Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #1 Skrevet 1. mars 2009 Jeg har gitt klar bekjed til alle om at jeg ikke vil at gutten mi skal bli lagt ut på facebook. Svigermor er på facebook og la i går ut et album om heter "familien min". Der barnefar holder han.... (jeg ble forøvrig ikke lagt inn der,så det er jo tydlig at hun ikke ser på meg som nær familie...) Jeg har ikke lyst til å begynne å krangle og virke sur... men hva skal jeg si?? Syns dere jeg er urimlig?
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #2 Skrevet 1. mars 2009 Du kan trykke på "rapporter bilde" ... Da tror jeg ikke hun finner ut at det var deg. Men hvorfor er du så opptatt av å ikke virke sur? Kjære deg dette er ungen din det er snakk om.. Svigermor har bare å rette seg etter det du sier. Punktum.. Om du ikke tør si ifra får du jo nesten bare ha det så godt altså.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #3 Skrevet 1. mars 2009 Jeg har sagt i fra så mange ganger... til flere i den familien. De er veldig mye på internett og har mye kontakter der, så jeg forstår jo at de har lyst til å vise han frem... Som sagt, så føler jeg at jeg går rundt som politi, kan tenke meg at det blir litt irriterende etter hvert...
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #4 Skrevet 1. mars 2009 Virker som du er mer sår for at du ikke ligger der, enn at det er bilde av sønnen din....
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #5 Skrevet 1. mars 2009 Skulle gjerne vært med i det albumet eller?
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #6 Skrevet 1. mars 2009 "til flere i den familien".... DEN familien?? Er det ikke din familie i dine øyne, så er det ikke rart de ikke behandler deg som nærmeste familie.. Jeg sier MIN familie til min opprinnelige OG mannen min sin familie jeg...
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #7 Skrevet 1. mars 2009 Jeg syns ikke du er urimelig. Det å legge ut bilder på facebook ol skal man ha tillatelse av den som er på bilde. Vet at dette ikke praktiseres og respekteres av så mange, men likevel. Syns du skal si det til henne at du ikke liker det. I tillegg er det mange "eksperter" som advarer mot å legge ut bilder på nette. Og selv om bilde er helt uskyldig og hun gjerne vil vise han frem, må hun respektere deg enten hun vil eller ikke. Selv ser jeg ikke helt faren ved å legge ut et uskyldig bilde, men det er opp til deg og bestemme og ikke noen andre
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #8 Skrevet 1. mars 2009 Jeg skrev "den familien" fordi jeg har to sviger-familier. Foreldrene hans er skilt og har nye familier. Da blir det to familier å holde styr på. Takk for svar alle sammen, jeg får bare holde på mitt, og tenke at det er jeg som bestemmer:-)
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #9 Skrevet 1. mars 2009 Jeg har hatt akkurat det samme problemet. Her var det barnevakten til lillegutt som ordnet et eget album på facebook med bilder av han. Det var også bilder av han helt naken, der han bader. Nå er hun 16 år, så jeg prøvde å forklare det på en grei måte til henne. Uten å virke sur. Jeg sa at det er så mange rare folk der ute, at man vet aldri hva bildene kan bli brukt til. Hun er så stolt over lillegutt, at hun spurte om hun fikk sende ut julekort med bilde av han på. Det synes vi selvfølgelig var helt greit. For da vet vi hvem hun sender til. Hun tok det med et smil, og ville slette de med en gang. Hun har vært barnevakt flere ganger etter dette, så tror ikke hun ble fornermet av at jeg konfronterte henne med det:)
Melisa87 Skrevet 1. mars 2009 #11 Skrevet 1. mars 2009 MEN: Siden du har gitt beskjed om at du ikke vil det så er det IKKE greit at hun gjør det allikevel. Mangel på respekt.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #12 Skrevet 1. mars 2009 Jeg mener man skal spørre. Har selv en "venninne!" som har lagt ut bilder av mitt barn (hun er fadder) og jeg er ikke blitt spurt.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #13 Skrevet 1. mars 2009 Hysteri, hysteri, hysteri og atter hysteri!
Gjest Skrevet 1. mars 2009 #14 Skrevet 1. mars 2009 jeg hadde sagt ifra.. eller, jeg har også sagt ifra. da min far la ut bildet på FB. da sa jeg at han fikk slette det med en gang. jeg har også gitt beskjed til ei venninne som har lagt ut bilder fra b.hagen til sønnen hennes. jeg har jobbet der å jeg vet at mange av de ungene som er på bildene skal ikke bli tatt bildet av. spess to av dem som det har vært veldign nøye med at ikke skal bli offentliggjort. vet at jeg hadde blitt mektig irritert hadde en fremmed dame lagt ut masse bilder av mitt barn på nettet. som attpåtil jeg har gitt streng beskjed om ikke skal offentliggjøres på noen måte. venninna mi må jo vite om disse reglene.. hun har jo selv skrevet under på papirer om tillatelser til ditt og datt da han begynte der
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #15 Skrevet 1. mars 2009 Herregud. Hva spiller det for en rolle om det ligger et par bilder av barna deres på fb??
Gjest Skrevet 1. mars 2009 #16 Skrevet 1. mars 2009 det er jo ikke rart da. om noen ikke skal bli offentliggjort pga de ikke skal bli gjenkjent av visse folk. tenk visst du hadde vært sammen med en voldelig mann. så hadde du flyttet land og strand for at han ikke skulle finne deg. du skifter navn på deg og barna. så plutselig så finner han bilder på FB av dere.. kjenner igjen landskapene å finner fort ut av hvor det er. plutselig står han på døra. har noe med personvern å gjøre vettu..
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #17 Skrevet 1. mars 2009 Som jeg forstår så er jo dette familie som har lakt ut da. og bilde er av barnefar og barnet...... kan jo hende han har sakt at det er ok.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #18 Skrevet 1. mars 2009 Ja, tenk om, tenk om og atter tenk om. Skal man tenke sånn hele livet, da blir livet meget begrenset! Hjelpes meg!
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #19 Skrevet 1. mars 2009 å giiid så farlig! Synes det er koslig med stolte bestemødre jeg
Gjest Skrevet 1. mars 2009 #20 Skrevet 1. mars 2009 det jeg prater om er faktisk veldig viktig ja. at en respekterer andres privatliv. står jo at en må ha tillatelse fra personen på bildet, men det er jo så og si ingen som har det.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #21 Skrevet 1. mars 2009 Her er det igrunnen snakk om at du overdramatiserer littegrann eller!
Gjest Skrevet 1. mars 2009 #22 Skrevet 1. mars 2009 at jeg gjør? nei, faktisk ikke. vet om episoder som har blitt ganske fatale pga nettopp dette.. hvorfor er det hysteri?
Gjest Skrevet 1. mars 2009 #23 Skrevet 1. mars 2009 noen bryr seg ikke om hvor bilder av barna havner og noen gjør.. sånn er det bare.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #24 Skrevet 1. mars 2009 Så man skal gå å tenke slikt hele tiden? Dersom det du snakker om er et scenario i den spesifikke familien, regner jeg m folk har hue i behold, til å ta ansvar for dette! Men det er ikke det som er tema her egentlig, det snakkes generelt om bilder på fb.
Gjest Skrevet 1. mars 2009 #25 Skrevet 1. mars 2009 når det gjelder b.hagerbarn så syns jeg faktisk det ja. er strenge regler for sånt. å det er tydeligvis ikke alle som har hue i behold. for noen bare gjør akkurat som det passer dem uten å tenke på at andre ikke syns noe om det. jeg tok det opp for å sette det veldig på spissen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå