpentligvis skal vi følge hverandre leeeenge:)

 

Litt om meg:

28 år, gift, er fra og bor i Vestfold, har to gutter på 10,5 og 3, og er kontaktlærer (når svangerskapet er "offentliggjort" kan jeg gå mer i detalj:) ). Vi har prøvd siden juni, og er veldig glad for at vi endelig har bolle i ovnen:)

Hva med dere?

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

 

Jeg er en ung dame på 20 år som egentlig er utdannet interiør konsulent men det er ikke noe for meg så skal ta opp noen fag til høsten og starte på vetrinær hogskolen og studere dyrepleie, Har en samboer som er snekker og vi har begynt på vårt 5 år sammen. Vi bor i Akershus og har prøvd siden okt 08. Dette er vårt første barn og vi er kjempe glade!!

Klem=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ei trønderdame på snart 34 år. Har ei jente på 8 og en gutt på 2,5 år. Holder på med en doktorgrad som jeg håper på å bli ferdig med før nr.3 melder sin ankomst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ei jente fra vestlandet på 27 år. Har en sønn på snart 2år. Jobber som førskolelærer i barnehage, Er ellers veldigglad for å være gravid igjen, veldig planlagt, håper bare at alt går fint. Gleder meg mest til magen kommer, og jeg kan kjenne liv og kunne fortelle verden nyheten:O)

Kjenner dette kan bli noen lange uker, får bare håpe kvalmen holder seg laaangt borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også trønderdame (men bosatt i Oslo), 35 år, samboer med gifteplaner (bryllup til sommeren), seint ute i forhold til dere andre, jeg er nemlig førstegangs. Har fått tid til en del i mellomtida da, har reist og studert en del og har jobba i snart 11 år.

Blir spennende dette her, hadde en MA i okt, men ble gravid igjen på tredje pp, heldigvis.

 

Lykke til alle sammen, ser fram til å ta følge på veien fram mot november :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en dame på snart 36 år og jobber som omsorgsarbeider men psykisk utviklingshemmede. Ikke gift, men vært samboer i snart 15 år. Vi har en sønn på snart 7 år og har prøvd å bli gravid i nesten 3 år. Så enderlig gikk det bra, håper det går bra videre også. Lykke til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei ;)

 

Eg e ei jeinta på snart 25 år,har samboar og ei lita tuilla på snart 3 år...:) No skal vi ha nr2...Ikkje heilt planlagt,men d betyr ikkje nåkka no...Vi gler åss masse!! Har ikkje vært på min første kontroll einda...så har bare min eia dato å gå ætter,men d blir no en gang i byinnelsn av nov ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en jente på 32 år. Opprinnelig fra vestlandet, men etter å ha bodd litt rundt omkring i Norge og utlandet de siste 10 årene bor jeg nå i Oslo.

 

Jeg er gift og vi har en datter på 4 år fra før. Gleder meg å se hennes reaksjon når vi forteller at hun skal bli storesøster. Tror hun er veldig klar for det.

 

Vi hadde egentlig tenkt å vente et par måneder for å få termin på begynnelsen av året, men det rart hva en "Barnefri-Valentines-langhelg" kan føre med seg;o)

 

Jeg la på meg mye i første svangerskap og utviklet svangerskapsforgiftning, så det er med en skrekkblandet fryd jeg starter dette svangerskapet. Har allerede bestillt jordmor og første time med legen:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har min første legetime til fredag, og får da, etter avtale med legen min, tidlig UL for å sjekke at alt er på plass og står bra til. Har nemlig hatt en XU tidligere, så da vil vi gjerne ta en sjekk. Og så håper jeg virkelig at formen blir bedre nå enn i det forrige svangerskapet, da jeg hadde ekstrem svangerskapskvalme. Men jeg har allerede begynt å være småkvalm litt til og fra, så vi får nå se... Er nå 4+5, så det synes jeg var tidlig å begynne å være kvalm:( Men så lenge alt er bra med lille knøtt, så får det bare være!!! ( I hvert fall lett å si nå...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Testa positivt idag med termin 11.11. Er så utrolig glad, men samtidig veldig spent på om det vil gå bra denne gang. Har hatt en MA og to SA siste15 mnd. Hadde også en XU før jeg fikk mine to friske og flotte gutter som no er 6 og 9 år. Vi har lenge ønsket en attpåklatt.

