3 jenter <3 Skrevet 26. februar 2009 #26 Skrevet 26. februar 2009 Hehe..ville bare dele min erfaring;) Jeg spiste stort sett brød mat med syltetøy..og litt godis;) Er generelt skeptisk til kjøtt i utlandet, spesielt kylling! Men man ser jo gjerne om maten er gjennomstekt, og visst ikke så lar man være å spise det.. Det er forskjell på leger også, min lege var ikke skeptisk i det hele tatt! Tok ikke toxo prøve verken før eller etter..(da visste jeg ikke at det var mulig..hehe:S) Men jeg hadde ikke vært redd for å reise iallefall, absolutt ikke!! Men det får være opp til hver enkelt:))) Jeg skal til Tyrkia når jeg er 26 uker på vei..ikke kjent for å være det mest hygieniske landet det heller, men er ikke redd!! Tar mine forhåndsregler, så går det nok bra:)
Smart, sjarmerende og spesiell Skrevet 26. februar 2009 #27 Skrevet 26. februar 2009 Ja de får barn der nede også; men mor er da oppvokst i det miljøet med antistoffer mot alle uhumskhetene siden barnealder. De blir svært sjelden 1.gangs-smittet under graviditeten (det er 1.gangs smitten som er farlig for fosteret). I motsetning til oss oppe fra det kalde nord som overhodet ikke er motstandsdyktige mot bakteriefloraen der nede. Jeg var i Egypt 5 mndr gravid med nr. 1. Gikk bra, men ville ikke gjort det igjen for å si det slik. Er nesten ingen ting du kan gjøre eller spise, og masse bekymringer hele tiden. Utrolig kjedelig ferie. (vært der før og da var det kjempebra -bare ikke for gravide!)
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 26. februar 2009 #28 Skrevet 26. februar 2009 Best å ligge hjemme i fosterstilling og bare spise ihjelstekt/kokt mat! Nei bare følg vanlige forhåndsregler, så kan du egentlig dra hvor du vil.
babymaker skal ha en jente til Skrevet 26. februar 2009 Forfatter #29 Skrevet 26. februar 2009 hm.. spise brød med syltetøy en hel uke hehe spennende! )
3 jenter <3 Skrevet 26. februar 2009 #30 Skrevet 26. februar 2009 Hehe...spiste pizza og pasta også da;) God tur, kos deg!! )
babymaker skal ha en jente til Skrevet 26. februar 2009 Forfatter #31 Skrevet 26. februar 2009 men så lenge jeg kan spise pizza og pasta er jeg reddet!!! da blir det jo en god tur likevell da!!
septemberpiken Skrevet 26. februar 2009 #32 Skrevet 26. februar 2009 Jeg spiser ikke sushi i Norge som gravid etter å ha vært i Japan, forresten! De har fantastiske regler for hvor ferskt alt skal være, så der hadde jeg ikke vært bekymret i det hele tatt (og du burde prøve - sushi der er fantastisk godt og billig i tillegg). Tror du vil få en kjempefin tur!
PinkeyWinkey-FØDEKLAR<3 Skrevet 26. februar 2009 #33 Skrevet 26. februar 2009 min jordmor og lege frarådet meg sterkt å dra til egypt i graviditeten. Var ikke bare bakterier i selve maten, men ellers hygiene i landet. Vann du dusjer med eller pusser tenner med lukter jo farlig, (jeg var i egypt når jeg ikke var gravid) Og det er samme vannet de vasker bestikk med osv. Hun fortalte meg om ei anna gravid som prøvde å være forsiktig og ta forhåndsregler, men som ble veldig syk og hadde risiko svangerskap resten av tiden. Jeg velger heller å kose meg masse i Europa, jeg er ikke panisk på noen måte, men tar ikke akkurat den risikoen.
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 26. februar 2009 #34 Skrevet 26. februar 2009 Shimi: Jeg vet man kan spise sushi når man er gravid (var en jordmorstudent som sa til meg at den må være frosset ned i 20 timer, men det kan vel ikke stemme?) så jeg kommer til å prøve LITT sushi i Japan, man MÅ jo nesten det. Men er som sagt ikke så glad i det og er jo mye annet man kan spise så tror dette kommer til å gå fint
babymaker skal ha en jente til Skrevet 26. februar 2009 Forfatter #35 Skrevet 26. februar 2009 er helt matt og tom jeg nå... sikkert hormonene men jeg vil på tur og alt er bestilt og vi har ikke råd til å la være å dra.. Vi trenger ferie!! usj.. Men sånn det er nå har jeg mest lyst til å grave meg ned og holde meg der til fødselen er over!
DiddiDaddi Skrevet 26. februar 2009 #36 Skrevet 26. februar 2009 Ring legen din eller jordmor i morgen, snakk med dem du, de er ekspertene. Det går helt sikkert fint, bare vær ekstra forsiktig, god tur!
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 26. februar 2009 #37 Skrevet 26. februar 2009 Mannen min bor i Tyrkia. Har vært der fram til nå, er 7 uker på vei. Det blir jo en del turer nedover til i løpet av svangerskapet. Var hos legen idag, og han sa at det ikke var noe farlig så sant at alt er normalt i svangerskapet. Egypt og Tyrkia er på samme standard, så tror godt du kan reise nedover og kose deg en uke. Jeg skal nedover i påska, en uke i juni, og om formen er fra en uke i august - før mannen min forhåpentligvis får visum og kan være med på fødselen i oktober.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå