Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #1 Skrevet 25. februar 2009 Ei gammel venninde av meg har en sønn på snart 2år, han ligger nå på sykehuset pga RS virus for andre gang. Dette skjedde.. Venflon`en hadde sklidd ut ifra armen hans, da sykepleieren kom inn på rommet for å sette den på plass igjenn så bli moren hysterisk og "bjeffet" til sykepleieren : " Du,kan da ikke gjøre sånn. Ser du ikke at han får vondt?!" Når han først var på overvåkningen så kom ofte sykepleieren inn for å se til gutten,men da klarte moren å "bjeffe" da også : "Ikke forstyrr han da,ser du ikke at han sover?" Men dette er ikke et engangstilfelle da. Det er snakk om at denne jenta ikke klarer å ta vare på sønnen sin! Hjemme til henne så ser det ut som et ja,BOMBA HOREHUS! Gutten har asma,og da hjelper det kanskje og rydde å vaske litt.. Greit med leiker her og der,men det finnes grenser.. Hennes nåværende sivilstatus er at hu drar inn en haug med mannfolk,blandt annet en som er dømt og som har sonet for narkotika og vold. Hun har også sin søster boende hos seg,men en sønn på samme alder,hun koser seg også med en av kompisene til denne fyren... Jeg mener at dette ikke er helt stabilt av ei mor og si.. Hva mener dere folkens?
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #2 Skrevet 25. februar 2009 Hvor mange innlegg skal du egentlig lage om dette?
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #3 Skrevet 25. februar 2009 Var du der da hun var innlagt med sin sønn? Hvordan veit du at hun ``bjeffet`` ifra seg? anyway,det er ikke unomalt i slike tilfeller!!! Er selv sykepleier og det er vondt for en mor og se sitt barn ha der vondt i slike situasjoner og man kan bli veldig opprørt og si ``dumme`` ting.Helt normalt. Har vært i den andre rollen selv,mor innlagt med sitt barn som har vært igjennom mange vonde undersøkelser.Flere ganger har jeg sagt ``STOPP`` eller lignede. Det er no mere normalt en det du tror! Hvordan de har det i sitt hjem kan jeg ikke utale meg om.har ikke sett huset,har ikke møtt de det gjelder, men det høres jo synd ut dersom det stemmer.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #4 Skrevet 25. februar 2009 Jeg vet meget godt at hun bjeffet ifra seg ja! Nei,jeg var ikke der.. Men faren til sønnen var der,så det er han som kunne fortelle meg dette.. Men er det ikke sånn at man kan tørke ut viss man ikke setter inn denne venflon da? Man har ikke nålen inni for morro skyld!
wilmina Skrevet 25. februar 2009 #5 Skrevet 25. februar 2009 Maken til uvitenhet skal man lete lenge etter!!!!Du har nok ikke barn selv. Du fremstår som lite reflektert for meg som i det hele tatt henger deg opp i dette basert på kun hva faren til gutten har sagt.Regner med at du ikke er så gammel,livet er ikke bare svart eller hvit,det er mange nyanser i mellom. Du ber om svar og jeg kan fortelle deg at det er utrolig hva mennesker kan si og gjøre i en slik situasjon.Du virker imidlertid lite empatisk så det er nok bortkastet energi og forklare deg. Om så var at mamman bjeffet et par ganger,hva angår det deg?Du har kun farens versjon og jeg syns det sier mer om dere som snakker nedsettende om henne bak hennes rygg. Takke meg til positive mennesker som ønsker andre godt. Jeg kjenner mange gode foreldre,noen har et prikkfritt hjem,andre ikke.Jeg for min del må nok bare innse at rot er min følgesvenn,men jeg bruker mye tid på barna.Jeg kjenner også gode foreldre som har sonet for fyllekjøring,vold,narkotika osv...har man sonet så har man også gjort opp for seg.Jeg syns du blir usaklig når du ramser opp en del argumenter for å underbygge dine egne utsagn,de har ingen relevans overhodet,men får deg til å framstå som uvitende og fordømmende. Hvorfor la du ut dette innlegget her?Hva vil du oppnå?
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #6 Skrevet 25. februar 2009 kanskje hun er mer opptatt av og være på sykehuset med sin syke sønn enn og rydde og vaske.. Og kanskje heller vil tilbringe tid med sønnen når de først er hjemme. Du vet ikke alt. Og når det gjelder "bjeffingen" på sykehuset vil jeg si at dette faktisk er helt normalt!
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #7 Skrevet 25. februar 2009 Får følelsen av at HI er misunnelig på denne jenta. Kanskje vil hun være sammen med BF, eller så er hun alt sammen med han. Kanskje "venninda" er penere, får mer oppmerksomhet fra guttene eller noe i den dur. Nei dette blir for dumt. Normal mor eller ikke, du er ingen god normal venninde iallefall!!