 

Jeg ble 37 år no nylig og bor på Sunnmøre. Jobber som butikksjef i en butikk og trives med det. Har ingen typiske gravidsymptom enda, foruten trøtt og vonde pupper. Men slapp unna kvalme i de andre svangerskap også, så håper det gjelder for dette også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:-) Jeg er 27 år gammel, gift på andre året og har ei skjønn lita tulle på 1 1/2 fra før. Jobber som lærer på vestlandet. Ellers må jeg jo si at jeg ikke hadde tenkt å bli like hekta på bim som i sist svangerskap, men det er rart med det, he he...greit å ha noen å snakke med når det skal være hemmelig for omverdenen! Gleder meg til å følge dere i månedene fremover. Lykke til alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Skriver meg på her... Testet possitivt i dag morges så det har ikke helt synki inn ennå... Må nok ta noen flere tester før det går helt opp for meg...

Litt om meg.. Jeg er 27 år og bor i Vestfold. Gift på andre året og venter nå vårt første barn i mitten av november. I følge mine beregninger faller det på fredag 13 november, ikke spesielt overtroisk, men håper alikavel at den flytter seg noen dager i hverfal... he he.

Håper å følge dere alle i månedene fremover! Dette blir spennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er 25 år bor i akershus, jeg er førstegangsfødende og håper på råd og tips fra dere som har vært gjennom dette før. jeg er utdannet idrettslærer, men jobber som pedagogisk leder i barnehage. jeg og samboeren min begynte å snakke om å få barn i januar og jammen traff vi blink rimelig fort og vi gleder oss kjempe masse. har ikke fått legetime før 2. april men i følge terminkalkulatoren har jeg dato 3. november. skl bli moro i bli kjent med dere alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hola senioritas :-)!

 

Kaster meg på her jeg.... foreløpig termin er 5. nov. Håper å bli bedre kjent med dere vordende der ute.

 

Er 37 år, samboer og har en liten pode på 3 1/2 år fra før. Vi bor i Oslo. Utdannet barnevernpedagog og jobber i det jeg tror må være et av Norges mest utskjelte yrke.......dvs. saksbehandler i barnevernet. Håper ingen her lar seg skremme av det. Vi ble forøvrig "tatt litt på sengen" med denne graviditeten. Vi hadde forsåvidt bestemt oss for å sette i gang, men plutselig var jeg bare gravid. Det var jo en skikkelig bonus. Får bare håpe at alt går bra. Med denne lykken så sniker det seg jo gjerne noen bekymringer med også. Jeg er noe så alvorlig, innmari trøtt, men utover dette er formen grei.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hola chicas! Artig å lese om dere andre - gratulerer så masse alle sammen!=)

 

Noen facts om meg: 30 år, samboer og bor i Trondheim. Jeg jobber som arkitekt her i byen og trives godt. Og nå er vi endelig på vei! Etter en ganske lang periode med overtalelse av samboeren min, ble han endelig med på laget;) Foreløpig har jeg kun noen svake menslignende smerter av og til i løpet av dagen, ellers kjenner jeg meg helt fin. Vi får se hvordan det blir etter hvert! Gleder meg til å bli kjent med dere!

 

Stor klem!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ei jente på 34 som har et barn fra før (snart 3). Vi bor i Akershus. Har bodd lenge i utlandet, men er nå fornøyd med å bo i Norge. Har foreløpig termin 5. nov. Hadde en SA i desember i fjor og er veldig nervøs denne ganga! Men håper det går bra! Det blir koselig med en baby rett før jul :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jente på 31 fra Vestlandet. Har ei lita Adm Dir på 1 år og har akkurat begynt å jobbe igjen. Jeg har pco og har hatt veldig problem med å bli gravid, abort osv. og var midt i et prøverørsforsøk med lille sjefen da det kom fram at jeg var gravid. Nå hadde vi begynt å tenke tanken på å prøve igjen, kanskje etter sommeren, men da har visst kroppen tatt saken i egene hender, og jeg har termin 12.11. Go figure??!?!

 

Litt sjokkartet glede, men veldig spennende. Førstemann hadde kolikk så antar at det kan bli noen travle måneder til jul....Hyl!!

 

Det er så kjekt å lese om andre som er i samme situasjon. Gratulerer alle sammen. Dette blir kjekt!!!!!!!! Deilig å ha noen å lufte tanker, problem og glede med. Håper på masse av det siste!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 27 år gammel og bor i nordland. Er nylig ferdig utdannet psykolog, og begynte i fast jobb i februar. Har vært samboer i 3 år, og vi har snakket en stund om å prøve å få barn, men skulle egentlig ikke begynne å prøve før til sommeren. Så da jeg testet positivt på mandag var det litt av et sjokk. Nå begynner vi begge å riste av oss sjokket, og vi gleder oss over nyheten og tilstanden. Foreløpi termin er 09.11. Har en del symptomer allerede, spesielt en overveldende tretthet som har slått meg litt ut. Jeg er forresten førstegangsfødende, og er utrolig spent på hva som venter meg de neste månedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster meg på denne jeg. =)

 

Jeg testet positivt på Torsdag, og selv om dette var planlagt er det fortsatt ganske rart å tenke på. Jeg har ingen barn fra før, så dette er helt nytt for meg.

 

Litt om meg: Jeg er 21 år og bor i Telemark, er samboer med en helt fantastisk mann som gleder seg veldig til å bli pappa. =)

De eneste symptomene jeg har foreløpig er menslignende murringer og litt kvalme både morgen, og kveld. Puppene har ikke blitt merkbart større, men har blitt skikkelig tunge!

 

Det skal bli koselig å bli kjent med dere andre November mammaer! =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å lese om dere andre novembermammaer :o) Og gratulerer alle sammen!!

 

Jeg er 28 år, og bor i Bærum, men kommer opprinnelig fra Telemark. Jeg er utdannet sykepleier, og jobber på Rikshospitalet på nyfødt intensiv avdeling.

Er samboer med en flott mann, og vi fikk en sønn for nøyaktig 6 mnd siden. Så her blir det to tette, men det var helt etter planen :o)

Terminen denne gangen er 11.11.09, men har ikke vært hos legen enda.

Gleder meg til å bli bedre kent med dere her inne :o) Vi går en utrolig spennende og hærlig tid i møte, så håper vi kan støtte og oppmuntre hverandre litt :o)

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å se at vi er mange kommende november mammaer her allerede..

 

Litt om meg:

Jeg er 29 år og kommer fra Hadeland. Er samboer, har to barn på 4 og 6 år fra tidligere forhold og en stedatter på 12. venter vårt første felles barn og gleder oss veldig. Jobber i NAV og er ellers i fin form:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med november-nurk, alle sammen.

 

37-årig lærer fra Østfold her, er samboer og vi har ei datter på seks år. Kjenner ikke så mye til denne graviditeten ennå, bortsett fra at jeg er ekstremt trøtt hele tiden. Gleder oss veldig til å få et søsken til jentungen vår. Foreløpig termin er 8. november. Har ikke fortalt om graviditeten til noen, så det er godt å ha dere her når jeg føler at skravletrangen blir stor (noe den er nesten hele tiden ...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle :)

Jeg er 34 år og bor for tiden i Bergen. Er fra Nord-Norge. Dette er min første graviditet og jeg er spent som bare det! Vet ikke om det har gått helt opp for meg enda. Har termin ca 3 november. Graviditeten var planlagt, men det hele gikk litt fortere enn jeg hadde trodd - så er litt i ørska om dagen. Er i uke 6-7 nå, begynner å merke at jeg er kvalm. Kjennes nesten ut som jeg er fyllesyk! Jaja. Godt å lese litt her inne og vite at jeg ikke er den eneste :) Og godt å treffe dere andre november-mammaer! Føler meg så fersk og ny - og har liksom ikke peiling på noe. Men har funnet ut at jeg må ta en dag av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heihei!

 

Jeg er 24 år, bor i Trondheim. Jeg er utdanna dataingeniør å jobber som programmerer i et oljefirma her i Trondheim.

 

Er samboer på 5. året, og graviditeten var i grunnen planlagt. Vi hadde egentlig tenkt å vente slik at termin ble på nyåret, men søstra til samboeren skal ha snart å hun bor rett borti gata her, så vi tenkte at det å ha et søsterbarn i samme klassetrinn ville vel være digg..? Dessuten trodde vi strengt tatt ikke at det ville gå så fort, men nå, på andre forsøk, testa jeg positivt! Vi har gått rundt å smila fjollete i hele dag (fant det ut i dag tidlig), det føles ikke helt virkelig enda!

 

Rett etter eggløsning følte jeg at "noe skjedde" som jeg ikke kjente igjen. Kjenner somregel eggløsninga veldig tydelig, som om noe blir røska løs, men dette var noe annet. Allerede da hadde jeg en følese, men torde ikke helt å tro. Snakka med søstra mi og hun lo godt og sa at hun hadde ei venninne som påsto at hun "kjente at hun ble gravid", og at hvis det faktisk stemte at jeg ble gravid denne måneden skulle hun "eat her words"! Eat them sister!! :D Ellers har jeg en del murringer og må snart gå til innkjøp av en større BH.. :P

 

Gleder meg til å bli bedre kjent med dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...