Gå til innhold

NORMAL MOR DETTE?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vis du leser alle innleggene inn på her så ser du faktisk at jeg ikke mente å skrive så mange innlegg her inne!!!

Visste ikke at når man la ut innlegg på barnimagen så kom det inn her også!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personen som skrev innlegget var vell kanskje ute etter å få noen råd ang hva hun burde gjøre eller hva tror du? Det er ingen enkel sak å ta kontakt med bv det kan fakktisk ødelegge en persons liv.Men det er kanskje ikke så jævla enkelt for en trangsynt person som deg!

Skrevet

Fy faen kor kjedelig dere har det her inne som må rakke ned på denne personen som har skrevet dette innlegget! Kanskje hun ville ha hjelp på om hva hun budre gjøre?

Tenkt dere om før dere rakker ned på alle innleggene her inne!

Skrevet

Man blir jo i tvil om hva man BØR gjøre,- og håper kanskje på litt konstruktive svar og tips til hvordan man kan gå frem uten og fornærme noen eller lage et større oppstyr rundt det enn det faktisk er..Jeg hadde selv vært veldig rådløs i en slik situasjon,- og å spørre andre venner/familie om hjelp vill JEG synes ha vært litt "riski" i og med at jeg bare hadde "antagelser" om at ting ikke står bra til,- og dermed ikke føler behov for at hele nærmijløet trenger å vite om mine bekymringer...

Her inne kan man være anonym,- og man kan få råd fra noen sm kanskje har vært opp i lignende situasjoner selv,- og INGEN trenge rå vite hvem man selv er eller hvem man bekymrer seg for.....

Jeg hadde nok også "prøvd meg" her inne om jeg hadde havnet i et dillemma der jeg var i tvil om et barn led eller ikke..JEg ville ha hatt et ønske om å gjøre noe,- men hadde ikke VISST hva jeg kunne gjøre for å få et best mulig resultat,- samme om man har rett i sine antagelser, eller at det viser seg at man har vært bekymret unødvendig.....

Skrevet

Samme for meg hvor mange innlegg du skriver. Ett er ett for mange. Bruk tiden din til noe konstruktivt, med mindre du er en av dem som faktisk liker å sitte å late som om at du er bekymret, for å fremme et image som ansvarbevisst. Folk som faktisk er bekymret og ikke ønsker å være det, setter i gang de tiltakene som skal til for at bekymringene skal forsvinne.

Skrevet

1. Finn ut hvor skoen trykker.

2. Sett i gang nødvendige tiltak.

Dette er en generell problemløsningsstrategi. Det er ikke mulig å rådgi noe videre basert på det veldig lite informative hovedinnlegget.

Skrevet

Haha,den nye dama til barnefaren?

Å neidu.. Barnefaren er kompis av min samboer,så her i gården er ingen utro!

Skrevet

Barnevernet ødelegger ikke menneskers liv, tvert i mot. De er faktisk svært greie å forholde seg til. Langt lettere er det å bare la være å gjøre noe, mens man sitter og skribler på nettforum og katastroferunker (et uttrykk jeg har stjålet fra noen her inne) sammen med naboer og venner.

Skrevet

Lillejonas Mekkemikkel har det virkeli klart....haha

Mulig alt er enkelt i din verden ,men slik er ikke virkeligheten for oss andre skjønner du,men dette er sikkert ett problem du har vert utfor mange ganger

Skrevet

Har du noen gang hadd barnevernet inni bildet?

Du er jo ikke noe bedre selv,du sitter jo her inne selv og skribler.. ;)

Skrevet

Ja, jeg kjeder meg i kveld, men så har jeg ingen venner som jeg syns at har akutt behov for min hjelp akkurat nå heller ;-)

Og, ja, jeg har hatt en samtale med barnevernet en gang. De er absolutt behjelpelige med hva det skal være.

Skrevet

Jeg har fakktisk snakket med dem tre ganger på en dag...slå den du....

Skrevet

Ikke driv å snakk om barnevernet når du kun har snakket med de engang. Og ja,jeg snakker om erfaring!

Skrevet

Ja, det er det. Det siste vedkommende trenger er å bli snakket nedsettende om. Vær en venninne, snakk med vedkommende og prøv og forstå. Om vedkommende bare ikke er åpen for at det er rom for forbedringer og man fremdeles mener at barnet står overfor omsorgssvikt, tar man saken med seg til barnevernet. Ofte skjønner personen det gjelder at det var ut av omtanke i ettertid. De jeg har vært utfor, har vært takknemlige etterpå.

Skrevet

Mener du hi, anonym 21.17?

Hjelp er vel den siste motivasjonen hennes for å skrive innlegget.

Kanskje det er du som må tenke deg om?

Skrevet

Hvorfor skal jeg snakke med hun når jeg ikke er venn med vedkommende?! Hun forstår ikke,det går ikke ant å snakke med hun..

Hun nekter å høre på uansett hvem som snakker til henne!

Skrevet

Jeg vet at de ikke er venner mer. Poenget mitt er at enten er man bekymret og gjør noe med det, eller så holder man drittpreiket sitt for seg selv, for det gagner ingen.

Skrevet

Enten så er man bekymret og gjør noe med det, eller så holder man drittpreiket sitt for seg selv, for det gagner ingen.

Skrevet

Ja, der klarte jeg jammen meg å bli anonym to ganger for så å ikke finne innlegget igjen :-)

Skrevet

Selvgjort er velgjort, annie 21.35. Slutt å skylde på barnevernet, og ta ansvar for ditt eget liv. Det er altfor lettvint å skyve ansvaret over på offentlige instanser, mens en inntar en passiv offerrolle.

Skrevet

men hærre da.. er det så vanskelig å fortelle om hva han/hun burde gjøre da? ja,han/hun beskymret for denne gutten. Men er usikker om hva som kommer til og sje ovs,så han/hun håpet vell på at det var noen her inne som har opplevd det samme.

Ikke at dere skulle rakke ned på han/hun

Skrevet

Og jeg har sett Flåklypa flere ganger enn deg...saklig.

Skrevet

Ja, for hovedinnlegget ooooser av empati og ektefølt bekymring :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...