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #8 Skrevet 25. februar 2009 Ei gammel venninde av meg skreiv jeg jo? Det vil vell ikke si at jeg fortsatt er venn med denne jenta? NEI! Er faktisk ikke venn med hun nå lengere pga det hun holder på med! Sånne som holder på sånn burde ikke ha unger!!
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #9 Skrevet 25. februar 2009 Det var ikke snakk om at hun ikke har tiden å rydde pga hun er på sykehuset!! Gutten er da faen ikke syk vær dag! Kanskje dine barn,men ikke mine.. Det er 1år siden han la på sykehuset sist med RSviruset,og nå er han innlagt på sykehuset igjenn.. Sist han lapå sykehuset, så klaget hun å sytet til alle som kom på besøk at hun ikke giddet å være dær å hadde lyst til å bare dra heim!!
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 25. februar 2009 #10 Skrevet 25. februar 2009 Sikkert like greit at dere ikke er venner mer. Du fremstår som en utrolig dårlig venninne. Gode venner stiller opp, de baksnakker ikke.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #11 Skrevet 25. februar 2009 Er vel like dårlig gjort å henge ut gamle som nåverende venninder på denne måten? Hadde ikke spilt noen rolle for min del om dette var din verste fiende. Fortstt et lite gjennomtenkt innlegg som lyser av misunnelse av en eller annen slag. Hva tenker du på når du sier at "Sånne som holder på sånn burde ikke ha unger"? "Bjeffer" til sykesøsteren på sykehuset? Eller det du kommer dragende med i etterkant for å underbygge dine egen meninger?
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #12 Skrevet 25. februar 2009 Det er 1år siden han la på sykehuset sist med RSviruset,og nå er han innlagt på sykehuset igjenn.. Sist han lapå sykehuset, så klaget hun å sytet til alle som kom på besøk at hun ikke giddet å være dær å hadde lyst til å bare dra heim!!
Gjest Skrevet 25. februar 2009 #13 Skrevet 25. februar 2009 Hadde min venninne hatt det slik som du beskriver (og med søsteren sin i hus forøvrig) så hadde jeg dratt hjem dit og tilbudt meg å passe ungene så de fikk gjort reint skikkelig. Eller bedt dem skaffet barnevakt, for nå er det vasketid! (og JA, de skal få gjøre det selv, men trenger kanskje et lite spark i stumpen) Hennes reaksjoner på sykehuset, hva er egentlig galt med de? Det var vel vondt for gutten med veneflonet da, og hun som mor har bedre forutsetning til å kunne se det på barnets kroppsspråk enn noen som ikke kjenner ham. Den andre kommentaren skjønner jeg virkelig ikke at du engang tok med i innlegget ditt, for når barnet sover, så skal det da få lov til å sove! Når det kommer til mors omgangskrets så er det noe annet, men kanskje ikke helt. Får man ikke lenger lov å ha mannlige venner når man er alenemor? Det var nytt for meg. Dømt for narkotika og vold? Han har kanskje sonet sin straff nå eller? Rettsprinsippet i Norge fungerer slik at man soner sin straff og er ( i teorien) ferdig med det. Så hennes mannlige omgangsvenner er et problem for deg, men tydelivis ikke for barnet og familien. Da synes jeg du skal tie stille. En ekte venninne ville stille opp og bidra dersom man mener noe er galt. Kanskje tenke over det?
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #14 Skrevet 25. februar 2009 Dro hun hjem da? Er helt vanlig å ville ta med barnet og dra hjem når man er på sykehuset. Ingen vil være den som må stå å se på barnet her veldig syk og har det vondt. Unner ingen den rollen, å måtte stå hjelpeløst å se på det stakkasrs barnet som har vondt. Er jo bortimot ingen som vil være på sykehuset om de fikk velge. Det er kjedelig der, men ofte veldig nødvendig. Er vel helt normalt å klage til venner og familie om man har det kjipt og heller skulle ønske man var et annet sted. Helt normalt og absolutt ingen lov mot det heller. Som mange har prøvd å fortelle deg så takler alle ting ulikt. Denne "venninda" da som ikke lenger er venninda di, takler det på sin måte. Hun er absolutt ikke unormal av den grunn. Skaff deg litt empati HI..
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #15 Skrevet 25. februar 2009 Jeg nektet legen å sett venflon på sønnen min jeg også da den datt ut, fordi første gangen de skulle sette den stakk de han så mange ganger at han var som en nålepute før de endelig fant en blodåre den ville sitte i. Det ville jeg ikke gå med på flere ganger og dermed nektet jeg den å sette den i, det hadde du også om ungen din hylte hysterisk full av masse stikk. Rot har jeg sannelig en hel del av også, likevel vet jeg at jeg er en god mamma, jeg har aldri vært særlig flink til å rydde desverre, men jeg har en frisk og sunn gutt som jeg vet at har det bra hos meg. Og hvilke venner hun har er vel opp til henne så lenge det ikke går ut over ungen på noen måte.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #16 Skrevet 25. februar 2009 For en bitchete kjerring du er HI. Det er du som er dust, ikke vennina di. Æsj for ei møkkadame du er!! Kunne fortsatt å ramse opp ka eg synes om deg, men det kan jeg overlate til fantasien din
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #17 Skrevet 25. februar 2009 Kan ikke du fortsette å ramse opp da? du skjønner her i gården har vi litt dårlig fantasi....
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #18 Skrevet 25. februar 2009 Bruker man ikke venflon til å hjelpe barnet til å ikke bli tørket ut da? Denne venflon gir jo faktisk næring til barnet?!
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #19 Skrevet 25. februar 2009 Bruker man ikke venflon til å hjelpe barnet til å ikke bli tørket ut da? Denne venflon gir jo faktisk næring til barnet?!
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #20 Skrevet 25. februar 2009 Veneflon brukes vel til forskjellige ting.. blant annet for å gi medisiner igjennom..
2søtesmåh Skrevet 25. februar 2009 #21 Skrevet 25. februar 2009 Og igjen skinner det igjennom at her på DiB SKAL man ikke bry seg om at barn KANSKJE lider pga dårlig foreldre... Neida, kjære vene, ALLE som har små barn er jo godt skikket til dette,- og man må for GUDS skyld ikke MISTENKE en eneste forelder for at noe er galt før barnet faktisk dør..DA kan man skrike opp, kreve dødsstraff og gapestokk og det som verre er for denne forelder som er så forferdelig.. Men så lenge du ikke VET og kan BEVISE at en person MISHANDLER sine barn,- så skal du bare lukke øynene, holde kjeft og ikke bry deg..Selv om barna sitte rute og fryser HVER ettermiddag i flere timer,- eller er tannløs pga syreskadde tenner i en alder av 4, eller LUKTER skittent,...MAn skal ike dermed anta at barna lider av vanskjøttelse av disse grunnene,- mest sannsynlig er det MER synd på foreldrene og man må ta hensyn til disse...For det at en voksen person kan få et rykte på seg denne ikke har fortjent er MYYYYE verre enn at noen titalls eller hundretalls barn blir "oppdageT" og hjulpet av "nysgjeriige naboer" eller "hyseriske" familie/venner... Det er lov å bry seg og undersøke om man mistenker at noe er som det ikke skal, det kalles ikke å "blande seg inn",- det kalles ikke å "være hysterisk" ,- det kalles Å BRY SEG..Det betyr at man har empati og MOT nok til å GJØRE noe når man ser noe man TROR er galt.. Jeg er faktisk redd for at det sitter mange DiB-damer der ute som ikke har "rent mel i posen",- med tanke på at de skriker opp så jævlig hver gang noen har et innlegg om at man mistenker at noen barn ikke har det bra......
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 25. februar 2009 #22 Skrevet 25. februar 2009 Men hva skal man gjøre om man har en venn som sliter med å få hverdagen til å gå rundt 2søtesmåh? Skal sitte å komponere innlegg på DiB, eller skal man gjøre noe som faktisk hjelper både moren og barnet? Hvilken venninne kunne du tenkt deg selv?
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #23 Skrevet 25. februar 2009 HI har åpenbart en agenda her, og er ikke smart nok til å skjule det. Tipper hun er den nye dama til barnefaren her.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #24 Skrevet 25. februar 2009 Ja,akkurat.. Og i dette tillfellet var det faktisk at gutten fikk venflon pga han måtte ha næring i kroppen sin sånn at han ikke tørket ut.. Når det gjelder sånt så er det faktisk bedre at gutten får vondt av nåle stikket enn å faktisk kan DØ!
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #25 Skrevet 25. februar 2009 2søtesmåh Det er en viss forskjell på å henge ut en venninde/xvenninde på denne måten som skjer her og det å melde sine bekymringer til rette innstans. Først var det galt at hun "bjeffet" til sykepleieren, så var det galt hvem hun "hang" med av mannfolk og at hun hadde det rotete hjemme. Så var det galt at hun hadde uttalt til alle som var på besøk at hun ville hjem da babyen lå på sykehuset... Jeg sitter igjen med en følelse at HI er ute etter å "ta" denne jenta. Er hun virkelig bekymret for barnet så hjelper det ikke å sitte å kaste dritt om jenta her på DIB, hun må ta kontakt med BV.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå