Gå til innhold

dere som bor langt unna BF.... et par spørsmål.

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

- hvor langt er langt?

-hvor ofte har barnet/barna samvær med far?

-hvor gamle er barnet/barna?

-fikk dere "lov" å flytte, eller ble det et amaras uten like?

Jeg har så lyst å flytte... vekk fra denne byen, vekk fra fylket.. startet på nytt et sted hvor folk er hyggelige, og har litt hjerterom! Kjenner at jeg er så lei av å bo her. Jeg vil gi barna mine en god oppvekst, og med det mener jeg at de kan bosette seg et sted, og bli der. Slippe denne evige flyttinga som jeg måtte. Er 24, og har bodd ca like mange steder! jeg har ingen barndomshjem, og ingen venninder jeg "alltid" har hatt.. det vil jeg gi barna mine, og det ser ikke ut til at det blir i denne byen...

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

og eldstejenta mi har jo selvfølgelig en annen pappa enn minsten, om det skulle være uklart ;) Haha. Kan man flytte sånn uten videre? Jeg vil jo selvfølgelig gjøre alt som står i min makt for å sørge for at jenta får så mye samvær med pappaen som overhode mulig, men redd han nekter...

Skrevet

Kan vel egentlig ikke svare på så mye :P

Vi bor på vestlandet og faren på østlandet. Jeg flyttet hjem igjen når jeg var 6 mnd på vei, da han var bombesikker på at det ikke var han som var faren og ikke ville ha noe med noen av oss å gjøre. Ingen samvær i det hele tatt. De har møtt hverandre en gang og da var hun 6 mnd. Har prøvd flere ganger etter dette, men blir alltid avlyst i siste liten fra hans side..

Hun er nå 7 1/2 år. '

Men dette blir en helt annen situasjon enn det du kommer i :s Så det er vel egentlig bare til å spørre far om det er greit at dere flytter å så skrive en samværsavtale.. Om det er greit for han da selvfølgelig ;)

Håper det ordner seg for det beste for alle parter :)

Skrevet

jeg har en barnefar langt unna, fra østfold til telemark.

samværet er hver 3 uke, og tatt buss fra oslo siden ho var 10, nå er ho 13 år.bf kjører ho til oslo.

ikke noe problem,jeg flyttet "hjem" igjen,og han bor "hjemme"

Skrevet

Jeg bodde først utenfor Tr.heim og han i Tønsberg.

Da flyttet jeg når jeg var gravid. Og han kunne ikke brydd seg mindre egentlig.

Når Daniel ble 2år flyttet jeg til Kløfta.

De har ikke noe samvær. Ses like lite her på Kløfta, som det vi gjorde når jeg bodde i Åfjord.

Så det sier vel nok om han.. :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Han kommer jo aldri i verden til å si ja, det er jo som å vinne i lotto uten å tippe...

har så lyst å flytte vekk, kanskje jeg skal leie hos deg 5'ern? ;)

hvordan da hver 3.uke? En hel uke? Eller? Bare helg?

Nå har han jo jentungen annenhver onsdag til mandag, og ikke i verden om han vil gå med på noe mindre enn det.... kan godt flytte i overkommelig avstand altså, men alt er jo så dyrt :(

Skrevet

Min mann har barn fra tidligere. Han har daglig omsorg; en periode bodde de 40% hos mor pga nærhet mellom begges hjem og forlik fra rettsak. Så bestemte mor at hun ønsket å flytte flere timers kjøring unna med sin nye familie, hun ønsket å ta dem med men innså at barna ikke ville rives opp fra oppvekstmiljøet og venner. Barna er nå hver tredje helg hos moren sin og det fungerer fint for dem. Dette er jo litt omvendt enn for deg, men avstandsmessig kan det fungere for barn å pendle så lenge foreldrene finner en god løsning som barna er komfortabel med. Barna er 9 og 15.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, ikke sant Vålerenga... men her har de jo samvær, og det vil han, henne og jeg! Han bor forøvrig 20 min fra tønsberg... hehe :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Noramams... Barna mine er såpass små (eldste 4, og minste 18mnd) at de ikke har noe oppvekstmiljø enda, men det er jo det jeg ønsker å skape for de... Dette er så vanskelig! Jeg trives ikke, gubben kunne sikkert hatt det bedre et annet sted, jeg prøver å "skjerme" jenta mi for folket rundt her, fordi hun er en pågående liten frøken, og det ser ikke ut til at folk liker det noe særlig....

Skrevet

kjelleren er ledig :-)))

det er fra fredag til søndag, og ellers i feriene...men må si at vi har et godt samarbeid da, selv om alt går over tlf,msn og meldinger.har ikke sett han siden gitt....men det gjør ikke meg noe,så lenge alt annet går greit.

Skrevet

Ønsker deg lykke til; håper du finner et sted der dere trives; "har du det bra har ungene det bra" er min teori, så håper det løser seg for dere. Vanskelig når man ikke trives, har selv vært der for noen år tilbake, men nå bor jeg på et sted jeg aldri hadde trodd jeg kunne trives på som yngre :-)

Krysser fingrene for at du får det til! :-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Takk Noramams :) Ja, jeg tror også det.. men er litt avhengig av at det er i nærheten av bf, hvertfall overkommelig nærhet.. og da skorter det litt :S Noe må man jo ofre når man har "valgt" å ha barn med mer enn 1... :(

Skrevet

avstanden begrenser seg jo da, når han har ho så mye,pga bhg og etterhvert skolen...men er ikke moro å bo en plass en ikke trives...det vet jeg alt om.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

jammen da kommer vi i kjelleren din :o)

nei, ikke lett... jeg som akkurat har fått jobb og greier... vokser ikke på trær, og det gjør ikke jobben til gubben heller :( får vel bare være stuck her... kikka på hus i Asker, men FY FADER for noen priser!!!

Skrevet

husrom er det ikke vanskelig å få her vettu :-)) da er det mye verre med jobb, er ikke store plassen her.

det er kjedelig å ha det sånn asså, og noen ganger har en ikke noe valg,sånn som du nå feks...

her går flotte huser for ca 1 mill og oppover....men ikke nye da.

Skrevet

Du trenger ikke hans tilatelse for å flytte. Han har rett til å uttale seg, men ingen rett til å holde dere igjen.

Det har vært mye diskusjon om å innføre flytteforbud, men det blir jo temmelig urimelig hvis det kun gjelder den ene parten.

Når det er sagt, så bør du tenke grundig gjennom konsekvensene. Sannsynligvis får han ikke hatt barnet sitt like ofte som nå.

om du ikke vil bo i byen, hva med en mindre plass ikke så langt unna? Feks max en times kjøring unna?

Jeg gjorde det motsatte. Jeg flytta 170 mil fra mine venner og familie for å studere, og valgte den skolen som lå nærmeste barnefar.

(Han tar det som den største selvfølgelighet i verden :P)

Skrevet

Jeg bor i vestfold og exen bor i stavanger, det er over 50 mil unna.

Men uansett er det samma hvor jeg bor, for bry seg gjør han uansett ikke!

Han ringer svært sjeldent og siste gangen han så henne var hun 6 mnd, nå er hun 14 mnd.

Hun har bare sett faren sin 2 ganger i hele sitt liv.

Så her slipper jeg tanken på samvær, fly eller tog osv.

Men skulle gjerne ønske han brydde seg da, om så hadde jeg velvillig flyttet til f.eks Kr.sand så det var nærmere reise vei.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

mammamia, det er jo nettopp det... jeg vil jo ikke frata han muligheten til å se henne så mye som nå! Jeg bor ikke "i byen", jeg bor på et lite sted, hvor jeg ikke kjenner noen... folka er sære (eller var det meg?) barnehagen er dårlig, vi får ikke kontakt med noen her, osv osv. Ingen av oss jobber her heller....

Lykkelig, vi bor i vestfold vi også, men 5 mil fra hverandre nå, og det går jo!

Skrevet

Okai, ja skjønner jo du vil hun skal se han, men du kan ikke bare leve etter han da, om du ikke trives der du bor så syns jeg dere burde flytte da.

Vurderer det samme selv, men skal begynne på vgs til høsten også har jeg bare ungdoms rett i Vestfold og ikke i Vest agder der jeg vil flytte til, så må vel vente i 2år før jeg får flyttet nedover.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, jeg kan ikke leve etter hans pipe, men syns liksom jeg må leve litt etter jentas pipe :) Hun vil ha pappaen sin i nærheten, og det vil jo jeg også at hun skal ha. Har lyst å flytte til Stokke da, men vi jobber begge to feil vei... gubben jobber i asker, og jeg i sande... Ikke lett det her :(

Skrevet

nei,det er ikke lett å vite hvor en skal bosette seg da,hmmm....det spriker jo alle veier...hehe..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

ja, det gjør det! :( Møkk altså..... Jaja.. får legge meg å sove på saken! takk for innspill :o)

Skrevet

mm, du får prøve å sove på det.

men til sommeren kan jeg komme en tur til deg vettu :-)) når det blir fint å kjøre.....hvis jeg kan da, men det er jo ikke sikkert...hehe....

(snakk om å be seg sjøl da...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...