Gå til innhold

Hadde dere snudd bilstolen til fremovervendt i dette tilfellet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

om det er tryggest å sitte ene eller andre veien kommer jo faktisk helt ann på hvordan man evt kræsjer! får du en i ræven hadde det vært best om mini satt forover osv.

Skrevet

Jeg tenker at skal man kjøre 50 mil er det størst sjangs for møteulykker, eller at man kjører av veien. Da er det tryggest å sitte bakovervendt. Er det bykjøring derimot, er det stor sjangs for å bli påkjørt bakfra, og muligens hadde det vært best å sitte fremovervendt.

Skrevet

Mine satt bakover til de var 4 år, med lite plass til barna. Men skal en kjøre så langt hadde jeg nok vurdert det, evnt. vært flink til å stoppe ofte. Jeg synes selv det er litt tidlig å snu pga. sikkerhet, men mange er uenig i dette.

Skrevet

Ja, det hadde jeg

Skrevet

hvor lang er han når han er lang for alderen?og hvilket bilsete har dere?

datteren vår er vel rundt en 92-93 cm vil jeg tro. hun har aldri klaget på at det er trangt elller noe. hun må bøye knærene litt nå når hun sitter der men ikke noe mye. sambo stilte setet hennes inn slik at det står litt lenger bak. er litt dårligere plass foran men det går greit.

hun er 2 år og 9 mnd... og sitter i et hth besafe izi combie....

Skrevet

Ja, jeg hadde snudd det da. Ikke bry deg om hva andre tenker om det, gjør som du selv føler og vil. :)

Skrevet

Jeg er ikke av den overhysteriske sorten,så jeg ville snudd setet. Det skal ikke være vondt å sitte i en bilstol.

Skrevet

Jeg blir sikkert hengt også, snudde setet når min gutt var ca 1,5 år. Da ble det uutholdelig å kjøre med han.

Selv om du kan underholde han med forskjellig ting på turen, så må han jo få sitte godt og uten smerter.

Så ja, jeg hadde snudd setet.

Skrevet

Jeg hadde uten tvil snudd setet for at turen skal bli en hyggelig opplevelse for både foreldre og barn =))

Skrevet

Takker for svar alle sammen!

Gutten vår er ca en meter og 13kg. Høy og ganske slank...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...