Anonym bruker Skrevet 28. februar 2009 #26 Skrevet 28. februar 2009 Jeg skjønner deg veldig godt.Jeg hadde også blitt skuffet og lei meg. Men du skal ikke ha dårlig samvittighet, for ikke å gjøre så mye for dem. Bare si at det kan jo forloverne gjøre. Det er ikke riktig at du skal gjøre så mye for dem. Hva skal forloverne gjøre da? Nei, forloverne får jobbe litt dem også.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2009 #27 Skrevet 28. februar 2009 Kan det hende at du er mer skuffet og lei fordi du hjelper til så mye, legger både penger og sjel i deres bryllup og ikke får noe tilbake? Synes de hørtes utaknemlige ut. Og hadde du blitt valgt som forlover, hadde du nok kanskje sagt nei, men at de ikke viser på noen som helst måte at de er taknemlig skjønner jeg er fryktelig sårende. Er uenige med de over her som synes du er sær, smålig og alt det andre. Jeg synes du høres ut som en snill svigerinne og søster, som bare ønsker at det du gjør skal bli verdsatt. Og det skjønner jeg kjempegodt! Kjenner meg litt igjen, jeg er også typen som gjerne vil hjelpe til, og synes de er kjempekoselig å gjøre noe for andre. Men dessverre kan man fort bli utnyttet. Jeg hadde nok ikke sagt noe, men heller foreslått at det var fint at hun valgt to forlovere, for nå blir det mye jobb med bryllupet framover, og heller trukket meg litt tilbake.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2009 #28 Skrevet 28. februar 2009 Utnyttet? Du har hjulpet broren din med å arrangere bryllup. Når ble det innført at man da skal bli spurt om å være forlover? Dette er det tåpeligste! Din svigerinne står fritt til å velge forlover, uansett hvor mye du har hjulpet til. At du har hjulpet til er da en skrekkelig elendig grunn til å velge deg som forlover. At du i det hele tatt føler at du skulle blitt "betalt" i form av å bli spurt om å være forlover sier mye om deg som menneske. Og nå har du tenkt å slutte og hjelpe til fordi du er fornærmet. Svigertroll alarmen går her hos meg.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2009 #29 Skrevet 28. februar 2009 jeg kommer til å slutte å hjelpe til med ting som er en forlover sitt ansvar. og etter natten har jeg bestemt meg for å ikke si noe til de, men om de spør om noe,så kommer jeg til å si at det er en forlovers arbeid. sånn som vi har hat det,er jeg ikke svigerinne emne,vi er venninner. og jeg er ikke sur på de,om det er noen som tror det....
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2009 #30 Skrevet 28. februar 2009 Våkne opp litt da! Det er faktisk helt normalt at familie hjelper til med å planlegge bruyllup, og det helt uten at de er toastmastere, forlovere eller æresgjest av den grunn.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2009 #31 Skrevet 28. februar 2009 Vil bare si jeg skjønner deg godt. Hørtes ut som utaknemlige krek. Ikke nødvendigvis det å blir spurt om å være forlover, men for all jobb du har lagt ned i deres bryllup uten en takk.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2009 #32 Skrevet 28. februar 2009 Det er klart du ikke skal hjelpe til med ting som er en forlovers jobb, når du ikke er forlover. Blir spennende å se da, om forloverne er like flinke til å hjelpe som du har vært. Får ikke håpe det, for din skyld. Da kanskje dem skjønner hva dem går glipp av.
Gjest Skrevet 28. februar 2009 #33 Skrevet 28. februar 2009 Nei vettu.... Har en vennine som giftet seg for en stund tilbake, hjalp henne messe med planlegging av bryllupet og alle disse tingene. Uten å være forlover ) Ikke er jeg skuffa for at jeg ikke ble forlover heller! Har en annen vennine som ble driiiit lei seg, fordi jeg hadde suprise bryllup i forbindelse med yngste sin dåp. Hadde da en vennine som forlover, og som fulgte meg opp gangen. Hun ble driiiiit lei seg, fordi hun ville ha meg seg forlover og forventet da at jeg hadde valgt henne. Men det gikk over da ) Jeg valgte hun jeg valgte fordi hun er rolig, 110% til å stole på, organisert, ingen barn så hun var ledig all the time osv. Jeg syns du begynner å bli barnslig når du ikke vil hjelpe henne mer blabla fordi du ikke skal være forlover. Du hjelper jo fordi du er gla i din vennine eller? Og så skal du se at det lønner seg når du plutselig en dag trenger hjelp. Jeg hadde en vanskelig periode for noen år tilbake, da så jeg virkelig hvor MANGE og gode venner jeg har :-)) Og jeg hjelper og stiller opp, uten å få noe tilbake. Men den dagen du trenger dem, skal du se de er der.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2009 #34 Skrevet 28. februar 2009 Bare et spørsmål, når ble det en forlovers jobb å lage koldtbord til bryllupet?
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2009 #35 Skrevet 28. februar 2009 HI. ja,vi får vente å se... ho har bestemt seg for å kjøpe 2 kjoler fra jkdress,så får se om det er noe som blir noe av. men jeg tror de kommer til å klare seg fint jeg,blir nok bryllup, men tror jeg må ha hjelp, eller om de får noen andre til å stå for maten, er ganske mye å lage koldtbord til 70 pers da, men dette har jeg sagt før, så er ikke noe jeg endrer på nå.
Gjest Skrevet 28. februar 2009 #36 Skrevet 28. februar 2009 Og familien hjelper jo hverandre...... Skjønner at du hadde veldig lyst å være forlover, men å bli "bitter" over det er bare lavmål. Kanskje derfor du ikke ble valgt? _Innsikt_
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2009 #37 Skrevet 28. februar 2009 I denne tråden kan jeg ikke se at du har beskrevet noe du har gjort som er en forlovers plikter. Fatter ikke hvordan du fikk det for deg at du skulle bli spurt om å være forlover på bakgrunn av det du har hjulpet til med. Det du har gjort er helt alminnelige ting familie gjerne hjelper til med. Du har riktignok vært generøs med hjelpen, men at du skulle blitt forlover på bakgrunn av det er i beste fall naivt.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2009 #38 Skrevet 28. februar 2009 jeg er ikke bitter,det har jeg aldri sagt her inne heller,men er vel lov å bli lei seg vel?? og er ikke noen forlovers jobb å lage maten,men for å hjelpe de med det økonomiske,så sa jeg ja, jeg blander ikke rollene her. vi får se...er hverken bitter eller sur,om det er noen som tror det. HI.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2009 #39 Skrevet 28. februar 2009 Jeg hadde aldri forventet å få være forlover til svigerinne hvis ikke f.eks var barndomsvenninner fra tidligere. Men jeg synes det er helt naturlig å hjelpe masse til når nær familie skal gifte seg, ha dåp, begravelse o.lign det er jo slik familie gjør! Jeg hjalp masse til i min søsters bryllup men forventet virkelig ikke at hun skulle velge meg som forlover, det var jo naturlig at hun hadde en barndomsvenninne til
Gjest Skrevet 28. februar 2009 #40 Skrevet 28. februar 2009 Du virker bitter når du plutselig ikke skal hjelpe henne mer, din bror eller noe. For du bare gir og gir, uten å få nooooooooe tilbake.....? ) Uansett, kommer nok til å bli ett fint bryllup. Kose deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå