Anonym bruker Skrevet 27. februar 2009 #26 Skrevet 27. februar 2009 Jeg er fullstendig klar over hva loven sier. Siden du siterer lovverk her er vel du klar over at paragrafer ikke uten videre kan lese uten forarbeidene og retningslinjene? Støtten utbetales til de med foreldreansvaret og er et forsørgingstillegg tiltenkt barnet. Hvordan du kan sammenligne det med ordinær inntekt forstår jeg ikke. Nyanser er kanskje ikke så viktig?
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2009 #27 Skrevet 27. februar 2009 jeg og sambo ble enig fra dag èn at det første året skulle barnet vårt få full barnetrygd inn på sin konto, etter 1 år var gått, skulle det overføres 500 kr til barnets konto. Dette fordi vi ønsker oss flere barn og nå er nr 2 på veislik at vi skal kunne gjøre det likt for barna våre. det vi også gjør, når det skal kjøpes inn større ting som er litt dyrere, eller som barnet selv har ønsket seg, tar vi penger fra barnets konto. det har vi ikke gjort ofte og barnet vårt har nærmere 30 000 på konto allrede og er 3 år gammelt...
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2009 #28 Skrevet 27. februar 2009 Vi bruker barnetrygden og sparer ikke faste beløp til ungene. Men likevel har de over 30 000 på egen konto. Og vi har godt betalte jobber, lite lån og god økonomi men sparer likevel ikke hele trygden fordi det er til bruk mener vi.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2009 #29 Skrevet 27. februar 2009 Jeg har ikke sakt noe om "ordinær" inntekt. Jeg har sakt at det er inntekt til foreldrene. Man kan ha mange former for inntekt utenom det som kommer på lønnsslippen. Renteinntekter, kontntstøtte osv er også inntekt. Jeg vet godt at barnetrygden ikke er pensjonsgivende inntekt. Hvis du leser på for eksempel statistisk sentralbyrå sine sider ser du at barnetrygd legges inn som en del av inntekten til mottakeren (som regel foreldrene). http://www.ssb.no/inntekt/ Har du noen kilder som underbygger din påstand om at barnetrygd ikke er en inntekt til foreldrene?
<3Lykkelig<3 Skrevet 27. februar 2009 #30 Skrevet 27. februar 2009 Jeg syns at mange av dere virker svært ego og ikke tenker på andre! Hadde bare flere som har flere hundre tusen kroner fra før gitt avkall på barnetrygden hadde man kanskje kunnet hjelpe flere som VIRKELIG trenger det. Det er tabu å snakke om, men jeg vet det finnes mange stakkars barne familier som lever under fattigrensa. Hvor er det Stoltenberg lovet? Han skulle prøve å gjøre noe med fattigdommen. Kiss my ass, det er bare bull alt det politikerne kommer med :S *grrr* Og en annen ting, det er ikke alle som har muligheten til å spare de pengene, selvom jeg så virkelig gjerne skulle ønske jeg hadde kunt gjort det. Nå var det ikke planlagt at jeg skulle bli gravid, så exen ville ikke beholde, men jeg valgte å bære barnet frem fordet. Barnet mitt er like mye elsket selvom jeg ikke har de materiale godene helt enda. Men jeg gleder meg den dagen jeg har en bra jobb, med super inntekt så jeg kan forsørge meg og dattera mi godt. Da vil jeg også hjelpe de stakkars fattige her i Norge, Frelsesarmeen gjør en fantastisk jobb, men det er umulig å hjelpe absolutt alle.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2009 #31 Skrevet 27. februar 2009 Til den ene anonym 10:38: Nei, jeg mottar ikke sosialhjelp. Men jeg er i full jobb og har derfor ikke krav på det. Jeg mottar heller ikke uføre-pensjon, men jeg er ikke ufør heller. Jeg mottar barnetrygd fordi jeg har unge. Så ja, jeg ser på det som en "straff" hvis barnetrygden skulle blitt tatt fra oss, siden vi egentlig ikke har brukt for den. Og de som faktisk har veldig dårlig råd får som regel (jeg sier ikke alle!) mer sosialhjelp! Det gjelder å skille mellom hva man har krav på og hva man har brukt for. Nå er det sånn i dette landet at alle har krav på barnetrygd. Og som en annen sa, jeg har ikke brukt for den akuratt nå, men en gang... Jeg synes det er viktig å gi ungene et godt utgangspunkt, og med disse pengene som har krav på kan vi bidra til det... Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2009 #32 Skrevet 27. februar 2009 Og det er jo det som er poenget mitt. Det er høl i huset og gi tusenlapper til de som har god råd. Ergo burde barnetrygden blir behovsprøvd, og ikke noe en har krav på rett og slett fordi man har klart å produsere barn.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2009 #33 Skrevet 27. februar 2009 HI her: Jeg har ikke sagt at jeg har flere hundre tusen, men som jeg har sagt i flere innlegg synes jeg det blir feil å gjøre barnetrygden behovsvurdert. At vi hadde gitt avkall på barnetrygden kunne hjelpe andre som har mer brukt for det har jeg liten tro på, dette landet er rikt nok til å kunne hjelpe "fattige" uten at det går ut over rettighetene til alle andre... Synd for dere som ikke har mulighet til å spare, men som sagt: DET ER IKKE MIN SKYLD!! Jeg har jobbet hardt for å komme dit jeg er i dag (har absolutt ikke verdens best betalte jobb, hverken jeg eller samboeren min!). Skjønner at flere skulle ønske de kunne spare pengene, men vi har muligheten til det og jeg håper flere av dere også får det etterhvert...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå